• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Autoglym Engine Cleaner & Vinyl & Rubber Care

Ik gebruik alleen de V&RC, werkelijk overal op (beetje verslaafd aan dat spul), interieur, banden fietsbanden enz enz:heart_eyes:
 
Ik heb de VRC gebruikt in het motor ruim en op de "kunstof" delen aan de zijkant van de HSE. Zag er prachtig uit tot ik vanochtend buiten kwam... Dankzij wat regen ziet het er zo uit nu:
FD735794-44D6-4F15-A9FF-36399FF3992E-2214-000001DB5D9EF037_zps4aa7d3fb.jpg


Was het proberen waard. Nu erafhalen en reload proberen.
 
Het vinyl aan de zijkanten van de wagen zien er prachtig uit dankzij dit spul maar het is misschien toch net wat ander materiaal.

Edit: ik heb de delen met druipers erop afgenomen met wat Eraser! Het is nu egaal zwart en glimt als een tiet! Dit deed het voor het aanbrengen van de v&rc zeker niet!
 
Heb de EC al een tijdje thuis staan en nog nooit gebruikt maar na het lezen van dit topic moet ik het toch echt eens gaan gebruiken!
 
Vergeet ook zeker niet de VRC erna te gebruiken. Onder de motorkap vind ik het ideaal.

Aan de buitenkant gebruik ik zelf liever Reload voor de rubbers, en Trim Restorer voor zwarte kunstofdelen.
 
Gisteren een 'snelle' detail gedaan aan de auto waar onder ook mijn motor.
AG EC op een redelijk koude en droge motor gespoten, dit wat uitgepoetst met een oude microvezel doek.
Evenaten intrekken en afspuiten, dit nogmaal herhaald omdat ik het volgens mij te kort had laten intrekken...
Hierna weer afgespoelde en ingespoten met AG VRC, en dit bijna laten opdrogen waarna ik de kleine natte restjes heb uitgevreven met een oude schone microvezeldoek.

Echt TOP SPUL! :cool:
Wel wil ik de volgende keer de moeilijk bereikbare plekken met een borstel doen.

Zal binnekort even foto's erbij zetten, heb deze nog niet op de laptop staan...


Wel nog een kleine vraag, hoelang laten jullie de EC inwerken?
 
Ik weet niet wat de gebruikersaanwijzingen zeggen, maar op een koude, natte motor zeker 3 minuten minstens laten inwerken. Maar op een droge motor zou ik minstens ongeveer een minuut of 2 laten inwerken. Als het langer is, moet je je geen zorgen maken, alleen als het te droog word, zou ik er nog eens over gaan. Wees niet zuinig met het product.