• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Forumregels

Oh nog niks van gemerkt. Misschien word er beter opgelet, en eerder in tot actie overgegaan.

Zeker berichten met links naar nasiland of andere webshops dan CC werden niet altijd gelijk opgemerkt
 
In dit geval ging je off topic en kwam daardoor het originele topic op een zijspoor terecht. Daarom is er een reeks van berichten verwijderd, om ervoor te zorgen dat het topic niet vervuild raakt.
 
Bmw, kleur, auto's welke in de toekomst wellicht te koop komen...lijkt me vrij on-topic maargoed...
 
Ik zag laatst ook dat een aantal berichten in een topic plots verdwenen waren (waarvan één van mij) en dacht eerst aan een storing.
Lange tijd niet meegemaakt in ieder geval, dat op een forum een bericht van me ineens weg was.
Was trouwens deze topic, waarbij je hier nog kan zien welke berichten er eerst stonden.
Lijkt toch eerder een storing als ik zo kijk, want berichten met een nagenoeg gelijke inhoud staan nog wel in de topic.
 
Laatst bewerkt:
Bmw, kleur, auto's welke in de toekomst wellicht te koop komen...lijkt me vrij on-topic maargoed...

Niet helemaal mee eens, dit betrof de show off van een bmw 420, als het vervolgens over de nieuwe 5 serie gaat, dan is dat niet echt on topic ;)
Niks persoonlijks mannen, puur zoals Tim zei: om het topic niet teveel te vervuilen.
 
Niet helemaal mee eens, dit betrof de show off van een bmw 420, als het vervolgens over de nieuwe 5 serie gaat, dan is dat niet echt on topic ;)
Ah, dan kan ik hem wel begrijpen.

Volgens mij ben ik ook Koning van de Off-Topics, dus zal er ook maar eens rekening mee houden :p


Trouwens, iemand nog de nieuwe pindakaas van de Jumbo geprobeerd?
 
Ik heb ooit eens op een ander forum (bestaat niet meer) met één iemand anders een geheel eigen topic gehad. (Maar het klopt ook niet echt dat je binnen 4 maanden ruim 800 pagina's van 25 berichten per pagina met z'n tweeën volkletst) over alles behalve forumgerelateerde dingen :p
 
Eerlijk gezegd vind ik dat er nogal veel off-topic wordt gegaan, vaak met een hoop geklets (you know who you are).
Is dat erg? Hoeft niet. Ik vind het wel tekenend voor de doorgaans gemoedelijke sfeer op het forum. Toch denk ik dat wij als moderators weleens wat vaker/eerder op de rem mogen trappen als het te erg gaat worden.
Vaak moet een opmerking van 'jongens, graag on-topic blijven' al genoeg doen. Ik geef gelijk toe dat ikzelf dat (nog) niet veel doe.
Misschien moeten we dat maar wat vaker gaan doen. Werkt m.i. ook beter dan berichten verwijderen.
 
Lijkt mij ook een "meer passende" oplossing en komt minder censurerend over denk ik.
Ik heb (inmiddels) begrip voor de genomen aktie van de moderators maar hoop in het vervolg wel op een "relaxtere" oplossing zoals hierboven benoemd. :)
 
Dus even resumé:

Huidige forumregel:
4. Topics of reacties moeten inhoudelijk zijn en van toegevoegde waarde. Berichten die hier niet aan voldoen worden verwijderd.

Nieuwe forumregel:
4. Topics of reacties moeten inhoudelijk zijn en van toegevoegde waarde. Berichten die hier niet aan voldoen worden op een "relaxte" manier afgehandeld.

:cool:

Even alle gekheid op een stokje, beide varianten werden altijd al toegepast.
Laten we het vooral leuk,gezellig en informatief houden!
Ik zal er rekening mee houden ;)
 
Mooi topic @m@rio.

Ben het er wel mee eens (niet dat ik iets te zeggen heb) maar vind dat het ook een beetje de sfeer zet op dit forum. 2 a 3 off-topic berichten moet SOMS wel kunnen denk ik. Als er daarna weer verder on-topic gegaan word.
 
  • Leuk
Reactions: Kees-sw en Altos
Klopt het dat het topic over ebay doeken ook verdwenen is? Ik had er gister iets neergezet maar kon het niet terug vinden. Kan me vinden in @tembaco zijn reactie. Dit is zeer net forum waar de sfeer goed is, ik snap dat voor het vinden van onderwerpen het belangrijk is dat je post voldoet aan het onderwerp maar beetje speling is wel gewenst. Vergeet ook niet dat de meeste posters vaak vaste klanten zijn.
 
  • Leuk
Reactions: tembaco en Quantoxx
Misschien gewoon even informeren in een topic dat er berichten zijn verwijderd om een bepaalde reden en later datzelfde bericht ook verwijderen.
Zo deden we dat ook op een ander forum in het verleden en dat ging verder prima, zonder dat het vragen opriep.
Daarbuiten hadden we als regel, dat er over ingrepen van moddereters niet gediscussieerd behoorde te worden op het forum.
Iets niet duidelijk or whatever, neem dan gewoonweg contact per pb op met de betreffende mod.