1 - Mag je nu wel of niet tennisballen samen met de doeken in de droger gooien? Moet ik kijken naar een specifieke tennisballen waar geen ijzer en troep in zit?
Ik doe helemaal niks met die dingen. Een tennisser gebruikt ze als raakobject voor het raket omdat een andermans hoofd te weinig stuitert
2 - Hoeveel graden en toeren moet de wasmachine staan?
Onze wasmachine is een AEG waarop ik het volgende instel :
Programma : Fijne Was 40 graden (dit is ongeveer 60 min.)
Centrifugeren : 400 toeren
3 - Hetzelfde hierboven: op welke stand moet de droger dan komen staan?
Onze droger is ook een AEG, anders ga ik raar trillen en beven omdat ie anders is maar die stel ik in op :
Programma : Sportkleding. (In de handleiding van het blaasding staat dat dit programma speciaal voor microvezel en nylon is)
4 - Vloeibaar wasmiddel, welke moet ik gebruiken? En altijd? ene keer puur microfiber wash en ander keer 50/50? of om en om wassen of een in zoveel tijd microfiber wash gebruiken?
Wat jij wil. Ik gebruik alleen maar de speciale wasmiddelen. Microvezel Wasmiddel is voor microvezel, Robijn is voor kleding.
andere vraag: alle doeken kunnen bij elkaar? Waarmee je wiel gepoets hebt, de wax afgenomen hebt, klei afgenomen en polijstmiddelen? Ik heb tot nu toe die wax apart gewassen omdat ik bang was. En ik gebruik geen middelen. Nu sinds kort Nanolex Microfiber Wash
Ik gebruik een kleuren codering als volgt :
Blauw/Groen = wasproducten (washmitt, droogdoek, glasdoek)
Rood = wax of detailer (als wax resten of zelfs quick detailer resten op de droogdoek komen is dit schadelijk voor de droog kwaliteiten omdat wax e.d. gemaakt zijn om water af te stoten)
Geel = polijstproducten (compound of polish kunnen weinig kwaad maar een finishing polish is nogal vettig wat ik niet in andere doeken wil)
Zwart = Velgproducten (de rommel en gespuis van deze doeken wil ik niet in andere doeken)