• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ziet er handig uit, een wetsand "sponsje". Iemand ervaring?

LB

Detailing guru
Tester of Bling
4 jan 2009
1.815
123
48
Kwam op youtube onderstaand filmpje over wetsanden tegen. Aangezien het filmpje gemaakt is tijdens een dodo juice workshop, neem ik aan dat de geshowde producten van dodo juice zijn.

Het wetsanding sponsje (of zoiets dergelijks) lijkt me erg handig. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb gezocht in de Carclean.com webshop, maar volgens mij wordt deze (nog) niet geleverd door Carclean.com. Of heb ik niet goed gezocht


 
Ja ik ook wel, maar alvorens ik overga tot aanschaf ben ik benieuwd naar gebruikers ervaringen.
 
Lijkt een beetje op de Wolfgang Polishin'Pal.

Ziet er uit als een uit de kluiten gewassen stuk schuurkurk

polishpal_mf.jpg


Deze is ook voorzien van klitteband en zo groot als een 4 inch spot buff

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
In het filmpje wordt gebruik gemaakt van een Flexipads Hand Polishing Backing Pad/plate. Is dus niet van Dodo Juice maar van het merk flexipads

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Ah, en daar wordt een wetsanding schuurpapiertje met klitteband opgedaan. Heb ik dat goed?
 
Inderdaad, bijvoorbeeld een mirka wetsand schijfje van 77mm of van 150mm. Je hebt deze backingplates in twee formaten, 75mm en 125mm.
 
Inderdaad, ook goed om de contouren van een plaatwerk te volgen. Er bestaan zelfs tussenschijven voor om pigy tails te verminderen. Pigy tails die kunnen ontstaan door het doordrukken van de velcro op het wetsandpapier en bijgevolg tot in de lak.
 
Heb net even gekeken op de internationale site met websop, maar het versturen kost 19 pond, best duur. Even zoeken naar een Nederlandse leverancier.
 
Als er geen leverancier in Nederland is, zou het idd een mooie groupby zijn. De 125mm variant kost 4,60 pond (€ 5,72), maar het versturen kosten 19 pond (€ 23,64) en een order moet minimaal 39 pond (€ 49,53) zijn. Dat gaat ´m niet worden voor dat geld.
 
Off topic:

Waarom draagt de beste man op een Dodo workshop een Meguiars schort en baseball cap? Nu leek het in eerste instantie door een Meg gesponsord te worden ipv Dodo.

On topic:


Even grof gezegd €6- per pad. Mij leek juist de 75 mm wel weer handig. Een pijling voor een groupbuy kan altijd. Bij meer dan 10 vallen de transportkosten al weer mee..
Je kan ook een verzoek bij Tim indienen voor opname in het assortiment.
 
@Tim; ...Je kan ook een verzoek bij Tim indienen voor opname in het assortiment............ Idee?
 
Gelezen, begrepen en voor de volgende keer. Dank voor het aanpassen.
 
Wat betreft Dodo Juice: wellicht dat het misverstand ontstaan is daar om 5:12 Dom van DJ een vraag stelt over hoelang je nu daardwerkelijk moet doorgaan met een stukje sanden :weetniet

@Rodders: die tussenschijven zijn er toch voor als je machinaal gaat wetsanden? In dit geval ( handmatig ) toch niet nodig cq noodzakelijk ?
 
De tussenschijf is er om pigy tails van het doordrukken van de velcro te voorkomen. Bij zowel machinaal als bij handmatig schuren met dit systeem heb je velcro zitten. Dus daarom de tussenschijf er tussen zodat je het risico kan verminderen, zeker bij handmatig zou ik het gebruiken omdat je al snel wat harder duwt dan met een machine.