• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Autoglym Engine Cleaner & Vinyl & Rubber Care

McShine

Detailing guru
Tester of Bling
28 nov 2009
2.113
115
45
Nadat ik een aantal enthousiaste reviews had gelezen wou ik het zelfs eens ondervinden.

Nadat ik het vuile droge motorblok had ingespoten met Engine Cleaner, heb ik deze afgespoten. Hierna heb ik de nog natte motorruimte ingespoten met Vinyl & Rubber Care. Dan 3-4 uur laten drogen wat deze voor- en na-foto's opleverde:

Het vuile 2.0 i-VTEC-blok:

IMG_2884.jpg

IMG_2885.jpg


Na de hierboven zeer simpele stappen en veel geduld een aangename verrassing bij het openmaken van de motorkap, dit had ik namelijk nooit verwacht! :


IMG_2897.jpg

IMG_2898.jpg


Ik ben helemaal lyrisch over deze producten. Wat een prijskwaliteitsverhouding!:)^
Alleen de 3 grote zwarte vlakken (afdekkap motor, luchtfilterhuis en afwerkplaat) heb ik even vlug nageveegd met een doek. Ik heb geen borstels/kwasten gebruikt. Ook de hoeveelheid gebruikt produkt valt reuze mee. Ik denk dat ik met 1 set makkelijk 10 auto's kan doen.
 
Ziet er echt uit als nieuw! Mooie review! Zou het graag ook eens proberen, maar de lef is er niet. Ben bang op storingen enz. Top product zo te zien.
 
Geen hogedruk gebruikt , Paulus. Dat durfde ik ook niet aan. Dit is net zo foolproof als een DAP500 achteraf blijkt te zijn.....:heart_eyes:
 
Mischien van het zomer eens proberen bij de RS2. Dat word met knikkende knieen bezig zijn.... Ziet er echt top uit!
 
Heb de combo hier ook klaarstaan om te proberen, eerst gaat de suzuki eraan geloven, later de porsche...

Heb je veel gebruikt van de vinyl&rubber care voor je motorruimte? moet het erg nat worden gespoten of fijn uitgeneveld?
 
geweldig spul inderdaad!

ik laat zelf wel altijd even de motor lopen als ik zulke dingen doe..
gewoon stationair laten lopen, en dan ontvetten / afspoelen/inspuiten met inyl en rubber care..

ik heb dit ook eens geprobeerd met apc 1:4 een kwastje, en een lege sprayfles, met daarin 1deel natural look, 1 deel trim restorer, 3 delen water..

dit werkt nagenoeg hetzelfde, alleen moest ik bij die combi, grotere oppervlakte eenmaal navegen, omdat het iets was gaan lopen.
 
Dat is inderdaad superspul van autoglym, ben er zelf ook zeer over te spreken. Zeker prijs/kwaliteit zijn er weinig producten die er tegenop kunnen.
 
Heb je meer stappen ondernomen dan enkel opspuiten en laten drogen?
Product ingewerkt met borstels, doeken gebruikt?

Met die info er bij is de review volledig voor mij.
En als enkel opspuiten en laten drogen dit effect heeft, dan wil dat ook eens testen.
 
ziet er netjes uit, maar heb je je motor laten draaien tijdens het afspoelen of stond ie gewoon uit.

ik wil m`n golfje ook de motorruimte doen maar ben ook een klein beetje bang voor storingen:confused:
 
@DAPpere DoDo

Die stond uit, naar mijn mening is dit zelfs beter. Wanneer er een storing is, komt dat omdat er met hoge druk op stekkerverbindingen wordt gespoten. Ik gebruik daarom geen hogedrukspuit. (Waarom zou je ook, als je bovenstaand resultaat ziet)
Ook de stoom die van een warme motor afkomt wil je vermijden.

Wanneer je de openliggende stekkerverbindingen inpakt, is er niks aan de hand.
 
Wat betreft stoom: meen gelezen te hebben dat je de auto ook niet tot 'normaal warm a la ½ tempmeter" moet laten komen, maar gewoon 5-10 minuutjes stationair.
Zodoende is het blok niet ijskoud en schijnt het nog wat prettiger te werken + kans op probs minimaal worden :)

Wat betreft de resultaten: WOW !
 
Zo doe ik al heel lang de motorruimtes!
Het resultaat is dikwijls gewoon verbluffend:ja

En snel gaat het ook, als je echt de motorruimte wil detailen komt er wel wat meer werk aan te pas maar dit is echt goed en echt snel!!

Alle klanten zijn steeds onder de indruk:)^

En is de motor echt heel vuil, gewoon even herhalen en de vuilste stukken even inborstelen!!

Ik vind Autoglym dikwijls prijs/kwaliteit een echte topper!
 
Dat is een mooi resultaat. Bedankt voor de review trouwens.
Volgens mij werkt het ook sneller dan inwerken met APC en vervolgens met een padje alles insmeren met bijvoorbeeld Trim Restorer.

Heb je het ook ingewerkt met borsteld e.d
 
@ Tamer:
Alleen de 3 grote zwarte vlakken (afdekkap motor, luchtfilterhuis en afwerkplaat) heb ik even vlug nageveegd met een doek. Ik heb geen borstels/kwasten gebruikt. Ook de hoeveelheid gebruikt produkt valt reuze mee. Ik denk dat ik met 1 set makkelijk 10 auto's kan doen.
dus, neen ;)
 
Prachtig geworden! :)^
Ik ook ben een beetje huiverig voor problemen, met name het afspuiten. Hoe spuiten jullie de motor af: met een broes of juist een straal?