• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW testpaneel onderhanden genomen

Je kunt ipv de Blob Eliminator ook nagellakremover (zonder aceton) gebruiken, misschien een idee! :idee
 
Zoals gezegt heb ik gister op de plek waar ik gesand heb de boel met thinner schoongemaakt, het is lastig fotograferen,maar wel te zien.
De schuursporen zijn voor 95% weg.Wel zie ik dat de kras nu weer beter zichtbaar is,wel logisch ook,wat er zit nu geen wax e.d. meer die het verbergt.

Hier wat foto's:

schadescherm007.jpg

schadescherm006.jpg

schadescherm004.jpg

schadescherm003.jpg

schadescherm002.jpg

schadescherm001.jpg


Voor de vergelijking,het oorspronkelijke schuurspoor:
poetsbeurt007.jpg
 
Goeie foto's :ja
Zoals gedacht blijken de schuurkrassen niet volledig weg te zijn, veel hangt ook af van het schuurpatroon zelf: hoe fijner en gelijkmatiger het schuurpatroon, hoe makkelijker het zich laat verwijderen. Zoals reeds aangegeven door Juffer1 helpt haaks schuren met een nog fijnere korrel hierbij. :ja
Uiteraard is het wel een flinke verbetering met de "voor"-foto maar ik denk als je dit paneel in de volle zon zou zetten, de resterende schuurkrassen er echt zouden uitspringen en duidelijk zichtbaar zijn, al goed dat dit een testpaneel is en dit is net het nut van een testpaneel en het jouwe heeft al duidelijk zijn waarde bewezen want we hebben met zijn allen mogen meegenieten van je tests. :ja
Kortom, goed bezig :)^
 
Zaterdag de bestelling van carclean binnengekregen en dat moet getest worden:|~*

Het testpaneel schoongemaakt en gepolijst met de DAP500.
Mezzo op wit was ik nog niet tevreden over.Overgestapt op oranje. Dit ging beter,maar heb denk ik nog iets zwaarders nodig.
Het polijsten afgebouwd ,mezzo op wit en finale op zwart. Daarna alles weer schoongemaakt.

Verder niks meer gedaan,geen glaze,geen wax. Het ging me in dit geval puur om de dap te proberen.

Wat foto's.

testpaneelpolijsten008.jpg


testpaneelpolijsten005.jpg


testpaneelpolijsten004.jpg


testpaneelpolijsten001.jpg


Heb nu al veer meer weerspiegeling.
 
toch weer een groot verschil in vergelijking met het handje, of niet! :)^

Toch wel mooi, zo'n paneeltje om te testen.
 
Ja echt wel!
Ben nu de Golf aan het voorbereiden op het echte werk,langzaam aan de aanwezige krassen aan het opvullen,naden en kieren,rubbers etc aan het cleanen met een zachte kwast, deurstijlen,binnenkant kofferklep etc aan het cleanen.
Al met al druk bezig geweest vandaag.
 
Zat ik in je eerste foto's maar te bedenken wat die gekleurde streepjes waren.
Nu eindelijk duidelijk het zijn knijpers aan de waslijn :)

Het is daarom misschien handig om bij dit soort test je paneel zo te fotograferen dat deze spiegelingen achterwegen blijven.
Gewoon met een egale achtergrond.
Dat lijdt het minste af.

Wel een leuk en leerzaam verslag.
Er is dus veel mogelijk zonder te spuiten
 
Iedere starter zou eigenlijk zo'n test paneel moeten hebben. Kun je onwijs veel op klooien en leren.

Bedankt voor de complimenten.
 
zo kan je idd lekker flink oefenen.
raad idd iedereen aan om een paneeltje te gebruiken om te testen.
heel leuk gedaan:cool: .
heb me net weer verrijkt met een nieuw test paneel.
hou zo nu en dan wel een beschadigd deel over.
altijd handig