• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

zoektocht naar een show-wax

Hiermee omschrijf jij hoe ik over glaze denk :p

Zelfde heb ik ook met cleaners; Met je DAP de cleaner aanbrengen en goed inwerken, of in dezelfde tijd een finishing polijstmiddel eroverheen. Ik gebruik tot op heden mijn 99% volle fles Pro Polish niet. :D

Ik gebruik professional Polish inderdaad ook alleen voor speciale dingetje zoals vlekken op velgen en uitlaat tips. Gelukkig een liter staan.. ;)

Ik moet wel zeggen dat ik (behalve op m'n Nissan) Lime Prime wel echt een heerlijk gladde finish vind geven en dat dan liever gebruik dan bv Finale om wax te strippen.
 
Ooh, ik ken alleen de Lime Prime Lite. Die heb ik als glaze, maar daar heb ik 1 auto mee gedaan, denk ik. :p

Ik vind de korrel in Finale meer bite hebben als Lime Prime, schat ik in. Dus mocht ik ooit een auto willen strippen van wax, pak ik die wel. Kan ik meteen aan de hoogglans werken, zeg maar.


Greetz
 
Ik ben op zoek naar een echte show-wax. Het is voor een zwarte wagen die moet gaan dienen als ceremoniewagen voor een huwelijk. Dus standtijd is minder van belang, maar hoe langer hoe beter natuurlijk.

Mijn oog viel hierbij op de volgende waxen:

- wax addict candy gloss
- Scholl vintage
- auto finesse desire

Welke draagt jullie voorkeur? Of zijn er nog andere/betere opties?

Uiteraard wordt de wagen eerst goed voorbereid voor we de wax aanbrengen..
Ik heb nog een mooie showwax van waxaddict te koop momenteel
 
Standtijd valt eigenlijk wel mee. Ik heb hem nu een week of 4 erop zitten (op een auto die best wat km's maakt, ca 2500 per maand) en geeft nog steeds een prima beading en sheeting.
 
@350Z

Screenshot_20160924-124452.png
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
Out topic, I know, maar toch even inhaken op de glaze-showwax discussie...

Ik krijg de lak van mijn DS niet 100% strak, dat laatste beetje hoop ik te behalen met de oliën en fillers van black hole.

Ik heb als kers op de taart waxaddict Candy gloss gekocht, maar zonder eerst te informeren of daar geen cleaners in zitten. Ik hoop natuurlijk van niet, want dan zou black hole geen zin hebben :/

Iemand die me gerust kan stellen?
 
@Simmke ,Candy gloss bevat geen cleaners maar wel een berg synthetische bestanddelen/polymeren.
Dus of Blackhole (of een andere glaze) nou zo'n goede keuze is als basis weet ik niet.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco