• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Beter laat dan nooit!

Sarsamkas

Detailing addict
2 aug 2016
15
63
Zeeland
Hallo allemaal!
Na jaren in stilte te hebben mee gelezen dacht ik dat het wel even tijd werd om me even voor te stelleno_O;).
Sinds 2016 ben ik in het bezit van een Renault Mégane, woonachtig in Vlissingen en ben 37jaar oud.
Toen ik de auto kocht, had ik gelijk de intentie om het goed te gaan onderhouden en verzorgen.
Zo gezegd zo gedaan, en al zoekende kwam ik op Carclean en dit forum terecht. Door oa dit forum te volgen en in te lezen in de topics heb ik afgelopen twee jaar het nodige basis kennis vergaard, waarvoor dank aan alle actieve leden voor hun behulpzame input.
Alhoewel ik al in bezit ben van een DAP 900 ben ik helaas door gebrek aan tijd (en misschien beetje angst) nog niet verder gekomen dan het wassen en onderhouden van de auto. Dit staat nog op de planning om het van de zomer te doen.

Wat ooit is begonnen van "ik wil mijn auto zelf wassen" is inmiddels uit de hand gelopen hobby geworden met onderstaande voorlopige collectie aan spullen:
Mothers California Gold shampoo
BtbM shampoo
Poorboys Super Slick & Wax

Gyeon washmitt
Monello washmitt
2x 19l emmers met gritgard en deksels
Poorboys Waffle droogdoek
Gyeon droogdoek silk dryer

Lancia Foam + monello Artico Magico

Mothers klay kit
Poorboys S&W
Poorboys QD+

Monello non ferro
Autoglym Liquid clay
Wheel woolie en wiel borstels

Citrus Tar and Glue Remover
Bug Squash
Bio-Degradable APC
Gyeon tire
Monello Aquafobia
Auto finesse Revive Trim Dressing
PB Natural Look Dressing
Clearly Menthol
Car Glass Polish
Rain X

Gyeon cancoat
Colonite 845
White dimond
Poorboys Professional polish
Prep
Isopropanol
Nanolex Microfiber wash

Ca 10 pelushe doeken
Ca 10 nero doeken
Ca 10 doeken van andere merken
Div meng flessen en spays

DAP 900V3 Mezzo + finale
PADS groene en zwarte in 5.5" en 4"
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom op het forum! (Als lid) :p

Da's een mooi lijstje aan spullen, hoor! Het broodnodige zit wel bij, dacht ik zo. ;) Nu nog een keer over de onterechte angst heen, lekker je Dappie proberen en je bent weer een niveau verder, haha! Leuk man. :)
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Thnx, ja ik moet zeker de stap gaan zetten en aan beginnen. De resultaten die hier op het forum treft spreken voor zich...
Ik weet dat het tussen de oren zit maar het idee dat je met een machine op je lak tekeer gaat houdt me een beetje tegen.
 
Met een dappie kun je niet veel fout doen, lekker op het gemak en je verstand erbij gebruiken dan komt alles goed :)
middels doen leert men en als je de resultaten dan ziet krijg je de smaak helemaal te pakken :D
 
Ah joh, die angst is gezond. Zodra je de DAP op de lak zet en aan de gang gaat, daj zuk je dien dat het hetzelfde is als met je handen poetsen. (Gaat alleen makkelijker c.q. sneller) :p

Mijn vader zegt altijd; "Met beleid, want met geweld neuq je een olifant!" ;)
 
@Quantoxx

Haha wow.
Helemaal eens, zelf met een rupes lhr 15mk2 mijn eerste polijst meters gemaakt.
In feite een wat krachtigere machine en heb vast in het leerproces dingen gedaan die op het randje zaten, then again alles is goed gekomen.
 
Ah joh, die angst is gezond. Zodra je de DAP op de lak zet en aan de gang gaat, daj zuk je dien dat het hetzelfde is als met je handen poetsen. (Gaat alleen makkelijker c.q. sneller)

Mijn vader zegt altijd; "Met beleid, want met geweld neuq je een olifant!" ;)
Haha bedankt ik zal het onthouden