• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CX 25 GTi Turbo 2 detailing

Arjan Verkade

Detailing chief
16 jun 2009
319
85
Ik wilde voor mijn vakantie en voor het weer kouder wordt mijn CX nog eens een keer goed behandelen.

Ik weet niet waar hij had gestaan, maar alle liggende delen zaten vol met bruine stippels. Het voelde als schuurpapier aan. Eerst dacht ik soort zand en e.d. dus na afspuiten de spons erop maar het was zo ruw dat je de spons amper kon bewegen. Na 2 a 3 bewegingen was de spons bruin en het dak ook nog steeds.
Het enige redmiddels wat ik me nog kon bedenken was klei. Eerst had ik een keer snel het ergste van het dak afgehaald. En later de restjes, dat heeft me alleen al 2 uur gekost...
Het zat ook op de deuren e.d. wel wat minder gelukkig. Daar had ik ongeveer 2 uur nodig voor 2 panelen voor het 5 stappen plan.

Ik schat in totaal zo'n 15 uur werk ;)

Maar ik ben wel tevreden over het eindresultaat :party:

Niet perfect, maar we praten natuurlijk over een auto van 20 jaar oud.

Gebruikte producten:

Meguiars Quick clay
Meguiars Step 1
Meguiars Step 2
Poor Boys World
Natty's Paste Wax
Poor Boys World Quick Detailer +
Poor Boys World Trim Restorer

Er was pas ook een nieuwe motorkap op gekomen, gelukkig in dezelfde kleur dus geen spuitwerk nodig. Deze kap was best dof en er zat ook veel vast vuil op. Ik vermoed boosmhars of iets dergelijks.

Je ziet hier het vuil goed zitten.

IMG_5948.JPG


Na het kleien.

IMG_5952.JPG


Klei op de motorkap na een klein stukje kleien.

IMG_5963.JPG


En het resultaat mag natuurlijk niet ontbreken :)

IMG_5964.JPG


IMG_5968.JPG


IMG_5974.JPG


IMG_5978.JPG


IMG_5980.JPG


IMG_5981.JPG


IMG_5984.JPG


IMG_5986.JPG


IMG_5987.JPG


IMG_5989.JPG


IMG_5992.JPG


IMG_5995.JPG


IMG_5998.JPG


IMG_6002.JPG


IMG_6009.JPG
 
Een ECHTE Citroen, schitterend wat een auto! De auto ziet er ook goed uit.
 
Prachtige auto, die er ook nog eens prachtig uit ziet!
Geweldig hé, die Citroëns.
Zeg ben jij niet Xsara Coupe op het Citroën forum???

Groetjes Martijn.
 
Bedankt allemaal weer ;)

Martijn-GTi zei:
Prachtige auto, die er ook nog eens prachtig uit ziet!
Geweldig hé, die Citroëns.
Zeg ben jij niet Xsara Coupe op het Citroën forum???

Groetjes Martijn.

Daar ben ik gewoon te vinden onder dezelfde naam als hier ;)

Overigens is Xsara_Coupe hier volgens mij wel aanwezig, maar ik weet niet onder welke naam.
 
Na 2 weken vakantie (met mijn andere auto) weer terug.

De CX natuurlijk weer helemaal onder het zand en stof. Net even gewassen en was weer snel schoon :party:

Alleen nu regent het weer....
 
Thanks! :)

Ik weet het, de voorbumper ziet er niet zo heel netjes meer uit.
Al die zwarte plekken is eigenlijk gewoon steenslag...

Het is een kunstof bumper die grijs gespoten is.
Ik denk dat dat niet echt met een product beter te maken is, behalve geheel opnieuw laten spuiten.

Het staat natuurlijk wel op het verlanglijstje, maar er stonden wat puntjes wat hoger op het prioriteitenlijstje ;)
 
Ziet er weer netjes uit!

