• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Autoglym Engine Cleaner & Vinyl & Rubber Care

Kan ik misschien dit goedje (of wat anders?) gebruiken om op het motorblok te spuiten, in te borstelen. en met een doek weer af te nemen?
Met water af spuiten doe je immers alleen maar om het losgeweekte vuil weg te spoelen toch?! dan zou afnemen met een doek ook voldoen!

Maar, is dit het juiste spul daarvoor dan?
Of kan ik beter iets anders gebruiken?
Het motorblok is licht vettig met vieze aanslag, (die je er met normaal sopje niet af krijgt)
 
Met het water verwijder je ook de cleaner zelf. Ik kan me voorstellen dat wanneer je het niet zou afspuiten de cleaner op termijn zelfs uit kan bijten op de onderdelen.

Water zou ik dus altijd gebruiken, wel kun je eventueel dan met een sopje werken.

:roll
 
het zal wel wat doen, maar de AG Engine Clean is ervoor gemaakt, dus waarschijnlijk werkt ie beter... :cool:
 
Nat, staat volgens mij ook op de fles.
Werkte bij mij prima, en scheelt weer tijd en werk.

Ik heb hem afgelopen weekend ook weer gebruikt, naar volle teredenheid, blijver in de collectie bij mij.
Zie bijlage, show-off je volgt nog.

Ik spray ook altijd na het wassen wat V&R care aan de binnenkant van de wielkast (nat), droogt altijd mooi egaal op, en is niet te vet.
Blijft ook best wel lang netjes.
 
Oke dan ga ik het toch nat proberen :)^
Heb jij de Engine Cleaner ook opgespoten zonder verder in te borstelen Eelco?

En het is ook op de delen te gebruiken die in de lak staan aan de binnenkant van de motorruimte toch?
 
@DennisB:Die ontvet je dan ook meteen met de EC, de V&R zal niet zoveel doen ( metaal / lak en geen plastuc / Rubber ;) )
 
De engine cleaner is een heel veilig product, maar als je hem laat drogen dan slaat hij wit uit.

het is een ontvetter, dus even licht naspoelen. daarna de V&R opnevelen en laten drogen.


ik gebruik de engine cleaner als volgt op de velgen. (is veilig voor alle velgen en lak)

inspuiten met E.C
in borstelen met zachte velgenborstel of kwast.
tussendoor afspuiten maar niet alles eraf en dan nogmaals borstelen.
hierdoor ontstaat een schuimende massa die al het vuil wegneemt.
ook de banden even meenemen.
daarna grondig naspoelen.

DSCF2396.jpg


DSCF2397.jpg


DSCF2398.jpg


DSCF2379.jpg


andere onderdelen zoals raamrubbers e.d. spuit ik ook in met de E.C.
zachtjes uitborstel met zachte kwast en naspoelen.
denk aan sponningen en scharnierpunten. scharnieren wel even terug invetten.

de e.c. is zelfs veilig voor bekleding hoewel ik het er niet voor gebruik.

ik vind het een top product. de motorcycle cleaner is volgens mij iets geconcentreerder.
 
Goed...hier dus nu ook een adept:

25kixid.jpg

Behandeling.

n4fi50.jpg

Wat werkt dit fraai zeg!!
 
Dennis Blomaard zei:
Oke dan ga ik het toch nat proberen :)^
Heb jij de Engine Cleaner ook opgespoten zonder verder in te borstelen Eelco?

En het is ook op de delen te gebruiken die in de lak staan aan de binnenkant van de motorruimte toch?


Ja moet wel kunnen maar dingen als bumpers en grille mijd ik toch altijd een beetje, komt vaak wel iets op, maar das niet erg.
Rest onder de kap gaat gewoon mee in t proces, ook de lak.

Ik doe niet echt borstelen, of het moet al echt aangkoekte olieprut ofzo zijn.
Meestal een grote zachte kwast, en een "bokkepoot".

En zoals eerder gezegd, niet laten indrogen.
 
Oeh ik wordt bijna zo enthousiast dat ik naar huis wil rijden om het te gaan proberen :party:
Ik ben op de fiets haha, dus een warme motor is het probleem niet :p
 
Ik heb nog eens onder de motorkap gekeken en vond het toch nogal eng om er lustig op los te sprayen.
Voor de zekerheid heb ik nog een aantal "voor" foto's gemaakt van m'n motorruimte :cool:

Zouden de kenners aan kunnen/willen geven welke delen ik het best af zou kunnen dekken?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Foto 1 geen probleem, injectoren kunnen het wel hebben.
Foto 2 idem brandstofpomp zo te zien.
Foto 3 idem koplamp, wel oppassen niet rechtstreeks op de afdekrubbers spuiten
Foto 4 draden zijn ingelijmd (zie foto 5) geen groot risico.

Kijk maar eens onder de motorkap als je in de regen hebt gereden, hoeveel er dan nat is
In het algemeen als je bang bent voor schade of problemen laat dan de motor lopen.
Als die inhoudt of gaat sputteren niet langer op die plek spuiten.
Als je een goed schoonmaakmiddel hebt (gaat deze topic toch over) is hoge druk ook niet nodig.

Hans
 
RedCat zei:
Kijk maar eens onder de motorkap als je in de regen hebt gereden, hoeveel er dan nat is
Hans

En wat dacht je van afgelopen winter. Er is niets agressievers dan een mengesl van strooizout en water. 8-o

Heeft iemand in de tussentijd al de duurzaamheid gecontroleerd/getest?
 
Ik wil geen roet in het eten gooien, maar zelf ben ik niet zo content van dat product. Ik gebruik liever een simpele goedkope brake cleaner dat veel meer oplost.

Voor beste resultaat met de E.C. van AG te verkrijgen zou je best een keer met nat je motor compartiment kuisen, terwijl de motor nog koud is. En dan ook als je met de E.C. begint, moet de motor koud zijn, zo zal het product niet gaan verdampen. Als het gewoon gaat verdampen, heb je er niet veel aan..

Maar goed nogmaals, het werkt wel, maar nu niet om te zeggen van "wauw"... Gewoon een simpele brake cleaner (van wynns bv.) gebruiken en geraak je veel verder mee ;)

Wel rekening houden dat mijn motor wel heel oud is en er een pak meer hardnekkigere vuil in zit dan jullie moderne wagens :)