• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorstel rondje

Hookoha

Detailing rookie
3 mei 2018
15
18
Hoi allemaal ik ben Hookoha, ik lees zo nu en dan mee op het forum en het lijkt me leuk om in de toekomst eens een keer iets te kunnen bijdragen dus vandaar alvast even een voorstel rondje.

Na het (helaas) moeten verkopen van mijn Golf 5 GTI Limited Edition om plaats te maken voor een familie auto ben ik sinds een tijdje de eigenaar van een Ford Mondeo Wagon.

Toevallig is de auto vandaag gepolijst omdat ik hem dit weekend coat met wat Gyeon Syncro.

IMG_0360.JPG

IMG_0361.JPG

IMG_0362.JPG

IMG_0363.JPG


Voor het onderhouden van de auto gebruik ik eigenlijk uitsluitend de producten van Gyeon hieronder een greep van een van de detail plankjes. Persoonlijk vind ik de Gyeon producten en doeken fijn werken, de product verhouding wat nodig is per poets beurt erg goed en standtijd redelijk tot lang. Echter is dit niet helemaal waar ik wil nog wel eens grijpen naar de APC of Super Degreaser van Meguair ;).

IMG_0272.JPG


Hoop hier nog geruime tijd het een en ander te kunnen lezen en / of bijdragen.
 
  • Leuk
Reactions: Tomas
Welkom hier!

Strakke bak hoor!

Altijd lastig om een speciale jongensdroomauto weg te moeten doen. Maar de herinneringen zijn blijvend! En hebben altijd de foto’s nog ;).
 
Afgelopen vrijdag aan de gang gegaan met Gyeon MOHS en Gyeon SKIN (uit de Gyeon Syncro bundel). Ik vond de auto na het polijsten al redelijk 'glad' aanvoelen na het aanbrengen van MOHS was dat toch echt al wel wat minder. Echter na het aanbrengen van SKIN is het wel heel erg 'glad' de doeken rollen letterlijk van de auto af. Heb het standaard gehouden met 2 lagen MOHS en 1 laag SKIN nu nog weekje niet poetsen :confused: en uitharden. Ik weet niet of het verschil op deze foto's goed naar voren komt in vergelijking met die hierboven..

Mondi Syncro.jpg

Mondi Syncro 2.jpg
 
Welkom!

Heb je de auto de ene week gepolijst en de andere week gecoat? Wat zijn je stappen geweest voor het coaten? Heb je de auto nog gewassen?
 
Welkom!

Heb je de auto de ene week gepolijst en de andere week gecoat? Wat zijn je stappen geweest voor het coaten? Heb je de auto nog gewassen?

Nee, de auto is afgelopen donderdag gepolijst (heb dit overigens laten doen, ik heb zelf geen polijst machine) en de dag erna gecoat.

De stappen ongeveer in een notendop mits ik niks vergeet te noteren:

  1. auto wassen ( 3 emmer systeem )
    1. afspuiten
    2. foamen
    3. afspuiten
    4. wassen
    5. drogen (zodat ik in stap 2 mijn producten niet onnodig dilute met de water op de auto)
  2. auto chemisch reinigen
    1. ijzer verwijderen
    2. teer verwijderen
    3. afspuiten
  3. auto mechanisch reinigen
    1. kleien
    2. afspuiten
    3. drogen
  4. auto polijsten
    1. geïnspecteerd op hologrammen en marring etc.
  5. auto nogmaals wassen ( 3 emmer systeem )
    1. zorgen dat de polijst resten echt overal weg zijn..
    2. drogen
  6. auto geheel ontvetten
  7. Gyeon Syncro
    1. eerste laag Gyeon MOHS aangebracht
    2. was al laat dus een nachtje laten uitharden in de garage
    3. tweede laag Gyeon MOHS in de ochtend aangebracht
    4. Na 4 uur Gyeon SKIN aangebracht
      1. ondertussen maar het interieur gedaan van de auto..
    5. nog een nachtje laten uitharden in de garage
  8. Nu laat ik de coating een weekje rusten en uitharden daarna nogmaals wassen en een laagje Gyeon Cure erop.
Al met al heel wat uurtjes werk :)

Alleen even waken voor waterspots deze week op de coating al staat de auto eigenlijk vrijwel altijd droog momenteel...
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels zijn we een weekje verder is de auto gewassen een voorzien van een laagje Gyeon Cure.

IMG_0424.JPG


Ik heb een week of 3 geleden alle banden van de auto verwijderd en ze een grondige poetsbeurt gegeven om al het ijzer en teer te verwijderen van de velgen. Daarna zijn zowel de binnenkant als de buitenkant van de velg grondig gekleid en gepolijst middels een opzetstuk voor een accu boor. Vervolgens zijn alle velgen voorzien van een Gyeon Rim coating aan de binnen en buitenkant en de remklauwen aan de buitenkant. De banden zijn gedressed met Gyeon Tire aabgebracht met een kleine ronde applicator pad.

IMG_0426.JPG

De ramen (voor- zij en achterkant) + het panorama dak zijn voorzien van een Gyeon View coating, echter moet ik zeggen dat ik het op de achterruit niet erg veel meerwaarde vind bieden op het moment.

IMG_0425.JPG

De rubbers, ruitenwisser achter en het plastic inclusief (kop) lampen zijn voorzien van een laagje Gyeon Trim. De engine bay is schoongemaakt met wat super degreaser en de relevante delen ook voorzien van een laagje Gyeon Trim.

IMG_0429.JPG

De "verchroomde" sierlijsten zijn opgepoetst met een beetje all metal polish wat tot mijn verbazing erg goed werkte.
 

Bijlagen

  • IMG_0427.JPG
    IMG_0427.JPG
    207,7 KB · Weergaven: 67
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: M3fan en Timm