• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zin of onzin 2 lagen wax

vinny1970

Detailing trainee
12 mei 2009
17
47
Ik heb mijn nieuwe wagen behandeld met black hole en natty's wax (poorboy's ).Heeft het zin met het oog op de 900 km lange rit naar frankrijk de wagen nog een 2e waxbeurt te geven (vooral bumper en motorkap dan),om aanklevende insecten nog gemakkelijker te kunnen verwijderen ,of is dit nutteloos werk?
 
Prima.. gewoon doen. Meer dan 2 heeft geen nut.. maar na de eerste een tweede laag is prima!

Zo dek je alle plekken die je gemist hebt en heeft de wax een maximale standtijd, Dodo adviseert 2 lagen in elk geval.
 
2 lagen omdat je dan (bijna) zeker bent dat je geen plekje hebt overgeslagen is geen onzin.

sommige gebruiken een harde wax getopt met een zachte(re) of een sealant getopt met een wax

Voor het resultaat of looks betwijfel ik ook het nut of anders gezegd ik heb het verschil niet kunnen waarnemen.
 
Het geheim zit hem in heel dunne laagjes leggen.Met je applicatorpad zo een 2 maal over je natty's gaan,daar heb je ruim voldoende mee om de volledige motorkap te doen(dat is bijna niets maar er ligt toch een laagje op)meer is echt niet nodig daarna even laten curen.Afnemen en dan nog een flinterdun laagje leggen en klaar is Kees.2 dunnen laagjes zijn beter als 1 dikke.