Omdat het gure winterweer nog steeds aan de winnende hand is, kan het polish en detailseizoen nog altijd niet beginnen, uitgezonderd de klussen op binnenlocaties.
‘Ieder nadeel hebt dan wel weer z’n voordeel’ zou een Cruijfkloon zeggen, dus om van het nuttige ook maar het aangename te maken ben ik her en der is begonnen met wat interieur werk te reinigen met de extractor. Altijd leuk, want de 2de hands Gispen stoelen die vrouwlief onlangs heeft aangeschaft op Marktplaats zien er na een extractiebehandeling ineens echt weer i.z.g.st. uit zoals de advertentie eigenlijk beloofde, en ook menig auto-interieur is de bekende smots, funzigheid, en “wat-valt-er-nu-uit-m’n-Big-Mac-vlek” kwijt.
Hoe mooi is het dan ook om deze extractor behandeling toe te passen op een cabriokap! Zodoende afgelopen vrijdag op klus gegaan bij het werk van een forumlid van golfcabrio.com, de plaatselijke VW dealert Zijm BV.
Het ritje naar Arnhem verliep zoals gewoonlijk weer grandioos. NOT!!! Ondergetekende i.c.m. een geïmproviseerd navigatiesysteem is zoiets als een imitatie Viagrapil van de Etos: hij staat leuk, maar werkt voor geen meter. Dus na 2x het Gelredome en de Rijnhal van alle kanten gezien te hebben met enig geluk op de juiste plaats van bestemming aangekomen.
Bij binnenkomst de bekende warme bak pleur, enige tekst en uitleg, en vervolgens kennisgemaakt met het voertuig in kwestie. Neemt u allen van mij aan dat ik sterk de indruk kreeg dat de eigenaar van deze VW Beetle cabrio Ko de Boswachter of Marianne Thieme heette… Verzot op alles wat groen is en leeft, en wassen/schoonmaken gebeurt uitsluitend met gefilterd regenwater op basis van biologische algen en enzymen. 8-()) Holy f#cking shit!!!! Dit sloeg echt helemaal nergens op, zo ontzettend groen als dit dak was geworden! Wetende dat het juiste materiaal was meegenomen voor deze klus dan ook maar direct aan de slag gegaan.
Om te beginnen de voorbehandeling met Meguiar’s All Purpose Cleaner Plus. Een mengverhouding van 1:4 voor deze groene laag ellende in samenwerking met een handborsteltje zorgde voor een prima reiniging.
Toen het halve dak was gedaan, mocht de extractor vervolgens aan de slag om alle doffe ellende eruit te slurpen. In de tank een 1:10 verhouding APC:water gedaan en stukje bij beetje het voorbehandelde gedeelte schoongemaakt. Zo, dat knapte er even flink van op zeg!
Hierna de andere kant van het dak gedaan op precies dezelfde manier.
Tenslotte nog een 2e extractiebehandeling over het hele dak gedaan totdat alles er egaal en schoon uit zag. Omdat het dak hierna even moest nadrogen de auto maar even rondom afgespoeld van alle druppels, en loszittende troep. Na verloop van tijd was het dakje droog en kon de Raggtop bescherming er over. Dit zorgt voor een prima impregnatie en tevens bescherming van vuil, water, UV, en al die andere meuk die je niet op of in je dakje wilt hebben.
Toen deze laag was uitgedroogd de boel weer netjes ingepakt, wat kiekjes gemaakt en afscheid genomen van de heren.
Vol tevredenheid weer naar huis gebroemd en hierna gauw aan het ‘normale’ werk gegaan.
Helaas, helaas, de tevredenheid heeft slechts kort geduurd, want diezelfde avond ontving ik van de contactpersoon een mailtje met daarin de mededeling dat er her en der toch nog wat groene plekjes zichtbaar waren. Hoewel dit niet op de foto’s die ik heb gemaakt was te zien, is het dak blijkbaar zo erg vervuild dat de groene troep knettersvast in de vezels van de stof zit. Enorm balen natuurlijk, want een betere schoonmaak methode dan goed voorbehandelen en 2x een extractie is voor mij verder niet mogelijk. De contactperson mailde later dat hij de beslissing vooralsnog even aan de klant overlaat om het behaalde resultaat al dan niet te accepteren.
