• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte pitjes op witte velgen

Klouxone

Detailing rookie
18 dec 2008
39
0
Goedenavond!

even een vraagje. ik heb onder mijn seat ibiza mooie witte OZ velgen. daar rijd ik nu al een half jaartje mee rond. maar nu krijg ik steeds meer zwarte pitjes op mijn velgen. ik vermoed dat het teer is! heeft iemand tip om dit eraf te krijgen? ik heb al paint cleaner van meg gebruikt maar dat werk niet. :(

hier een foto van mijn velgen. misschien dat jullie er wat aan hebben. ik zal morgen ook even een foto van de zwarte pitjes maken. ( je kan het al een beetje zien )

IMG_0217.jpg
 
ik heb vroeger ook witte velgen gehad, en dat is echt een ellende om ze te onderhouden.
elke maand volledig afnemen, grondig poetsen en er een wax opzetten (toen nog de gewone tech wax).
en zelfs dan was het nog zeer zeer moeilijk te onderhouden.
maar de dag van vandaag zijn er veel betere producten op de markt dan 5j geleden.

ik zou een betere claybar kopen, een iets straffere.
en alvast een goede wax op de wielen zetten, genre rimwax of wheelguard.
 
jim zei:
ik heb vroeger ook witte velgen gehad, en dat is echt een ellende om ze te onderhouden.
elke maand volledig afnemen, grondig poetsen en er een wax opzetten (toen nog de gewone tech wax).
en zelfs dan was het nog zeer zeer moeilijk te onderhouden.
maar de dag van vandaag zijn er veel betere producten op de markt dan 5j geleden.

ik zou een betere claybar kopen, een iets straffere.
en alvast een goede wax op de wielen zetten, genre rimwax of wheelguard.

ik heb een goede wheelwax maar dat haalt niet veel uit helaas! misschien dat wat betere clay helpt!
 
Je zou een wheelcleaner moeten hebben die tevens reinigt ! bijvoorbeeld Rimwax van Smartwax en anders Tardis eens proberen. Wanneer gelukt : Meteen in de wheelwax of rimwax zetten ! :ja
 
Is het wel teer?
Kan het geen ingebrande rem-rotzooi zijn wat van je remschoenen af komt bij het remmen?
Zou het eerst met teer-verwijderaar proberen, want dat is het veiligst, maar twijfel daar toch aan.
Aficior
 
ik gebruik op mijn witte velgen bij teerpuntje gewoon wasbenzine, works fine

daarna laagje rimwax erop
 
Ik weet niet hoe je die pitjes eraf krijgt. Als ik jou was zou ik de velgen wegdoen, je krijgt ze toch niet meer schoon.
Ik wil ze wel overnemen voor een klein prijsje}:)w





mooie velgen hoor:)^
 
Eerder vroeg ik mij al af of het wel teer betrof wat jij op je velgen aan treft. Vooral ook, omdat je zo een moeite hebt het te verwijderen.

QUOTE
Regular, thorough wheel cleaning is imperative for all vehicles. Brake dust is highly corrosive to wheel finishes, and it is generated each and every time you apply the brakes. Brake dust is made of brake pad dust and red hot metal filings from the rotor. This volatile mixture eats through protective wheel finishes and pits the metal, permanently eliminating that bright metallic shine.
UNQUOTE

In verband met de forumregels kan ik niet zeggen waar ik dit vandaag heb, maar je kunt op deze tekst Googelen.

Verontrustende is dus dat het mogelijk zooi van het remmen is. Dan werkt alleen grondig polijsten en dus sluit ik me aan bij de voorstellen om te kleien en te polijsten. Hoop dat dan alleen die remzooi niet is ingebrand in de lak, want daar zul je dan dus wat tijd en zorg aan moeten besteden.

Ben benieuwd,
Aficior
 
Aficior zei:
Eerder vroeg ik mij al af of het wel teer betrof wat jij op je velgen aan treft. Vooral ook, omdat je zo een moeite hebt het te verwijderen.

QUOTE
Regular, thorough wheel cleaning is imperative for all vehicles. Brake dust is highly corrosive to wheel finishes, and it is generated each and every time you apply the brakes. Brake dust is made of brake pad dust and red hot metal filings from the rotor. This volatile mixture eats through protective wheel finishes and pits the metal, permanently eliminating that bright metallic shine.
UNQUOTE

In verband met de forumregels kan ik niet zeggen waar ik dit vandaag heb, maar je kunt op deze tekst Googelen.

Verontrustende is dus dat het mogelijk zooi van het remmen is. Dan werkt alleen grondig polijsten en dus sluit ik me aan bij de voorstellen om te kleien en te polijsten. Hoop dat dan alleen die remzooi niet is ingebrand in de lak, want daar zul je dan dus wat tijd en zorg aan moeten besteden.

Ben benieuwd,
Aficior


ik ga van het weekend is me best doen. is kijken of wasbezine helpt! zoniet vrees is het ergste haha. dan word het boenen geblazen denk ik!

bedankt voor de tips!
 
vanmiddag mijn velgen even gedaan

ik doe dit wekelijks, soms 2x per week
Ik gebruik dasty, omdat er toch vuil lijkt te hechten in de poedercoating ondanks de rimwax

satestokje is voor de hoekjes in de velgen:grinning:
eens in de zoveel tijd doe ik velgen handmatig met SSR3

01102009645.jpg


01102009647.jpg


01102009648.jpg
 
Ieder doet waar hij/zij zich goed bij voelt ,maar Dasty op gecoate velgen =-o en je gebruikt dan ook nog eens Rimwax ??

Heb je ook al eens geprobeerd ze te wassen met gewone shampoo ?
 
Wat BK bedoelt is dat je met die Dasty de dure velgenwas vermoedelijk weer eraf wast. En dus zjn je velgen na zo een behandeling weer kaal.
Tenzij je de velgen daarna weer in de was zet natuurlijk....

Met de mildere door BK voorgestelde shampoo (mits gebruikt in de juiste verhouding) zul je de aangebrachte waslaag niet verwijderen, maar alleen het vuil.

Ben benieuwd naar jouw weekend resultaten.
 
B.K. zei:
Ieder doet waar hij/zij zich goed bij voelt ,maar Dasty op gecoate velgen =-o en je gebruikt dan ook nog eens Rimwax ?? Heb je ook al eens geprobeerd ze te wassen met gewone shampoo ?

Iedereen doet altijd maar zo angstig over dasty maar als je daarna voldoende water gebruik om het weg te spoelen dan is er niks aan de hand. Ik spray mijn velgen en banden vaak ook even in met dasty daarna vermengen met water en dan de borstel erlangs.

Ik moet zeggen dat als je wekelijks je velgen doet (Wat ik nu ook moet doen). Dan is gewone shampoo en een goede microvezel spons ook voldoende om goed te reinigen. Eén keer in de 4 à 5 weken krijgen de velgen een nieuw laagje poorboys wax erop voor de velgjes (ben de naam even kwijt).
 
Die zwarte pitjes krijg je weg met WD-40.
Even opspuiten, laten inwerken en je poetst het zo weg.:)
Doe 1 a 2x per jaar.
Ondanks dat ik mijn velgen 1x per week was met een goede shampoo heb ik deze pitjes ook gekregen.
Kun je niks aan doen. Maar goed WD-40 helpt zeker!