• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex Microfibre Wash

Hier ook de gallon wanneer de kleinere fles op is, als iets goed aansluit bij je wensen en je blijft het gebruiken dan is die prijs nog vele malen beter.
 
Zo heb ik het destijds ook gedaan met de micro restore, eerst een kleine, toen een gallon. Weer ene kleine omdat ik het eerste flesje met maatverdeling kapot heb laten vallen. En daarna weer een gallon. Deze is nu bijna op. Maar de laatste jaren weinig gebruikt wegens detailen op een laag pitje meende dat die gallon destijds ook rond de 35€ lag. Maar toen was er ook geen andere keuze eigenlijk.
 
Ik gebruik de Micro-restore van Carclean als enige wasmiddel voor al mijn doeken volgens de voorgeschreven dosering.

Echter de droogdoek, Monello Senza, pluist enorm..
Ik heb meerdere van deze doeken, dus wss doe ik iets verkeerd, omdat ze allemaal pluizen..
Met name de kant met de lange vezels laat enorm veel pluizen achter. De andere kant van de doek niet.
Wat zou ik verkeerd kunnen doen met het wassen?
Het is enorm irritant dat deze doek zo pluist (alleen deze en de Peluche Bianco in mindere mate), terwijl juist deze doek enorm veel water opneemt. Met 1 doek kan ik makkelijk mijn auto drogen.

Nu heb ik al meerdere topics gelezen m.b.t. dit probleem, maar een 'oplossing' heb ik nog niet gevonden.
Wellicht dat iemand een tip heeft?
 
Zelf heb ik net de poorboys typhoon microfiber cleaner aangeschaft maar nog niet gebruikt. Het lijkt me niet dat je iets verkeerd kunt doen met het wassen aangezien je micro-restore gebruikt. Ik heb nog maar pas droogdoeken van microfiber madness 'dry me crazy' aangekocht. Deze doeken hebben ook gepluisd in het begin, maar dat lijkt al afgenomen te zijn. Ik heb tot nu wel altijd gewassen met een vloeibaar wasmiddel, dus geen microfiber wash.

Wellicht kan iemand anders hier nog nuttige tips geven?
 
Ik gebruik de Micro-restore van Carclean als enige wasmiddel voor al mijn doeken volgens de voorgeschreven dosering.

Echter de droogdoek, Monello Senza, pluist enorm..
Ik heb meerdere van deze doeken, dus wss doe ik iets verkeerd, omdat ze allemaal pluizen..
Met name de kant met de lange vezels laat enorm veel pluizen achter. De andere kant van de doek niet.
Wat zou ik verkeerd kunnen doen met het wassen?
Het is enorm irritant dat deze doek zo pluist (alleen deze en de Peluche Bianco in mindere mate), terwijl juist deze doek enorm veel water opneemt. Met 1 doek kan ik makkelijk mijn auto drogen.

Nu heb ik al meerdere topics gelezen m.b.t. dit probleem, maar een 'oplossing' heb ik nog niet gevonden.
Wellicht dat iemand een tip heeft?

goed uitslaan na het wassen als ze nog nat zijn of in de droger. Daarmee zou het verholpen moeten zijn
 
Laat hier binnenkort ook even weten of het heeft geholpen. Veel mensen kunnen hier iets aan hebben ;)
Doen we!
Dus je doet het al goed. :p Uitslaan na het wassen ... of... in de droger.
Greetz
Ik bedoelde uitslaan na het wassen en dan eens niet in de droger..
Direct in de droger is blijkbaar voor mij niet de juiste oplossing, aangezien ze nog steeds pluizen..
 
Uitslaan na het wassen, voordat de doeken de droger ingaan LIJKT de oplossing.. Lijkt, omdat 1 zwaluw nog geen zomer maakt ;)
De laatste keer na het drogen geen pluizen, dus wellicht dat eerst uitslaan voor de droger de oplossing is..?
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Tot nu toe is het mij veel duidelijk maar 4 dingen niet helemaal.

Wat ik begrepen heb is dat je zowieso dit moet doen: 15-20 doeken = 30ML en na wassen meteen de droger in. Mocht je geen droger hebben dan uitslaan en aan de waslijn hangen binnen.