Jammer, even een dompertje dus. Maar ook dit hoort erbij, en ook deze verhalen horen gedeeld te worden. Het kan niet altijd rozegeur en maneschijn zijn helaas. Soms, heel erg soms moet je genoegen nemen met de beperkingen van je werkzaamheden, of het behaalde resultaat. Ook al ga je als detailer voor een 100% resultaat…
‘Till next time! Thanks 4 reading, please take care of yourselves....... and each other
P@
‘Ieder nadeel hebt dan wel weer z’n voordeel’ zou een Cruijfkloon zeggen, dus om van het nuttige ook maar het aangename te maken ben ik her en der is begonnen met wat interieur werk te reinigen met de extractor. Altijd leuk, want de 2de hands Gispen stoelen die vrouwlief onlangs heeft aangeschaft op Marktplaats zien er na een extractiebehandeling ineens echt weer i.z.g.st. uit zoals de advertentie eigenlijk beloofde, en ook menig auto-interieur is de bekende smots, funzigheid, en “wat-valt-er-nu-uit-m’n-Big-Mac-vlek” kwijt.
Hoe mooi is het dan ook om deze extractor behandeling toe te passen op een cabriokap! Zodoende afgelopen vrijdag op klus gegaan bij het werk van een forumlid van golfcabrio.com, de plaatselijke VW dealert Zijm BV.
Het ritje naar Arnhem verliep zoals gewoonlijk weer grandioos. NOT!!! Ondergetekende i.c.m. een geïmproviseerd navigatiesysteem is zoiets als een imitatie Viagrapil van de Etos: hij staat leuk, maar werkt voor geen meter. Dus na 2x het Gelredome en de Rijnhal van alle kanten gezien te hebben met enig geluk op de juiste plaats van bestemming aangekomen.
Bij binnenkomst de bekende warme bak pleur, enige tekst en uitleg, en vervolgens kennisgemaakt met het voertuig in kwestie. Neemt u allen van mij aan dat ik sterk de indruk kreeg dat de eigenaar van deze VW Beetle cabrio Ko de Boswachter of Marianne Thieme heette… Verzot op alles wat groen is en leeft, en wassen/schoonmaken gebeurt uitsluitend met gefilterd regenwater op basis van biologische algen en enzymen. 8-()) Holy f#cking shit!!!! Dit sloeg echt helemaal nergens op, zo ontzettend groen als dit dak was geworden! Wetende dat het juiste materiaal was meegenomen voor deze klus dan ook maar direct aan de slag gegaan.
Om te beginnen de voorbehandeling met Meguiar’s All Purpose Cleaner Plus. Een mengverhouding van 1:4 voor deze groene laag ellende in samenwerking met een handborsteltje zorgde voor een prima reiniging.
Toen het halve dak was gedaan, mocht de extractor vervolgens aan de slag om alle doffe ellende eruit te slurpen. In de tank een 1:10 verhouding APC:water gedaan en stukje bij beetje het voorbehandelde gedeelte schoongemaakt. Zo, dat knapte er even flink van op zeg!
Hierna de andere kant van het dak gedaan op precies dezelfde manier.
Tenslotte nog een 2e extractiebehandeling over het hele dak gedaan totdat alles er egaal en schoon uit zag. Omdat het dak hierna even moest nadrogen de auto maar even rondom afgespoeld van alle druppels, en loszittende troep. Na verloop van tijd was het dakje droog en kon de Raggtop bescherming er over. Dit zorgt voor een prima impregnatie en tevens bescherming van vuil, water, UV, en al die andere meuk die je niet op of in je dakje wilt hebben.
Toen deze laag was uitgedroogd de boel weer netjes ingepakt, wat kiekjes gemaakt en afscheid genomen van de heren.
Vol tevredenheid weer naar huis gebroemd en hierna gauw aan het ‘normale’ werk gegaan.
Helaas, helaas, de tevredenheid heeft slechts kort geduurd, want diezelfde avond ontving ik van de contactpersoon een mailtje met daarin de mededeling dat er her en der toch nog wat groene plekjes zichtbaar waren. Hoewel dit niet op de foto’s die ik heb gemaakt was te zien, is het dak blijkbaar zo erg vervuild dat de groene troep knettersvast in de vezels van de stof zit. Enorm balen natuurlijk, want een betere schoonmaak methode dan goed voorbehandelen en 2x een extractie is voor mij verder niet mogelijk. De contactperson mailde later dat hij de beslissing vooralsnog even aan de klant overlaat om het behaalde resultaat al dan niet te accepteren.
Jammer, even een dompertje dus. Maar ook dit hoort erbij, en ook deze verhalen horen gedeeld te worden. Het kan niet altijd rozegeur en maneschijn zijn helaas. Soms, heel erg soms moet je genoegen nemen met de beperkingen van je werkzaamheden, of het behaalde resultaat. Ook al ga je als detailer voor een 100% resultaat…
‘Till next time! Thanks 4 reading, please take care of yourselves....... and each other
P@