• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

HD Reiniger gekocht, uitleg?

GijsB

Detailing chief
6 aug 2016
60
75
Enschede
Beste Car Cleaners,

Ik heb inmiddels een Nilfisk C 120.6-6 CAR X-TRA hoge drukreiniger gekocht. Ik heb ondertussen al veel gelezen over een HD reiniger, maar de onderwerpen zijn allemaal iets gedateerd en een beetje onduidelijk vandaar dat ik even een nieuw onderwerp heb aangemaakt om jullie mening te krijgen over het volgende. A

1. Nilfisk C 120 6-6 CAR , goede optie? lijkt me prima voor een Volkswagen Polo?
2. Wat zijn nu de meng verhoudingen voor? 1:4 / 1:10 /
3. Ik las iets over een Monello HD foamer? is dat ook geschikt voor mijn HD reiniger?

alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Met deze hogedrukreiniger is niks mis.
Vind alleen 6 meter slang erg kort. Met 10 meter kom je net de hele auto rond.
En of je die accessoires nodig hebt.. tsja.. jij mag het zeggen.
 
  • Leuk
Reactions: GijsB
Hey Gijs,

De Nilfisk C120 heb ik zelf ook. Althans, een oudere versie. (C120.3 - Compact, 120 bar, slanglengte)

Deze HD is zeker prima. De overige extra's ken ik niet, maar ik gok dat dit borstels, foamer en dergelijke zijn.


Verhoudingen voor wat? Suiker in je koffie? Haha. Per product zal de mengverhouding uiteraard verschillen, zelfs voor het zelfde soort product.


Jep, de Monello foamlance is iets wat het vele malen beter zal doen als de veelal bijgeleverde foamlance van je HD-merk. Combineer deze lans met een foamshampoo en je kan aan de slag.


Greetz
 
1. Nilfisk C 120 6-6 CAR , goede optie? lijkt me prima voor een Volkswagen Polo?
In dit specifieke geval is die erg goed. Mocht je een Golf hebben zul je toch een andere moeten gaan halen :p
Nee geintje. Niks mis mee. 120 bar is een mooie sterkte. Niet te hard voor je lak of kunststof. Gewoon nooit te dicht op de auto houden en dan gaat alles goed.

2. Wat zijn nu de meng verhoudingen voor? 1:4 / 1:10 /
Als je in dit geval praat over de Monello Artico Foam dan is 1:4 lekker voor een erg vieze auto waardoor je een lekkere dikke schuimlaag kunt krijgen, 1:10 is lekker voor een tussendoor wasje. Let wel op dat elk merk zo zijn eigen meng verhouding heeft.

Pre-Wash.jpg


3. Ik las iets over een Monello HD foamer? is dat ook geschikt voor mijn HD reiniger?
Als je de uitvoering Nilfisk neemt is deze ideaal en heerlijk werkbaar voor je.
Voorbeelden van de Monello Lancia :
Mitsubishi Colt 2016-04-02-1.JPG

Mercedes Benz Sprinter 2016-07-23 - 04.jpg
 
  • Leuk
Reactions: GijsB
Met deze hogedrukreiniger is niks mis.
Vind alleen 6 meter slang erg kort. Met 10 meter kom je net de hele auto rond.
En of je die accessoires nodig hebt.. tsja.. jij mag het zeggen.


Mm opzich heb ik de ruimte, een 10 meter slang zou altijd nog een keer er bij kunnen worden gekocht.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Hey Gijs,

De Nilfisk C120 heb ik zelf ook. Althans, een oudere versie. (C120.3 - Compact, 120 bar, slanglengte)

Deze HD is zeker prima. De overige extra's ken ik niet, maar ik gok dat dit borstels, foamer en dergelijke zijn.


Verhoudingen voor wat? Suiker in je koffie? Haha. Per product zal de mengverhouding uiteraard verschillen, zelfs voor het zelfde soort product.


