Afgelopen weekend mijn zwarte mazda eens de eerste echt detail beurt gegeven sinds hij van de dealer komt.
Stond vol met lichte swirls .
Te werk gegaan als volgt
1) velgen ingesprayt met monello non ferro
2) auto goed afgespoten met HD
3) velgen gewassen
4) auto gewassen met 2 emmer methode
5) auto gekleid
6) auto gedroogd met hulp van monello perfetto
7) paneel per paneel behandeld met dap 900 en de scholl s20 + spiderpad ( overal 1 a 2 hitjes tot alles weer netjes strak was )
8) vervolgens al het polijstmiddel afgenomen met peluche verde doeken
9) vervolgens tot conclussie gekomen dat al mijn paneel een lichte vettige waas hadden achtergelaten ( alsof ik alles uit smeerde met de doeken )
10) andere doeken genomen en elk paneel goed ingesprayt met perfetto en alles paneel per paneel afgenomen ( dit ging redelijk goed tot ik na 3 panelen terug alles begon uit te wrijven )
iemand enig idee wat de reden zou kunnen zijn ( vettige doeken , slecht gewassen , eventueel de s20 de schuldige ?
11) heel de auto netjes in de wax gezet de natty paste black was
12 ) 5 a 10 minuten laten curen en alles netjes afgenomen met een aparte doek met heel veel perfetto ( om geen wazige strepen meer te hebben
resultaat als volgt
Stond vol met lichte swirls .
Te werk gegaan als volgt
1) velgen ingesprayt met monello non ferro
2) auto goed afgespoten met HD
3) velgen gewassen
4) auto gewassen met 2 emmer methode
5) auto gekleid
6) auto gedroogd met hulp van monello perfetto
7) paneel per paneel behandeld met dap 900 en de scholl s20 + spiderpad ( overal 1 a 2 hitjes tot alles weer netjes strak was )
8) vervolgens al het polijstmiddel afgenomen met peluche verde doeken
9) vervolgens tot conclussie gekomen dat al mijn paneel een lichte vettige waas hadden achtergelaten ( alsof ik alles uit smeerde met de doeken )
10) andere doeken genomen en elk paneel goed ingesprayt met perfetto en alles paneel per paneel afgenomen ( dit ging redelijk goed tot ik na 3 panelen terug alles begon uit te wrijven )
iemand enig idee wat de reden zou kunnen zijn ( vettige doeken , slecht gewassen , eventueel de s20 de schuldige ?
11) heel de auto netjes in de wax gezet de natty paste black was
12 ) 5 a 10 minuten laten curen en alles netjes afgenomen met een aparte doek met heel veel perfetto ( om geen wazige strepen meer te hebben
resultaat als volgt