Nanolex Microfibre Wash

Discussie in 'Reviews en Tests' gestart door nicknameless, 26 aug 2016.

1. Rovers

Rovers Detailing rookie

Leuk bevonden:
    0
    Duidelijk, Ik probeer wel eerst apart en dan kijk ik wel weer. Anders in azijn droppen en inweken misschien dat het effect heeft. Ik probeer het. En mocht ik bevindingen in hebben dan post ik hier weer wat;)

2. Altos

Altos Detailing guru

Leuk bevonden:
    917
    Ik spoel altijd met de hand en wat dreft eerst alle doeken uit om de ergste vervuiling eraf te halen, hierna wring ik ze zacht uit.
    Hierna doe ik alle doeken en soms washmitts in de wasmachine (doeken dus vochtig) op 40 graden en gewoon 1200 toeren centrifugeren maar wel met voorwas (ook pb mf wash erin) en extra water spoelen optie aan.
    Ik heb een oude luchtdroger zonder speciale opties maar zet deze gewoon op kastdroog en dan komt alles er als nieuw uit (ik droog de washmitts niet in de droger maar gewoon aan een knijpertje aan de lijn) mooi fluffy en schoon.
    Mijn droogdoeken drogen fantastisch, de rest van de doeken zijn normaal absorberend en mooi zacht.
    Ik heb persoonlijk nog geen nadeel ondervonden van alle soorten doeken bij mekaar doen in de was maar dat is puur mijn ervaring uiteraard.

Wat @Istnogferarie zegt is een hele mooie complete en overzichtelijke methode en duidelijker kan eigenlijk niet maar voor mij persoonlijk overbodig.
    Bovenstaande werkwijze werkt al 4/5 jaar perfect voor al mijn doeken maar merk wel verschil sinds ik Poorboy's MF wash gebruik itt Nanolex MF wash in het positive, alles mooi schoon, fluffy en fris en zonder vlekken.

Tennisballen zijn mijn inziens niet nodig.

3. Istnogferarie

Istnogferarie Detailing guru

Leuk bevonden:
    2.064
    Niet zo makkelijk, wij hebben niet zo'n fancy display maar gewoon ouderwets draaiknoppie :)

Jeroen vindt dit leuk.
  4. Dennis van der Willik

Dennis van der Willik Detailing trainee

Leuk bevonden:
    45
    doeken eerst weken in een emmer met micofiberwash 50 ml. dan in de machine met azijn en 50 ml microfiberwash. psk het langste programma incl 5 x spoelen. duurt bij mij 5 uur ongeveer. daarna zn ze echt goed schoon

5. psycho-realm

psycho-realm Detailing rookie

Leuk bevonden:
    3
    Thanks voor je bevindingen te delen:)

6. Mitchell1990

Mitchell1990 Detailing rookie

Leuk bevonden:
    3
    Ik las op de tweede pagina (geloof ik) de vraag wat voor wasmiddel er gebruikt werd naast de Nanolex Microfiber Wash of Micro Restore.
    Zelf heb ik geloof ik een kwartier bij de wasmiddelen gehangen, flessen gelezen, via de telefoon gezocht naar wat alle bestandsdelen waren. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij een wasmiddel van de Lidl. Formil Sport, zorgt voor het openen van vezels en bevat geen wasverzachter.

Combinatie van de Nanolex, de Formil Sport en een klein schepje Vanish. Mijn doeken komen er elke keer heerlijk zacht uit.

7. Jacco89

Jacco89 Detailing guru

Leuk bevonden:
    340
    Ik zou wel oppassen met de Vanish, omdat dit korrels zijn heb je altijd het risico dat die niet allemaal/helemaal zijn opgelost en met zo'n korrel in je doek trek je zo swirls in de lak.