Jep, de Monello foamlance is iets wat het vele malen beter zal doen als de veelal bijgeleverde foamlance van je HD-merk. Combineer deze lans met een foamshampoo en je kan aan de slag.


Greetz
Die extra's gebruik ik niet voor de auto haha, maar die zaten erbij. Ik lees zoveel over die verhoudingen van het foamen dat ik door de bomen het bos niet meer zag haha. Maar ik ga het wel even beetje proberen. De shampoo staat op de SS lijst. Net als 25 andere producten
 
In dit specifieke geval is die erg goed. Mocht je een Golf hebben zul je toch een andere moeten gaan halen :p
Nee geintje. Niks mis mee. 120 bar is een mooie sterkte. Niet te hard voor je lak of kunststof. Gewoon nooit te dicht op de auto houden en dan gaat alles goed.


Als je in dit geval praat over de Monello Artico Foam dan is 1:4 lekker voor een erg vieze auto waardoor je een lekkere dikke schuimlaag kunt krijgen, 1:10 is lekker voor een tussendoor wasje. Let wel op dat elk merk zo zijn eigen meng verhouding heeft.

Bekijk bijlage 86834


Als je de uitvoering Nilfisk neemt is deze ideaal en heerlijk werkbaar voor je.
Voorbeelden van de Monello Lancia :
Bekijk bijlage 86835
Bekijk bijlage 86836
Hahaha die golf zal er ooit nog wel een keer komen. Als ik de juiste verhouding heb gevonden dat zal ik het hier wel even foto's plaatsen.

Als ik alle producten naar de SS binnen heb dan. iig Bedankt voor je informatie!
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
De Nilfisk is helemaal prima. Zoals al is gezegd de Monello Lancia foam kit ga je nodig hebben om fatsoenlijk te kunnen foamen en het is een prima product. Qua verhouding gaat er tussen de afmetingen 1:4 en op 1:10 in bij mij (Monello Artico Magico foam). Zal ergens rond de 1:7 zitten. Eerste paar keren gewoon lekker mee experimenteren, je komt er vanzelf achter wat voor jou werkt.
 
  • Leuk
Reactions: GijsB
Hij is binnen jongens! Heb hem ff gebruikt om gewoon te sproeien, ben er echt helemaal weg van. Er zit een goede druk op en heb verschillende opzet stukken geprobeerd. Aanrader voor de mensen die er nog een willen kopen.

Wil de auto het liefst nu ook wassen, maar ik wacht even op de SS:D. Dan regel ik mij wat van die foam en een HD foamer + de andere waslijst aan producten.


PS. De Nilfisk HD reinigers zijn in de aanbieding bij de Wehkamp (50,- korting) en als je "nieuw lid" maakt nog eens 7,50, ik weet niet of ik dat mag zeggen. Zo niet dan hoor ik het wel, dan haal ik het weg. :cool:
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    424,3 KB · Weergaven: 168
  • Leuk
Reactions: Jellyroll en Celis
Hij is binnen jongens! Heb hem ff gebruikt om gewoon te sproeien, ben er echt helemaal weg van. Er zit een goede druk op en heb verschillende opzet stukken geprobeerd. Aanrader voor de mensen die er nog een willen kopen.

Wil de auto het liefst nu ook wassen, maar ik wacht even op de SS:D. Dan regel ik mij wat van die foam en een HD foamer + de andere waslijst aan producten.


PS. De Nilfisk HD reinigers zijn in de aanbieding bij de Wehkamp (50,- korting) en als je "nieuw lid" maakt nog eens 7,50, ik weet niet of ik dat mag zeggen. Zo niet dan hoor ik het wel, dan haal ik het weg. :cool:
Oeh jij hebt de velgen die ik ook onder mijn polo wil :heart_eyes:
Even wat blokken regelen :imp::poop:
 
  • Leuk
Reactions: GijsB
Volgens mij (lees ook even het SSS topic) maar is de combi verpakking van een foam lans met 5L verpakking goedkoper dan dat je het los besteld met korting komende zaterdag
 
  • Leuk
Reactions: GijsB