• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zelfherstellende lak

Ewald

Detailing rookie
1 okt 2010
165
0
Nissan schijnt enige tijd een blank lak te hebben aangeboden die zichzelf in korte tijd van krassen herstelt. Ze zijn er inmiddels mee gestopt omdat het te duur is en niet zo goed werkt bij lage temperaturen. (Bron)

 
Het laatste stukje in het artikel is wel leuk:

"This technology was designed to address the slight scratching you would find on your vehicle after dozens of touch-type car washes or light parking lot rubs up against a dirty panel. "

Ze geven dus aan dat wasstraten krassen ;)
 
Toch is het prachtig om te zien!Het lijkt wel op die sciencefictionfilms waar als je op een grote wond iets spuit en dan heel snel de wond verdwijnt!:grinning:
 
Ik vind het ook zeer fascinerend om te zien!

Ik vraag me af of zulke lak nu ook ultra-glad is en dus flink spiegelt. Op het filmpje kun je dat niet echt zien.
 
dit soort lakken is haast niet te spuiten, lakdefecten e.d. zijn er ook niet uit te halen. Er zit zoveel softface additief in de blanke lak dat verwerking haast niet te doen is, is een variatie op de ouderwetse rubberen spoilerlak die zo flexibel was
 
D20VT zei:
dit soort lakken is haast niet te spuiten, lakdefecten e.d. zijn er ook niet uit te halen. Er zit zoveel softface additief in de blanke lak dat verwerking haast niet te doen is, is een variatie op de ouderwetse rubberen spoilerlak die zo flexibel was

deze lak is perfect te verwerken,precies het zelfde als normale blanke lak.
De lak waar ik het nu over heb is de zelfhestellende blanke lak van sikkens.
Alle eigenschappen van de zelfherstellende blanke lak zijn hetzelfde als de normale alleen lichte krasjes verdwijnen door invloed van warmte(zon)
http://www.autolakken.nl/sikkenscr/nl/Products/Pages/AutoclearLVExclusive.aspx

ik heb deze er sinds december 2009 op mijn aoto zitten met volle tevredenheid.
 
foto van de lak op mijn auto
toledo012.jpg
 
@singer:
Interessant, dat dit dus hier ook al te krijgen is. Ziet er goed uit.

Hoe gaat dit met glaze, sealants en wax op die lak? Beïnvloeden die het zelfherstellend vermogen?
 
singer zei:
helemaal niet ,geeft misschien een vertekend beeld met dat stopbord,
Nee,ook deze foto laat een sinasappelhuidje zien..Vergelijk maar de reflektie van jou met je camara in de koplamp en die van het bord in je lak...
 
Lowlands zei:
Nee,ook deze foto laat een sinasappelhuidje zien..Vergelijk maar de reflektie van jou met je camara in de koplamp en die van het bord in je lak...

Nou dan zou ik zeggen kom een keer kijken ,er is ook een groot verschil tussen structuur en sinaasappelhuid,er is bijna geen auto waar op de zijpanelen geen stuctuur zit,en stuctuur is dan wel een groot woord.

Zelfs op deze foto kun je wat zien op de motorkap,maar deze is mooi glad gespoten.

toledo1M2003007.jpg


Maar waar het eigenlijk om gaat is dat deze blanke lak alle eigenschappen heeft die een normale blanke lak ook heeft.
Als dat niet zo was zou sikkens/akzo nobel dit product nooit op de maarkt brengen,hier gaat een lang testcircuit aan vooraf.
 
@singer: je hebt de wagen zelf zo laten spuiten? kan je ons dan een indicatie geven van het prijsverschil tussen normale blanke lak en deze wonderlak?
 
singer zei:
Nou dan zou ik zeggen kom een keer kijken ,er is ook een groot verschil tussen structuur en sinaasappelhuid,er is bijna geen auto waar op de zijpanelen geen stuctuur zit,en stuctuur is dan wel een groot woord.

Zelfs op deze foto kun je wat zien op de motorkap,maar deze is mooi glad gespoten.



Maar waar het eigenlijk om gaat is dat deze blanke lak alle eigenschappen heeft die een normale blanke lak ook heeft.
Als dat niet zo was zou sikkens/akzo nobel dit product nooit op de maarkt brengen,hier gaat een lang testcircuit aan vooraf.
Daar heb je gelijk in!Maar deze blanke lak is toch wat erger dan een normale blanke lak.Maarja,als jij er tevreden over bent zal ik je niet tegen houden hoor...
 
Lowlands zei:
Hmm,wel een beetje een sinasappellaag.
Inderdaad, op alle foto's flink aanwezig. Kijk maar naar hoe "recht" de TL balk is in de laatste foto.

De structuur heeft de structuur van een sinaasappelschil. Snap even niet het verschil tussen structuur en sinaasappel dan.
Het is inderdaad in meer of mindere maat altijd aanwezig. Enige manier om het volledig weg te krijgen is weg te schuren en op te polijsten.