• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zilver grijze Astra

Jeroen Merlijn

Detailing rookie
30 apr 2012
1.271
0
Dit weekend een Astra van een kennis gedaan. De opdracht van klant: Blinkende auto,trims in kleur herstellen en indien mogenlijk de koplampen herstellen. Aan het interrieur hoefde ik niet aan te komen, ging ze zelf mee aan de slag. Er waren echter zaken waar ik me enorm aan stoorde,overal mos en algen groei. Echt alles zat onder.Dit moest en zou ik proper krijgen.
De Astra zou vrijdag gebracht worden omdat ik zelf niet mega veel tijd had. Het plan was om vrijdag avond alle kieren,naden,rubbers etc met borstels en apc aan te pakken. De auto werd uiteindelijk zaterdag gebracht en ik kon pas om 10.00 uur starten. Bij de aanvang zat de tijd dus al tegen.

Als eerst de auto van top tot teen ingespoten met een milde apc verdunning,dit omdat ik nog niet over een hd en foam beschik. Na een inweektijd van..? de auto afgespoten en vervolgens alle naden en kieren,deursponningen etc met apc en kwasten te lijf gegaan.
De Astra vervolgens met een overdosis hg auto shampoo gewassen. (Monello sponge,rasta mitt voor de wielen en dorpels, 2 emmers). Inmiddels waren er al 2 uur verstreken en had ik deze dag nog max 2 uur de tijd. In deze 2 uur de auto volledig gekleid met de klei uit het Mothers klei kitje,als lube heb ik spray & wipe 1/1 gebruikt.

De zondag,vandaag, de koplampen gewetsand,deze waren geel verweerd en zou apk afkeur worden. Gepolijst met Monello Mezzo op oranje, wit, en finale op wit. Ben er te spreken over.

Verassend genoeg had alleen de motorkap en een lokaal krasje op een scherm een rondje DAP nodig,de rest was swirl vrij en zag er goed uit. Gelukkig maar, de eigenaar wou de auto om 1500 uur terug. Alle lak inperfecties heb ik met finale op wit en daarna op zwart er uit gekregen. Vervolgens de auto gewassen met een Megs shampoo en gedroogd met de droogdoek van Monello.
Inmiddels zat ik aardig in tijd nood en daarom besloten om de lak te beschermen met een stand-alone,namelijk de Collinite 845. Uitgebuft met de groene doeken van Monello.

De trims en rubbers behandeld met Autoglym rubber en vinyl care,super spul is dat.

Detail over 2 dagen uitgespeid en in totaal 11 uur bezig geweest.

De foto's :
Aankomst auto:
AstravanGreet002-1.jpg


Trims in kleur???
AstravanGreet015-1.jpg


Zwart gat:
AstravanGreet003.jpg


De gevreesde koplampen:
AstravanGreet021.jpg


AstravanGreet013.jpg


Mos en algen bende:
Astraklaar010-1.jpg


AstravanGreet005-1.jpg


Work in progress:
AstravanGreet022.jpg


Astraklaar014.jpg


Astraklaar019.jpg


Astraklaar029.jpg


Eindresultaat:
Astraklaar034.jpg


Astraklaar022.jpg


Astraklaar017.jpg


Astraklaar033.jpg


Astraklaar026.jpg


Astraklaar027-1.jpg


Astraklaar025-1.jpg


Astraklaar028-1.jpg


Astraklaar024.jpg




Bedankt voor het lezen.

Cheers.
 
lekker opgeknapt !!!!
die trims 8-o
koplampen zien er ook weer netjes uit .
eindresultaat mag er zijn , blijft een lastige kleur om goed vast te leggen he .
ps:
als de foto''s bij je huis zijn gemaakt dan woon je waarschijnlijk in de dreven , en woon ik niet zo ver bij je vandaan (donken ) , mocht je een volvo 960 tegenkomen met 18 inch lichtmetaal ,dan heb je grote kans dat ik achter het stuur zit :D
 
@Volvo: Dit is met recht een rot kleur,maar volgens de eigenaar is de auto weer een stuk lichter van kleur geworden.Net zoals ze hem kocht mompelde ze.. Als ik je zie rijden,toeter ik wel ff.. lol.
@D20VT: Nee, Autoglym heeft het klusje gedaan. Waren wel meerdere lagen nodig (7), het goedje trekt er in en net zolang smeren tot het verzadigd is. Kleur houd ook redelijk lang stand. De trims op mijn auto waren bijna net zo erg. Het zit er nu toch al 3 maand op/in en zie nog geen achteruitgang.

Henriant en de andere heren,dames. Thanks
 
Is fraai geworden! Kan er soms echt niet bij dat mensen diverse plantensoorten tussen de kofferklepdelen en dergelijke laten groeien, maar ja, wie ben ik. Waarschijnlijk ziet 90% van de mensen met een auto als gebruiksvoorwerp dat niet eens?
 
Netjes geworden ! :cool:

Dat de auto zo goed als swirlvrij was , kwam misschien door het amper ( eens in de zoveel tijd , nooit ? ) wassen ervan , ik snap ook niet hoe je anders aan die groene bende komt .

De (stoot) strips zijn idd wel erg mooi geworden .
 
Volgens mij is de auto de laatste jaren niet gewassen. De getoonde foto's is slechts een selectie. Heb nog veel meer vieze foto's.Overdaad aan foto's plaatsen is ook niet ok. De vieze foto van de achterklep mos bende is gemaakt toen ik er al een half uur mee aan het reinigen was. Schoot me ineens te binnen om er een foto van te maken. Het was vele malen erger,je zag de lak niet eens meer. Enkel groene bende.
 
mooi result,

ik zou voor de trims de groene bumper en trim care nemen ipv de rubber & vynil care van autoglym.

de laatste is meer voor het interieur...
 
I know cruiser,tis beter.Gek genoeg blijft dit ook verassend lang mooi,dit uit ervaring van eigen auto. Had ook niks anders in huis overigens.. Roeien met de riemen die ik heb ....Lukt me aardig hoor.
 
Die is mooi opgeknapt! Soms is een vuile auto wel leuk om te doen omdat je dan echt een wereld van verschil hebt, zoals hier
 
Het woordje gaat ook snel rond moet ik zeggen, ben al diverse malen benaderd voor een detail klus. Morgen(dinsdag),na het werk, een zwarte Arosa die wat hologrammen in de lak heeft. Zaterdag een ex rode Corsa. Die zal wel weer rood worden! Althans, is de bedoeling...Heb er nu al weer zin in.

Bedankt voor de complimensten mensen.