• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwart leren stoelen zo mat mogelijk krijgen

1 woord: scrubpad :heart_eyes:
Ja dat schijnt toch wel super te werken je? Ga ik snel ook bestellen, of twee om een heel interieur te doen.
Hoe dan ook, zul je na reinigen weer voeden (ik gebruik ook Gliptone) en dan verlies je iets van matheid. Zal wel de charme zijn van een nieuwe auto...

Giulia met het Veloce interieur, en na de facelift (vlaggetje bij versnellingspook), mooi!

Scrubpad zal ik de volgende keer proberen!

Het is overigens een echte Veloce (geen gewone met Veloce interieur), ik heb de Veloce aanduiding ondertussen aan laten brengen. Vorige eigenaar ging voor volledig black zonder aanduidingen. En het is juist (helaas) geen facelift model, het vlaggetje heb ik er zelf op geplakt . De facelift uitvoering heeft de knoppen ook wat anders.

Denk dat het verschil 'm zit in Conditioner vs. Sealant?
Inderdaad.

De LeatherCoat moet je heel minimaal aanbrengen om gladheid te voorkomen. Het geeft inderdaad wel weer wat glans. Het is echt een bescherming product. Je zou er voor kunnen kiezen om alleen te reinigen en het niet of zeer minimaal aan te brengen.

• Leuk
Reacties: Quantoxx
Ik wil toch even inhaken op dit onderwerp. Is het product van Monello Matte Opaco voldoende om een alles in 1 reiniger te hebben voor leren bekleding? Of is her verstandig om eerst de Gyeon reiniger en dan de leathercoat aan te brengen?

Ik ben van mening dat bij alles in één producten dat het vaak zo is dat ze, de fabrikant, het beste van 2 werelden in 1 product willen stoppen.
Voor regulier onderhoud zonder ernstige vervuiling is dat prima. Wil je het grondig aanpakken dat zijn producten speciaal om te reinigen en vervolgens om te beschermen of te voeden raadzamer.

• Leuk
Reacties: RoyR en Sergio82
Uhm, ik kon die glimmende stoelen uit mijn openingspost niet uitstaan, dus heb de auto na 3 maandjes alweer ingeruild op een nieuwere Guilia:
64b27ffae563d6f827c20132_DSC01406.webp

... OPGELOST... :joy:

Ik ben niet zo bekend met matte opacco maar zelf heb ik meer op met bv Gyeon en ik dacht dat het meer een interieur reiniger is.
Extractor op leren interieur dat zou ik niet zo snel doen ik zou dan eerder denken aan een stoomreiniger.

Maar is je interieur dan zo vies?

Hoi @Ric325i
Ik vraag me eigenlijk af of een extractor gebruikt kan worden op andere type stoelen waar een stoelverwarming in zit. Zonder dat er wat beschadigd kan gaan aan de stoelverwarming.

Ik ben niet zo bekend met matte opacco maar zelf heb ik meer op met bv Gyeon en ik dacht dat het meer een interieur reiniger is.
Extractor op leren interieur dat zou ik niet zo snel doen ik zou dan eerder denken aan een stoomreiniger.

Maar is je interieur dan zo vies?
Nee dat niet gelukkig . Ben meer benieuwd naar wat het doet als je het gebruikt op stoelen (geen leer) waar een stoelverwarming in zit. Omdat het behoorlijk vochtig/nat wordt, heb ik het idee dat het niet goed is voor de stoelverwarming.

Ik maak de stoelen van de Prius weleens schoon met een extractor (geen leer en geen stoelverwarming) en dat doe ik op een heel warme zomerse dag zodat ik snel af ben van het resterende vocht.

Inzake lederen stoelen :
-Gyeon milde leder reiniger
-afnemen met een vochtige doek om de restanten op te ruimen
-afnemen met een droge doek
-Gyeon leathercoat of een ander leerproduct naar keuze.

• Leuk
Reacties: Cordoba