• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zilvere Alfa 156 welke wax combo ?

Jeroen_gt

Detailing rookie
3 aug 2008
23
0
Ik heb een zilveren Alfa 156 en gebruik momenteel de M16 als wax. Nu wil ik eens wat anders proberen om te kijken wat voor resultaat ik hier mee krijg.

Zelf zat ik te kijken naar de Dodo Juice Daimond white of de Rubbishboy's Juiced edition maar weet niet welke het beste zou werken op mijn lak.
Verder wil ik ook nog een zachtere wax gebruiken om te toppen voor extra glans, de chemicalguys butterwax is dit wat ?
 
Om het beste eruit te halen is de Lime Prime en een combo hard en soft van Dodo een hele goede:
Lime & Light Test Tube
 
Dibbuz zei:
Om het beste eruit te halen is de Lime Prime en een combo hard en soft van Dodo een hele goede:
Lime & Light Test Tube

dit lijkt me idd een mooi probeer setje, heb nu ook de pb white daimond, heeft geen zin meer deze te gebruiken icm met de lime prime of wel ?
 
Zoals Dibbuz zegt..:)^

De butter wet wax is fijn om mee te werken ,makkelijk en snel ,maar hij heeft niet zo'n geweldige duurzaamheid..
Een weekje of 2-3 max..

Lime prime heeft toch cleaners ,als je dan de white diamond aanbrengt en dan de Lime Prime zal deze toch de White Diamond gewoon wegwerken..?
Volgens mij hoef/mag je maar 1 van de twee te gebruiken..
Zowiezo zullen beide een mooie basis zetten voor je Dodo Wax.
 
Eerst Lime Prime, dan de hard wax dan de soft wax. Uiteraard mag 1 van de waxen ook.
 
Ik denk dat Dibbuz het niet heeft gezien / overgelezen dat je Poorboys White Diamond bedoeld. En niet de Dodo Juice White Diamond.

Lime Prime of Poorboys White Diamond
dan
Dodo White Diamond
dan
Dodo Light Fantastic

Volgens mij moet je zo goed zitten ,voor geweldige resultaten.:ja
 
Ja inderdaad, zeer verwarrend dezelfde benamingen ;) Bedankt BK!
 
Dibbuz zei:
Ja inderdaad, zeer verwarrend dezelfde benamingen ;) Bedankt BK!

dank je nu is het duidelijk :)

Alleen is dan weer de vraag of ik 2 potten dodo ga kopen of gewoon een pot dodo supernatural ;) Blijft lastig o:)
 
Jeroen_gt zei:
Verder wil ik ook nog een zachtere wax gebruiken om te toppen voor extra glans, de chemicalguys butterwax is dit wat ?

Hangt er vanaf wat je wilt, hij is makkelijk, geeft aardig glans, en een voorbeeldige sheeting. De beading is echter 0.0, dus da's weer wat teleurstellend om te zien in de regen (ik houd wel van beading).

Ik zou het voorlopig houden op White Diamond of Lime Prime, EX-P, en dan een mooie wax van Dodo. (Supernatural is natuurlijk de topper).