• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Bruine vlekjes: hoe te verwijderen?

plindelauf

Detailing rookie
14 aug 2017
4
2
Op vakantie in Frankrijk heb ik mijn hele auto onder de bruine vlekjes gekregen. Ik weet niet helemaal zeker waardoor het komt, maar ik heb het sterke vermoeden dat het van een boom afkomstig is. Het niet niet plakkerig zoals plak van de bladluis. Ik had gehoopt dit eenvoudig er vanaf te wassen, maar helaas: het spul gaat er met de normale shampoo en washandschoen niet vanaf, noch met een hogedrukspuit. Met mijn nagel krijg ik wel een vlekje weg, maar het zijn er wel heel veel en het lijkt me ook niet de beste methode voor mijn lak.

Ik wil graag het juiste spul kopen om dit er netjes vanaf te wassen. Ik zat aan Auto Finesse Oblitarate te denken, maar het leek me verstandiger om even de meer ervaren mensen in dit forum te peilen. Wat raden jullie aan om te doen?

Bij voorbaat dank!

Pascal


GSRFWVn.jpg

Nl49YKu.jpg
 
Eerst eens met een sterke prewash proberen los te weken. Eventueel daarna een tar & glue remover. Andere (opvolgende) optie; (mocht dit niet helpen) is kleien..

Succes!
 
Grove Den in de buurt gestaan ... ?

Hars laat los met alcohol (kan je met een beetje bier proberen)
Kleien is (zoals al aangegeven) de oplossing
Genoeg kleimiddel opsproeien zodat je niet teveel kracht gaat zetten
Ik ben tevreden over de Dodo Juice Born Slippy, maar een set is ook handig om te beginnen
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Dank voor jullie super snelle en behulpzame reacties. Nee, er stonden geen naaldbomen. Dus ik vraag me echt af of het hars is. Ik ben een absolute beginner op dit vlak, dus even voor de zekerheid: loop ik met kleien niet het risico dat ik met dit (toch wat grove) vuil mijn lak verder beschadig als ik er over heen wrijf?
 
Auto finesse citrus power heb ik al met grote tevredenheid gebruikt als pre wash. Rijkelijk aan brengen op de lak en ff de tijd gunnen om in te laten werken. Daarna met HD goed afspuiten. Hopelijk lost dit de problemen op. Als dat niet lukt, over gaan tot kleien