1 - Mag je nu wel of niet tennisballen samen met de doeken in de droger gooien? Moet ik kijken naar een specifieke tennisballen waar geen ijzer en troep in zit?
2 - Hoeveel graden en toeren moet de wasmachine staan?
3 - Hetzelfde hierboven: op welke stand moet de droger dan komen staan?
4 - Vloeibaar wasmiddel, welke moet ik gebruiken? En altijd? ene keer puur microfiber wash en ander keer 50/50? of om en om wassen of een in zoveel tijd microfiber wash gebruiken?

andere vraag: alle doeken kunnen bij elkaar? Waarmee je wiel gepoets hebt, de wax afgenomen hebt, klei afgenomen en polijstmiddelen? Ik heb tot nu toe die wax apart gewassen omdat ik bang was. En ik gebruik geen middelen. Nu sinds kort Nanolex Microfiber Wash
 
1 - Mag je nu wel of niet tennisballen samen met de doeken in de droger gooien? Moet ik kijken naar een specifieke tennisballen waar geen ijzer en troep in zit?

Ik doe helemaal niks met die dingen. Een tennisser gebruikt ze als raakobject voor het raket omdat een andermans hoofd te weinig stuitert ;)

2 - Hoeveel graden en toeren moet de wasmachine staan?

Onze wasmachine is een AEG waarop ik het volgende instel :
Programma : Fijne Was 40 graden (dit is ongeveer 60 min.)
Centrifugeren : 400 toeren

3 - Hetzelfde hierboven: op welke stand moet de droger dan komen staan?

Onze droger is ook een AEG, anders ga ik raar trillen en beven omdat ie anders is maar die stel ik in op :
Programma : Sportkleding. (In de handleiding van het blaasding staat dat dit programma speciaal voor microvezel en nylon is)

4 - Vloeibaar wasmiddel, welke moet ik gebruiken? En altijd? ene keer puur microfiber wash en ander keer 50/50? of om en om wassen of een in zoveel tijd microfiber wash gebruiken?

Wat jij wil. Ik gebruik alleen maar de speciale wasmiddelen. Microvezel Wasmiddel is voor microvezel, Robijn is voor kleding.

andere vraag: alle doeken kunnen bij elkaar? Waarmee je wiel gepoets hebt, de wax afgenomen hebt, klei afgenomen en polijstmiddelen? Ik heb tot nu toe die wax apart gewassen omdat ik bang was. En ik gebruik geen middelen. Nu sinds kort Nanolex Microfiber Wash

Ik gebruik een kleuren codering als volgt :
Blauw/Groen = wasproducten (washmitt, droogdoek, glasdoek)
Rood = wax of detailer (als wax resten of zelfs quick detailer resten op de droogdoek komen is dit schadelijk voor de droog kwaliteiten omdat wax e.d. gemaakt zijn om water af te stoten)
Geel = polijstproducten (compound of polish kunnen weinig kwaad maar een finishing polish is nogal vettig wat ik niet in andere doeken wil)
Zwart = Velgproducten (de rommel en gespuis van deze doeken wil ik niet in andere doeken)
 
Dankjewel! Nu ben ik weer 10 stappen vooruit gekomen!:D Dan zal ik tennisballen eruit laten. Menselijk hoofd die niet goed stuitert,,, ga ik even keer uitproberen:p

Ik had al mijn twijfels over wasmiddelen, ik heb tot nu toe niks gebruikt nu voor het eerst die Nanolex. Morgen eens proberen.

Van de droger ga ik aan mijn mam vragen of zij weet welke meer gericht is en anders ga ik wel op site zoeken wat die droger kan:p

Doeken codering had ik nog niet gedaan, alleen witte doek heb ik voor droogdoek en die groene monello heb ik voor wax klei enzo. Ik ga op gegeven moment wel voor wax of voor polijsten een andere doek aanschaffen om makkelijker te kunnen onderscheiden. Moet alleen ontdekken welke goed is. Zo gezegd zal ik ze toch maar apart wassen om te kijken of dat beter van word.

Maakt het uit als ik voor waxdoeken 1 keer 50ml probeer of alle wax eruit gaat?
 
Wax los je niet zo gemakkelijk op. Anders zou het ook zomaar van je auto verdwijnen. Ik heb wel gemerkt dat ossengalzeep wax erg goed oplost, maar dit haalt ook de kleur uit je doeken. Uiteindelijk is het niet zo dat je alles onbruikbaar maakt door het samen te stoppen, dus doe lekker je dingetje ;)
 
@Istnogferarie

Heb jij het thuis ook zo makkelijk -> :p

IMG_0169.JPG
 
Duidelijk, Ik probeer wel eerst apart en dan kijk ik wel weer. Anders in azijn droppen en inweken misschien dat het effect heeft. Ik probeer het. En mocht ik bevindingen in hebben dan post ik hier weer wat;)