• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ervaring Soft99 / Wax keuze

Opel Astra

Detailing chief
9 jan 2017
222
88
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een (nieuwe) wax, Nu heb ik de Soft99 Extreme Gloss Silver Hard Wax gezien, heeft hier iemand ervaring mee? Ook heb ik de PB Natty's Paste Wax Red, Meguiar's en Mothers Wax gezien.
Wat ik belangrijk vind is de glans, standtijd (4a5 maanden), prijs (rond 20a30 euries), ook heb ik naar de kleur van mijn auto gekeken ( Licht zilver/grijs metallic).

Wat zeggen jullie? gewoon de Soft99 silver wax?
 
Ik zou voor een Collinite 476 845 (goede verwerking/standtijd) gaan en een andere goede optie zou zijn Surf City barrier reef paste wax, deze is super easy te verwerken ook al ga je te dik zelfs dan neemt ie nog easy af.
 
  • Leuk
Reactions: Opel Astra
Wat ik belangrijk vindt is de Glans
ook heb ik naar de kleur van mijn auto gekeken ( Licht zilver/grijs metallic
Glans? Wat voor een glans? Glasachtige, wetlook? :p

Glans komt van je polijstwerk. Op een lichte kleur lak zal je weinig aan rijke oliën hebben (wetlook) en dus kom je al snel uit bij een glasachtige glans.
De Soft99 ken ik niet, maar als deze prima is, lekker blijven gebruiken.
De Natty's is volgens de beschrijving speciaal voor de ''carnauba-fans'' uitgebracht, dus hier zitten meer oliën in en de standtijd word daardoor wat korter.
De Collinite's zijn inderdaad makkelijk in gebruik en halen een prima standtijd.

Waxen die veel te verduren krijgen, zoals veel km's en wasbeurten, redden het allemaal niet 4-5 maanden. Althans, niet als je een berg geld neerlegt én met toevoegingen wast. Geen enkele wax blijft optimaal aanwezig voor de beloofde standtijd. Daarom is vaker smeren iets wat velen doen, maar ook om de therapeutische werking, haha! xD

stand tijd (4a5 maanden)
Als je dusdanig lang bescherming, looks en hydrofobische eigenschappen wilt, dan moet je eerder kijken naar een coating.

prijs (rond 20a30 euries)
Dan zou mijn eerste gedachte zijn; Collinite 845 of 476s.
 
  • Leuk
Reactions: Opel Astra
Collinite 476s. Koop het en je wordt er verliefd op. Gaat zeker wel een jaar of 5 mee als je lekker zuinig smeert. En geeft een heerlijke glans op zilver.

En anders de soft 99 12 months.
 
  • Leuk
Reactions: Opel Astra
Dat is het dus juist; Daar is gewoon geen getal aan vast te hangen. :p De één rijdt 50k kilometers in het jaar, de ander 5k. De één woont en/of rijdt in een bosrijke omgeving en de ander in nieuwbouw naast de snelweg. :p De één wast om de dag, de ander om de 2-3 weken, etc. :D

Alle 3 de waxen van Collinite zullen gemiddeld 3 maanden iets doen op je lak. Ik persoonlijk, en ik denk menig anderen, halen de eindfase van een wax vrijwel nooit. Bij elke wax zie je redelijk snel al dat die mooie beading en/of sheeting binnen een maand al niet meer zo strak is als bij aanbrengen. Zo simpel is het eigenlijk wel. :p

Momenteel gebruik ik de 915 omdat deze mijn kleur wat meer aanvult en onderhoud doe ik met Bathe+. Zo heb ik een goede wax voor een goede prijs en de Bathe+ voegt daaraan toe dat de bescherming nóg wat hoger ligt én bizarre beading en sheeting ontstaat.
 
Ja, hoor ik heb de Collonite 476s ontvangen!
Waar kan ik deze het beste/makkelijkste mee aanbregen? met een (mircovezel)pad/doek?
 
  • Leuk
Reactions: Timm
de soft99 coat is een dijk van een wax. idd glans haal je vooral uit het poetsen maar een goeie glans behaal je zeker ook met de soft99 coat.

ik heb ze beide en mijn voorkeur gaat zeker uit naar fuso.
 
ik heb deze: Fusso Coat Dark Wax 12 Months
de standtijd houdt het nu al 7 maanden vol :)

zeer tevreden gebruiker hier.
 
Weinig, bijzonders.

moet hem nog polijsten binnenkort.

Tot nu werd de mx-5 elke 2-4 weken met dodo juice: born to be mild.

De auto word dagelijks gebruikt.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Weinig, bijzonders.
moet hem nog polijsten binnenkort.
Tot nu werd de mx-5 elke 2-4 weken met dodo juice: born to be mild.
De auto word dagelijks gebruikt.

Ah ok. Ik lees/hoor vaak dat dit spul bij lange na niet de beloofde standtijd haalt, maar 7 maanden beading/sheeting is al veeeeel langer als de gemiddelde wax. :)
 
Ah ok. Ik lees/hoor vaak dat dit spul bij lange na niet de beloofde standtijd haalt, maar 7 maanden beading/sheeting is al veeeeel langer als de gemiddelde wax. :)
Ik heb nog even terug gekeken, maar hij zit er zelfs al 9 maanden op. De standtijd zal ook sterk afhangen van de gebruikte shampoo. Die dodo juice doet er blijkbaar niet veel mee.
 
Ik heb nog even terug gekeken, maar hij zit er zelfs al 9 maanden op. De standtijd zal ook sterk afhangen van de gebruikte shampoo. Die dodo juice doet er blijkbaar niet veel mee.

Uiteraard, maar ik denk dat iedereen die een beetje wax in huis heeft ook wel pH-neutrale shampoo heeft, haha! ;)

9 maanden is toch wel super, als ik het mag geloven. Goede sealant!

+1 @Blade
 
ik heb van soft99
de dark coat werkt ook prima op zilver
king off gloss
authentic paste wax
ik ben erg onder de indruk van het merk en zijn producten
je kan de fuso coat makkelijk bijhouden met evt de soft99 fuso coat and barrier om het eventueel te boosten en daarnaast de soft99 luxury gloss. maar er zijn vele berichten dat het de 12 maanden best kan halen met de juiste shampoo en regelmatig wassen.
die 6 maanden ben ik ook al gepasseerd. beading alsof er een glascoatig op zit
20170408_163200.jpg



de king of gloss en authentic zijn als topper of voor net dat extra beetje glans. hoewel ok van mening ben dat je het grootste gedeelte toch uit je polijst werk haalt.
lekker bij fuso houde!
 
Laatst bewerkt:
Wauw... 6-9 maanden en nog steeds die beading?? Ik was toch écht in de veronderstelling dat dit alleen met coating was te behalen of SiO2-waxen ofso. Laat staan bij veel wassen met shampoo zónder toevoegingen.

Als ik dit zo moet geloven, vraag ik mij af waarom we hier niet helemaal gek van zijn!

Is de 12 months een kneitegoede sealant ofso? Ga mij hier binnen kort weer eens in verdiepen. :)
 
zit even uit mij hoofd ptfe in. wat het precies is weet ik niet. de man van youtube forensic detailing heeft er in de wax test en een speciale clip aan toegeweid.
 
  • Leuk
Reactions: Globetrotter