• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Zwarte VW Golf winterklaar maken

brouwerpowerfm

Detailing trainee
26 mei 2014
12
47
Hallo leden van CC,

Ik heb een zwarte VW Golf GTI uit 2008 die ik graag wil beschermen voor aankomende winter.

Ik heb al in vele topics meegelezen over zwarte/donkere auto's maar ik wil graag specifiek weten wat ik moet gebruiken. Ik wil dit met de hand opbrengen.

Ik zou graag willen gebruiken:

- Poorboys Black hole
- Een goede wax (Collinite?)
- en een goede Sealant

Wat raden jullie me aan? en in welke volgorde?
 
Ik begrijp dat je geen machine hebt?
Ik zou na het wassen zeker een keer kleien om alle vervuiling van je auto te verwijderen. Het beste is eigenlijk polijsten, eventueel rondje PP.
Black Hole kan je gebruiken, maar doe ik niet voor de winter,
Je zou een sealant kunnen gebruiken om vervolgens af te toppen met bijvoorbeeld collinite. Ik zou zelf twee laagjes collinite doen ipv een sealant.
 
tamer;n404574 zei:
Het beste is eigenlijk polijsten, eventueel rondje PP.

- Wat bedoel je met PP?
- En welk product moet ik gebruiken voor het polijsten? Ik heb een fles Meguiars Deep Crystal Polish staan. moet ik hier wat anders voor aanschaffen?
 
https://forum.Carclean.com/forum/handl...ig-met-video-s

1 wassen
2 kleien
3 reinigen / polijsten / cleanen
(4 glaze)
5 beschermen

Verder eens met Tamer, 2 lagen Collinite en je komt er normaliter makkelijk de winter mee door. Ik heb de glaze tussen haakjes gezet omdat je het in de winter wil gebruiken. Een glaze doe je voor de looks en kan de standtijd van de beschermlaag met een week of meerdere weken verminderen. Een glaze kan net dat beetje extra geven, maar in de wintermaanden heeft dat niet mijn hoogste prio.
 
GMToyota heeft het goed verwoord.
PP is professional polish van poorboys, ik zou na het kleien op zijn minst cleanen als je niet gaat polijsten met dit product. En dat product van Meguiars is geen polish maar een glaze, althans zoiets stond mij bij.
Als je echt wilt gaan polijsten zou je naar de serie van Monello kunnen kijken, maar dan is een machine met pads wel handig. Of je moet het met de hand willen doen.
 
Dus als ik het goed begrijp:

- Wassen
- Kleien
- Monello - Dolce Verde Klei Set​
- Polijsten
- Monello - Raffini Mezzo Polish​
- Raffini Finale Finishing Polish - 250ml​
- Wax
- Collinite - Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915​

is dit een goede samenstelling?
18MtxGtUK1Xkt2vBZP74hPcEUxzR__QTsaqQuvC5dG50_pe4cstFjjgEb_DrYjJ1uZyV9RdV7U1&t=635145287460000000.gif
 
Heb zelf ook een zwarte gti uit 2008. Als het goed doet en dan de wax gebruikt van collinite krijg je een hele mooie diepe glans
 
Als je "manueel" gaat polijsten : skip dan de finale , je zal amper verschil zien tegenover de mezzo.....scheelt zeker wel tijd !
 
om te beschermen in de winter dun de 915 opzetten.
polijsten heeft weinig zin om te beschermen,dat was tenminste je vraag , om hem te beschermen.
polijsten en blackhole na de winter om hem lekker te laten glimmen.