Hang alleen die nummerplaat op je achterklep eens recht............zijn de details. :grinning:
 
Ach ja die scheve plaat heeft ook wel weer zijn charme ;)
Ik heb mezelf voorgenomen die recht te hangen als er of een nieuwe klep op komt, of als er luxe platen op komen.

Haha ja, sommige mensen kijken raar op als ze de auto omhoog zien komen ;)
Net zoiets al dure snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging optie op je nieuwe Duitser, dat heeft deze standaard hoor :D
 
Een scheve plaat heeft enkel charme als het een Franse is.

Soms zie ik echt mensen hun mond openvallen als mijn wagen een 20 centimeter de lucht ingaat. Veel mensen hebben er geen benul van dat ooit zulke wagens zijn gebouwd.

Maken ze tegenwoordig ook al Duitse Diravi? Met dezelfde karakteristieken (gedwongen terugloop en variabele assistentie) als de onze?


Het is een mooie CX, je mag er trots op zijn.
 
Thanks, ik ben er natuurlijk ook wel trots op ;)

Nee de Duitsers hebben geen Diravi, heeft echt alleen Citroën, gekker kan het natuurlijk niet ;)
Maar wel snelheidsafhankelijke stuurbekrachting (net zoals de C5 V6 bijvoorbeeld). Maar dat zie je tegenwoordig veel meer in het duurdere segment auto's.
Diravi is natuurlijk veelste raar voor de "normale" consument, volgens mij ook 1 van de redenen dat het niet meer geleverd werd op de laatste XM's (en dat het bij het nieuwe V6 blok ook niet paste..)
 
Diravi is inderdaad wennen. Met parkeren is het wel onovertroffen. Op hogere snelheid geeft het een geruststellend gevoel, bij lage (parkeer)snelheid een fantastische soepelheid die ik in de DS wat minder heb.
 
Het was lekker weer vandaag, dus mooi moment om na het werk de CX eens te wassen :)
Inmiddels zag de CX er lang niet zo meer uit als hierboven, ik was eigenlijk bang dat alles hard achteruit was gegaan.

Ik was eerder deze week al aan de gang gegaan op de zwarte kunstof delen met PB Trim Restorer.

Net in de hoogste stand en de kappen verwijderd om eerst de wielkasten uit te spuiten en de bodem. Ook de wielkasten en banden met Megs APC ingespoten.
Na een korte blik in de wielkasten lijkt het allemaal nog wel mee te vallen. Er komt wel wat roest op bepaalde hoekjes, maar dat is allemaal nog prima te verhelpen zo te zien.

Hierna maar eens lekker met een sopje aan de gang gegaan.

Omdat de banden na APC een erg vale grijze look hadden ook de banden maar met PB Trim Restorer behandeld, dus dat ziet er weer diep zwart uit.

Na het wassen het volgende resultaat. Foto´s zijn wat wazig omdat er te weinig licht over was om degelijke foto´s te maken.

IMG_7720.JPG


IMG_7722.JPG


IMG_7723.JPG


IMG_7725.JPG


IMG_7728.JPG


De behandeling van pagina 8 heeft denk ik wel goed geholpen, want de lak voelt nog redelijk glad en schoon aan, zonder er nu wax op aan te brengen. Er zit ook nog wel glans in, terwijl er nog amper zon stond.
 
Het blijven heel bijzondere auto's om naar te kijken8d vooral als de achterklep half is gevuld met het type plaatje.
Des te langer het type plaatje des te bijzonderder de CX-en werden toendertijd:D
 
Het welbekende type plaatjes verhaal ;)
Dit wel 1 van de langere plaatjes. De verlengde uitvoeringen van de CX hebben idd een nog langer plaatje.

Kijken is zeker leuk, maar het rijden vind ik ook zeker niet vervelend ;)

Net nog maar eens de ruiten schoon gemaakt met Megs NXT Generation Glass Cleaner, zowel van binnen als buiten. Dat glimt ook weer netjes en natuurlijk wat extra zicht.