• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zomervelgen Audi A6 clean, polish & protect

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.503
198
44
Als voorproefje op de show-off van een Audi A6 hier alvast de zomervelgen.

Ze waren behoorlijk vies en van de binnenzijde niet vaak gereinigd:
velgenA601r.jpg


velgenA602r.jpg


velgenA603r.jpg


velgenA604r.jpg


velgenA605r.jpg


Bandjes reinigen:
velgenA606r.jpg


Na flink wat velgenreiniger (Spray & Rinse en Wheelbrightner):
velgenA607r.jpg


velgenA608r.jpg


Daarna Iron X erop los gelaten, hoewel de velgenreinigers goed hun werk gedaan hebben, blijft er duidelijk genoeg werk over voor Iron.X:
velgenA609r.jpg


velgenA610r.jpg


velgenA611r.jpg



Filmpje erbij:

Vervolgens mocht Valet Pro Tar & Glue remover zijn ding doen:
velgenA612r.jpg


velgenA613r.jpg


Daarna kwam het polijsten aan de beurt, wat maakte dat hét verschil zeg 8-())
De Cone was daar echt een fantastisch hulpmiddel bij, je kan echt overal prachtig bij:
velgenA614r.jpg


velgenA615r.jpg


velgenA616r.jpg



Van deze sombere aanblik, een soort matglans:
velgenA617r.jpg

velgenA622r.jpg


Hier zie je goed dat de reflectie wat mattig en diffuus is. Kijk goed naar de reflectie van de verlichting!
velgenA623r.jpg



Naar hoogglans gepolijst en weer helemaal tot leven gekomen:
velgenA618r.jpg

velgenA619r.jpg

velgenA621r.jpg


Mooie foto waarop je duidelijk het verschil ziet, de diepte en helderheid is terug, veel meer glans en de reflectie van de verlichting is niet meer diffuus, maar haarscherp:
velgenA624r.jpg


Filmpje erbij:

Daarna in de C-Quartz gezet:
velgenA625r.jpg


velgenA626r.jpg


Aan het curen:
velgenA627r.jpg


velgenA628r.jpg


Eindresultaat:
velgenA629r.jpg


velgenA630r.jpg


velgenA631r.jpg


velgenA632r.jpg


Na dit weekend is de C.Quartz zeker uitgehard en pakken we het rubber van de banden nog aan voor de finishing touch.
 
Ik ben aan het zoeken naar de juiste woorden maar kan ze niet vinden.....

WOW man dit is amazing..
Ook het gebruik van de cone.....

Gewoonweg geweldig.? 8-()) :)^
 
Lijkt mij klaar voor de aanvulling van www.diventabella.nl
Erg mooi om het resultaat van al dat vakmanschap zo weergegeven te zien
Mogen jullie best trots op zijn.

Hans
 
Bij de laatste foto zie ik 3 van die putjes in de velg. Hoe komen die daar? Ik heb ze namelijk sinds kort ook aan de binnenkant van mijn velgen. Ik heb het idee dat dat ontstaan is bij een onderhoudsbeurt of speciale reparatie. Iemand een idee?
 
Pfff, niet eerlijk...telkens ik eens tevreden ben met mijn behaalde resultaten op -in dit geval- velgen....zie ik in een of andere show-off dat het nog véél beter kan....:sob:

Maar om ff serieus te zijn: knap werk! :)^
Alweer een inspiratie en motivatie om de lat voor mezelf hoger te leggen!
 
dani zei:
Bij de laatste foto zie ik 3 van die putjes in de velg. Hoe komen die daar? Ik heb ze namelijk sinds kort ook aan de binnenkant van mijn velgen. Ik heb het idee dat dat ontstaan is bij een onderhoudsbeurt of speciale reparatie. Iemand een idee?

Komt door het bandenleg apparaat verkeerd te gebruiken. Ipv met de klemmen aan de buitenzijde van de velg opspannen, de binnenkant opklemmen.
 
dani zei:
Bij de laatste foto zie ik 3 van die putjes in de velg. Hoe komen die daar? Ik heb ze namelijk sinds kort ook aan de binnenkant van mijn velgen. Ik heb het idee dat dat ontstaan is bij een onderhoudsbeurt of speciale reparatie. Iemand een idee?
Beschadiging van balanceerlood?
 
