• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex Microfibre Wash

Ik spoel altijd met de hand en wat dreft eerst alle doeken uit om de ergste vervuiling eraf te halen, hierna wring ik ze zacht uit.
Hierna doe ik alle doeken en soms washmitts in de wasmachine (doeken dus vochtig) op 40 graden en gewoon 1200 toeren centrifugeren maar wel met voorwas (ook pb mf wash erin) en extra water spoelen optie aan.
Ik heb een oude luchtdroger zonder speciale opties maar zet deze gewoon op kastdroog en dan komt alles er als nieuw uit (ik droog de washmitts niet in de droger maar gewoon aan een knijpertje aan de lijn) mooi fluffy en schoon.
Mijn droogdoeken drogen fantastisch, de rest van de doeken zijn normaal absorberend en mooi zacht.
Ik heb persoonlijk nog geen nadeel ondervonden van alle soorten doeken bij mekaar doen in de was maar dat is puur mijn ervaring uiteraard.

Wat @Istnogferarie zegt is een hele mooie complete en overzichtelijke methode en duidelijker kan eigenlijk niet maar voor mij persoonlijk overbodig.
Bovenstaande werkwijze werkt al 4/5 jaar perfect voor al mijn doeken maar merk wel verschil sinds ik Poorboy's MF wash gebruik itt Nanolex MF wash in het positive, alles mooi schoon, fluffy en fris en zonder vlekken.

Tennisballen zijn mijn inziens niet nodig.
 
doeken eerst weken in een emmer met micofiberwash 50 ml. dan in de machine met azijn en 50 ml microfiberwash. psk het langste programma incl 5 x spoelen. duurt bij mij 5 uur ongeveer. daarna zn ze echt goed schoon
 
Ik las op de tweede pagina (geloof ik) de vraag wat voor wasmiddel er gebruikt werd naast de Nanolex Microfiber Wash of Micro Restore.
Zelf heb ik geloof ik een kwartier bij de wasmiddelen gehangen, flessen gelezen, via de telefoon gezocht naar wat alle bestandsdelen waren. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij een wasmiddel van de Lidl. Formil Sport, zorgt voor het openen van vezels en bevat geen wasverzachter.

Combinatie van de Nanolex, de Formil Sport en een klein schepje Vanish. Mijn doeken komen er elke keer heerlijk zacht uit.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Ik las op de tweede pagina (geloof ik) de vraag wat voor wasmiddel er gebruikt werd naast de Nanolex Microfiber Wash of Micro Restore.
Zelf heb ik geloof ik een kwartier bij de wasmiddelen gehangen, flessen gelezen, via de telefoon gezocht naar wat alle bestandsdelen waren. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij een wasmiddel van de Lidl. Formil Sport, zorgt voor het openen van vezels en bevat geen wasverzachter.

Combinatie van de Nanolex, de Formil Sport en een klein schepje Vanish. Mijn doeken komen er elke keer heerlijk zacht uit.
Ik zou wel oppassen met de Vanish, omdat dit korrels zijn heb je altijd het risico dat die niet allemaal/helemaal zijn opgelost en met zo'n korrel in je doek trek je zo swirls in de lak.
 
Mijn wasmachine heeft een speciaal programma voor microfibres... afhankelijk van de temperatuur (koud-30-40 graden) en het toerental van het droogzwieren (800-1200) duurt dit tussen 55 minuten en 1h10. Ik doe er meestal gewoon wasmiddel bij. Naderhand gewoon laten drogen op een wasrek.
Ze voelen dan wel ruw aan, maar als je de uiteinden dan over elkaar wrijft, wrijf je de vezels terug los en wordt de doek weer even pluizig als in het begin...