• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zelfbouw Padwasher

Ik heb vandaag ook mijn eigen padwasher in elkaar geknutseld. Bij gebrek aan gritguard heb ik een metalen onderlegger voor pannen gebruikt. Lijkt tot nu toe goed te werken. Wel alleen maar gebruikt tijdens het werken op een testpaneel om te wennen aan mijn nieuwe dapje.
 
Ik merk inderdaad wel dat als ge de washer te hoog vult dat het wat smoddert bij een hoge stand. Maar op stand 3 gaat het ook allemaal goed zuiver
 
#zet een serieuze stem op#

Het prototype ziet er veelbelovend uit.
Wellicht het rooster nog verend ophangen.

... lange pauze ...

Ik ben benieuwd wat de andere juryleden er van vinden. Je bent door :party:

Hans
 
Dank u. Heb vandaag al gemerkt dat ik best borgmoeren kan zoeken voor die draadstangen. Gewone trilden los. Misschien nog de vaste deksel en de bouten afkitten.
 
Leuk bedacht en uitgevoerd! Gewoon kopen is makkelijker maar hier heb je veel meer voldoening van als het lukt :party:

Zit zelf nog steeds te denken aan een zelfbouw met een draadrooster (zie eerdere reactie) en ik heb nog een klein vijverpompje liggen. Misschien kan die dan water onder tegen het rooster aan sproeien. Nu ja, misschien wordt het ooit nog wat.....:weetniet
 
heb vandaag ook mijn eigen multifunctionele padwasher/gritgaurd emmer gemaakt :D

ik gebruik de emmer als was emmer (gritgaurd) en als ik hem omdraai gebruik ik hem als padwasher :cool:
er past nu met gemak 15Liter waterin.
de emmers zijn met contactlijm, hete lucht fohn en ductape aan me kaar verzegeld.

hierbij wat foto's
339759327_photobucket_9510_.jpg

339759327_photobucket_9511_.jpg

339759327_photobucket_9512_.jpg

339759327_photobucket_9513_.jpg

339759327_photobucket_9514_.jpg

339759327_photobucket_9515_.jpg

339759327_photobucket_9516_.jpg

339759327_photobucket_9543_.jpg

339759327_photobucket_9544_.jpg
 
Leuk zeg.
Dan is een gridguard in een kleine emmer ook wel een idee
 
Benieuwd naar de testresultaten van deze versie! :)^
Vraag me wel af of die "noppen" de pads niet zullen beschadigen? :weetniet

Ik gebruik al een tijdje een zelfbouwpadwasher naar voorbeeld van de topicstarter, heel erg handig, ben blij dat ik de tijd genomen heb er eentje in elkaar te knutselen. Het enige nadeel is dat je het bolle middenstukje mist waardoor je het midden van de pads niet goed proper krijgt maar voor de rest super!
 
Virus zei:
Vraag me wel af of die "noppen" de pads niet zullen beschadigen? :weetniet

om dat bolletje na te bootsen heb ik die noppen toegepast.
ze zullen de pad minder ruïneren dan over een gritguard heen fietsen denk ik.
maar dat gaan we morgen uit vinden.
 
Zeer benieuwd om uw bevindigen te lezen Bartezzz, in mijn geval zou de oplossing dan zijn dergelijke noppen op de grittguard monteren...interessant! :)^