• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zelfbouw Padwasher

zat te gluren maar kan even niet ontdekken waaraan je die bovenste 2 boutjes aan hebt vastgemaakt ( bovenkant emmer is te dun ).
Enige wat ik kan bedenken is aan de 2 zijboutjes waar de gritguard op ligt, maar gezien de positie ( geen 180 graden ) ook weer niet :(

Wel goed gedaan, komt een run op satesaus denk ik :D
 
Ik ben toevallig ook bezig met een DIY padwasher. Ik heb bij Blokker een emmer gevonden waar een gritguard in past zonder te hoeven schroeven. Hij klemt zichzelf vast waardoor ik hem er nog, eventueel, uit kan halen. Vervolgens heb ik bij Blokker ook nog een afwasteiltje gevonden wat nog omgekeerd gemonteerd moet worden om als anti spat koepel dienst te doen. Ik ben er bijna mee klaar dus als hij gereed is zal ik de foto's posten.
 
Ja die had opzich ook gekund, maar al die schijven draaien ook allemaal dus vond deze er vrij ingewikkeld uitzien.


mk-us zei:
zat te gluren maar kan even niet ontdekken waaraan je die bovenste 2 boutjes aan hebt vastgemaakt ( bovenkant emmer is te dun ).
Enige wat ik kan bedenken is aan de 2 zijboutjes waar de gritguard op ligt, maar gezien de positie ( geen 180 graden ) ook weer niet :(


Nope, gewoon door de bovenkant van de emmer heen. (ook met een moertje)
Normaal kan je hier het deksel op klemmen, maar met een half deksel is er geen stevigheid genoeg om het deksel nog te kunnen klemmen.
Vandaar de boutjes om het deksel op zijn plek te houden:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Leuk idee, zo'n zelfbouw padwasher. Zou dit ( http://www.bengshop.nl/detailitem.php?articletext=WENTZEL+RVS+BOLDRAADROOSTER+70MM&sess=&shop=4&lang=nl&art_id=58764&maingroup=39&itemgr=&startlimit=0 ) een idee zijn om een bolletje op de washer te maken? Kan volgens mij zo in de Grid Guard geplaatst worden.
 
RedCat zei:
Misschien is namaak van deze makkelijker.

Zoals de chinezen zeggen "Copyright is the right to copy" ]d~^

Hans

Ik schat als je er 5.000 - 10.000 laat maken (gaat daar per container) dat je ze voor hooguit 15 euro pst hier hebt staan.
Zal me overigens niet verbazen dat de echte Padwasher gewoon ook in China gemaakt wordt..
 
Maar begrijp ik goed dat je de pad dus laat draaien op dat rooster ? gaan ze daar juist niet veel harder van slijten ?
En de emmer vul je met water tot aan het rooster, dus je gebruikt bijna 10 liter water om je pads schoon te maken (ben geen milieufreak of zo, maar lijkt me lichtelijk overdreven) ?
 
Ja, de pad draait op het rooster, en nee je pads gaan er niet harder van slijten, ik heb de universal padwasher en heb er nog geen ene pad op gesloopt en ze gaan al lang mee.
Als je weet hoeveel meuk er uit een pad kan komen, dan vindt je 10 liter echt niet veel.
 
stimpy68 zei:
Als je weet hoeveel meuk er uit een pad kan komen, dan vindt je 10 liter echt niet veel.

Na een dagje polijsten ... :-&

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

En ja, ik heb het door het riool gegooid :schaam
Persoonlijk denk ik niet dat het heel veel kwaad kan, de meeste polijstmiddelen zijn "environmental friendly"? :weetniet
 
rfm zei:
Maar begrijp ik goed dat je de pad dus laat draaien op dat rooster ? gaan ze daar juist niet veel harder van slijten ?
En de emmer vul je met water tot aan het rooster, dus je gebruikt bijna 10 liter water om je pads schoon te maken (ben geen milieufreak of zo, maar lijkt me lichtelijk overdreven) ?


Ik vol de emmer niet elke keer opnieuw hoor.
Heb hem nu 1x gevuld en al een aantal keer mee aan de gang geweest.
Dus het waterverbruik valt opzich wel mee.
Maar idd, een lagere emmer (dus minder water) zou een pluspunt zijn :)^
 
Gewoon normaal volledig vullen en na gebruik legen.
Ga je minder spoelwater gebruiken dan is het effect weer kleiner :(
 
Heb de mijn laatst anderhalve week laten staan (3 auto's full detail)
De laatste dag rook ie als een vers opgeroerde beerput:-&
 
Er is al een ander bedrijf die de chinezen heeft benadert.
en die washer aanbied voor €229,- pleuri....


===bericht aangepast====
 
@ D-J,

Dat is de Lake Country System 2000 Pad Washer, speciaal voor de rotary :ja

Gewoon te koop bij CC en voor veel minder geld.

Enne, diegene van je link is zelfs ex btw. ;)
 
Mmm... dit was niet helemaal de bedoeling hoor.:schaam
Ik kwam bij toeval (zie "laatse aanschaf topic) op die site door
een bekende autospuiter.
Die site eens bekeken (...laat ik het aardig zeggen: niet zo'n fijne site) en prompt zag
ik de padwasher. Die leek op de blz. 1 afgebeelde washer. Vandaar mn posting.
Maar ik haal m wel ff weg, lijkt me niet handig. Temeer als er zo'n verkapte verkoper bijkomt, en de washer "ineens" minder kost dan wat ik gister zag:no .

Nogmaals, was niet mn bedoeling.

Enne....@Nicknameless: dat het duur was had ik al wel gezien;) maar dat het "dezelfde" was niet....I'm sorry.