• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

zwart kunstof schoonmaken?

Pascal-X

Detailing rookie
31 jul 2008
166
0
Hey,

Op mijn nieuwe auto zie je goed dat de vorige eigenaar flink aan de gang is gegaan met waxen en heeft daarbij ook flink de zwarte kunstof delen geraakt die nu dus helemaal wit zijn uitgeslagen. Hoe krijg ik die witte aanslag het beste eraf?
 
Bij mij werkte Meg's APC i.c.m. een borsteltje erg goed. Ook Black Wow werkte prima tegen wit uitgeslagen kunstof, kwam ook niet meer terug.
 
'Wax-blaster heeft Dibbuz ook geprobeerd... was niet echt het succes wat we hadden verwacht :weetniet
 
NXT Tech Protectant is geen reiniger ;) Dit zal de waxresten waarschijnlijk niet verwijderen maar een beetje verbergen.
 
black wow, lost de wax resten op en geeft een voeding aan de trims. Bij heel sterke vervuiling moet je miss twee lagen van het product aanbrengen. Maar het is wel erg zuinig in gebruik
 
Kan ook hoor! APC is wat sterker (en verdund goedkoper) maar met S&W kan het ook. Die is weer milder voor de lak.

PS: het is uiteraard niet echt een 'ontvetter', maar om je kunststof e.d. mee te reinigen is het goed. ;)
 
Ik bedoel inderdaad Spray & Wipe i.p.v. APC om het kunststof schoon te maken voor het opbrengen van de Trim Restorer (S&W heb ik, APC niet, vandaar).
Bij de auto van mijn man slaat het kunststof toch elke keer weer wit uit, ondanks gebruik van de Trim Restorer. Misschien toch de Black Wow maar een keer proberen :weetniet .
 
Kan het zijn dat het kunststof een tijd niet is behandeld? Ik heb nl. wel gemerkt dat TR soms meerdere keren aangebracht moet worden bij auto's die niet vaak gedetaild zijn. Als je het een paar keer doet (evt. met tussenpozen) dekt het uiteindelijk wel, en blijft het ook lang zitten.

Anders misschien toch iets sterkers proberen om het schoon te maken, als APC of Dasty. Daarna wel goed afnemen vóór het aanbrengen van TR, zodat er geen schoonmaakmiddel meer op zit.
 
Ik gebruik APC (1:10) en Trim restorer. Na 1 keer was het nog niet helemaal weg (was verwacht) maar na 2 keer alweer een heel stuk beter, en ik denk dat als ik het nog 1 keer doe, het kunststof weer helemaal picobello is....:)
 
De witte uitslag zie ik eigenlijk pas sinds de auto in de was is gezet en de kunststof onderdelen daarbij niet zijn afgeplakt. Had gelezen dat de NXT Techwax 2.0 niet wit uitsloeg maar dat blijkt op zijn auto wel zo te zijn. :s
De mijne heeft nergens last van en is precies hetzelfde behandeld. :ja