Dankzij deze topic ga ik weer wat €€€ lichter zijn..
Die polijstkop zou ideaal zijn voor mijn velgen..

Resultaat is super!!

Met wat heb jij gepolijst?

Grtz
 
dani zei:
Bij de laatste foto zie ik 3 van die putjes in de velg. Hoe komen die daar? Ik heb ze namelijk sinds kort ook aan de binnenkant van mijn velgen. Ik heb het idee dat dat ontstaan is bij een onderhoudsbeurt of speciale reparatie. Iemand een idee?

Alle vier de velgen hadden deze plekjes en wij denken dat het komt door het verwijderen van oude loodjes. Op een andere velg was iemand ook met een schroevendraaier uitgeschoten bij het verwijderen van loodjes. Het plaksel zat er nog met een mooie kras er doorheen.

D20VT zei:
Komt door het bandenleg apparaat verkeerd te gebruiken. Ipv met de klemmen aan de buitenzijde van de velg opspannen, de binnenkant opklemmen.

Dat zou heel goed kunnen, het patroon zie je overal terug.

Oude plakloodstripjes ook verwijderd trouwens.

Dennis zou als het goed is ook nog een paar foto's moeten hebben van de krassen die in de velgen zaten. Er zaten zoveel fijne krasjes in dat de velgen matglans waren (en dat kan je goed op de foto's en de filmpjes zien).


NHke zei:
Met wat heb jij gepolijst?

Gepolijst met Raffini Mezzo, Finale gaf op deze finish geen toegevoegde waarde. De cone heeft zwarte finishing foam (en je ziet mij in actie ;) ).
 
De glans zit er echt weer goed in zeg! :-b

Ik zie ook een blauwe cone in de shop die heeft nog minder bite nietwaar?

Blijf toch een beetje huiverig om met de cone op de velgen aan de slag te gaan, bang om door de lak te gaan. Heb namelijk op mijn zomervelgen met Lime Prime + zwarte handpad de krasjes al weg kunnen werken...als dat al handmatig kan dan wordt machinaal een risico?!


Edit: Paar zinnen verwijderd, vragen zijn al beantwoord.
 
Tim zei:
Gepolijst met Raffini Mezzo, Finale gaf op deze finish geen toegevoegde waarde. De cone heeft zwarte finishing foam (en je ziet mij in actie ;) ).

Ok, deze staat binnekort ook weer in mijn mandje.. Mijn velgen hebben namelijk veel spaken die nog op het einde in 2 splitsen..
Ideaal dus om daartussen te geraken :)
 
Mooi werk heren:)^ , dit was vast niet klaar met 1 hit Wheel Brightener of wel?

3 puntjes zijn van de bandenmachine, in veel machines worden de wielen vanuit binnen geklemd.
Meeste machines hebben 4 klemmen, dus je zult zien dat ze ook recht tegenover elkaar zitten.
 
SkyBuMp zei:
Ik zie ook een blauwe cone in de shop die heeft nog minder bite nietwaar?

Blijf toch een beetje huiverig om met de cone op de velgen aan de slag te gaan, bang om door de lak te gaan. Heb namelijk op mijn zomervelgen met Lime Prime + zwarte handpad de krasjes al weg kunnen werken...als dat al handmatig kan dan wordt machinaal een risico?!

De blauwe Cone is inderdaad net even zachter en daarom meer geschikt voor het aanbrengen van finishing polishes, glazes, cleaners en LSP (Last Step Products).

Wij gebruiken een accutolletje en dat geeft voldoende vermogen zonder dat je bang hoeft te zijn dat je teveel lak weghaalt. Bovendien kan je een accutolletje doseren qua snelheid en je kan hem op de slipkoppeling zetten zodat bij teveel weerstand de rotatie stopt.

De velgen hebben we eerst qua lakdikte gemeten en er ze stonden goed in de lak.
 
Thanks voor de info Tim. Kom binnenkort weer even buurten om de cones te checken, blauwe vs zwarte :)_[]
 

Vergelijkbare onderwerpen