• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwart metallic

Thegame1512

Detailing addict
9 mrt 2009
645
65
hallo,

Is er een speciale wax voor zwarte auto's? Dit aangezien ze hier op foto's echt ''wet'' eruit zien. Ik gebruik momenteel een Turtle Nano Tech Polish Wax. Volgens mij schuurt deze de lakverzegeling eraf. iemand een suggestie voor een betere wax die naast een lakverzegeling gebruikt kan worden?

Bij voorbaat dank!
 
Speciale waxen voor zwarte of andere kleuren auto's zijn totale onzin, laten we dat voorop stellen er zijn wel waxen voor donkere en lichte auto's. De glans van een lak is voor 80% afkomstig van de voorbereidingen voor het aanbrengen van de wax.
Gooi de Turtle in de kliko en koop er wat andere goede producten voor zoals Poorboy's Meguiar's e.d..
De Turtle Polish wax is zoals de naam al zegt een polish met een wax een schurend iets.

Ik begrijp dus dat je een lakverzegeling hebt? In een ander topic wil je gaan kleien.... Als je een lakverzegeling hebt (waar we al geen fan van zijn omdat het een marketing iets is) dan kun je eigenlijk vrij weinig doen, kleien, cleanen e.d. mag dan niet meer omdat deze de verzegeling weer verwijderen. De turtle polish dus ook...

Een pure wax zoals de Meguiar's gold class wax en de natty's paste waxen van pporboy's kunnen zonder problemen gebruikt worden op lakverzegeling.

Ik denk dat je even heel goed dit forum moet gaan doorlezen en de nodige sticky's gaan lezen. Zo begrijp je misschien meer van de verschillende termen en stappen bij het detailen. Tevens zul je je af moeten gaan vragen of je die lakverzegeling wilt houden of niet.
 
Een kleurwax is niet perse nodig, alles valt of staat met een goede voorbereiding. Wel is er onderscheid in lichte en donkere kleuren.

Voor een zwarte auto kan je denken aan:

1) Kleien
2) Goede cleaner (bijvoorbeeld SSR1 of Professional Polish)
3) Glaze, voedende product dat glans geeft -> Black Hole
4) Wax, Natty's Blue

Die lakverzegeling moet je waarwel zeggen als je die diepe natte glans wilt hebben. Lakverzegeling is voor mensen die niet zelf aan de slag willen en ook niet veel prijs stellen aan het onderste uit de kan qua glans, diepte en gladheid van de lak.
 
Moderne auto met uni lakken (zonder metallic) hebben vrijwel allemaal een blanke laklaag tegenwoordig, deze verkleuren vrijwel niet meer. De kleur wordt beschermd door de blanke laklaag. Een lakverzegeling is daardoor overbodig geworden, vandaar ook mijn eerdere opmerking over het feit dat verzegelingen een marketing truuk is.... hier hebben ze je dus wijs gemaakt dat je een verzegeling moet hebben om verkleuring tegen te gaan :p

Auto's met metallic lak hebben sowieso een blanke laklaag.
 
okee, ik hoef dus niet bang te zijn over een paar jaar een roze auto te hebben. Beter is dus een waxlaag oid. Goeie wax om mee te beginnen is de M16 van Meg's? Ik ga de auto dan wassen drogen kleien (evt motorkap schuurkrasjes vrij maken) waxen met m16.

sla ik nu niks over?

Bij voorbaat dank
 
Jawel... je slaat genoeg over ;)

Zoek even op het 5 stappen plan, dat bestaat uit:

1 Wassen/drogen
2 Kleien
3 Cleanen
4 Voeden
5 Waxen

M16 is een prima wax.
Er staan een aantal how-to en sticky's over beginners met een opsomming van producten en stappen, hieruit kun je makkelijk je keuze maken. Of kom langs in Bergschenhoek en laat je persoonlijk adviseren ;)
 
Benjamin,

Neem eens een kijkje in dit topic.

Er is genoeg informatie op dit forum te vinden en ik denk dat de meeste vragen wel beantwoord zijn. Kijk eens rond in het 'Handleidingen en Tutorials' en 'Reviews en Tests' gedeelte. Dit zijn onder andere 2 subforums waar veel info in staat!