• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail BMW R1200RT LC - 2015 - update 2/2019 - 44.500 km - klaar voor verkoop

Mja, binnenkort heb je een “loep”zuivere R1250RT die je mooi kan onderhouden en je veel rijplezier zal geven :).
Ikzelf rij nog met een R1150RT, en die is zeker niet meer zo zuiver, al doe ik nog zo men best :yum.
 
  • Leuk
Reactions: Vlerk
Good job ! Dat is inderdaad een héél groot verschil voor en na ! Er kruipt wel wat tijd in maar het zal zeker de moeite lonen bij de verkoop.
Succes met de verkoop !
Groetjes van een (oude) bekende ;)
 
  • Leuk
Reactions: Vlerk
Misschien een idee om bij je nieuwe meteen de velgen te behandelen met bijvoorbeeld Gyeon Rim?
Dan hoef je niet zo'n spieren te kweken bij het wassen.
Hij staat er weer netjes bij hoor.
 
  • Leuk
Reactions: Vlerk
Ikzelf rij nog met een R1150RT, en die is zeker niet meer zo zuiver, al doe ik nog zo men best :yum.

De R1150RT heb ik nooit gehad; ik ben van de R850RT meteen naar de 1200 gegaan. De 1150 met zijn ronde vormen en brede koplamp heb ik steeds een mooie motorfiets gevonden (en nog steeds). Ik vind dat de huidige RT veel te “open” is. Vooral de schetsplaat bij de 1150 is m.i. veel mooier dan de huidige wirwar van buizen, darmpjes en draden...
Maar goed, wat we niet kunnen veranderen, moeten we loslaten en dat heb ik ondertussen ook gedaan. Ik heb mij neergelegd bij de stijlkeuzes van BMW.
 
  • Leuk
Reactions: Rednose
Er kruipt wel wat tijd in maar het zal zeker de moeite lonen bij de verkoop.
Succes met de verkoop !
Groetjes van een (oude) bekende ;)

Je ziet het: tussen het trainen door, vind ik nog wat tijd om te detailen. :innocent:
En wat de verkoop betreft: in principe zal mijn dealer de motor overnemen. Ik twijfel nog of ik hem zelf ga proberen te verkopen. :confused:
 
  • Leuk
Reactions: Vanhout
Vandaag gebruik gemaakt van het lekkere weer om een paar "showfoto's" te maken.
114574


114575


Hij staat inmiddels online bij Autoscout24. Ik ben benieuwd of het poetswerk van de afgelopen jaren niet alleen rendeert als leuk tijdverdrijf, maar ook in extra interesse in de boxer. o_O
 
De R1150RT heb ik nooit gehad; ik ben van de R850RT meteen naar de 1200 gegaan. De 1150 met zijn ronde vormen en brede koplamp heb ik steeds een mooie motorfiets gevonden (en nog steeds). Ik vind dat de huidige RT veel te “open” is. Vooral de schetsplaat bij de 1150 is m.i. veel mooier dan de huidige wirwar van buizen, darmpjes en draden...
Maar goed, wat we niet kunnen veranderen, moeten we loslaten en dat heb ik ondertussen ook gedaan. Ik heb mij neergelegd bij de stijlkeuzes van BMW.
Ik ben van dezelfde mening, de 1150 is inderdaad nog steeds mooier. Helaas zal de dag voor mij ook nog komen dat ik zal overstappen naar een modernere broer...
Wel een serieuze stap om van de 850 naar een 1200 te gaan, denk toch dat dat een wereld van verschil in rijden was? Versnellingsbak enzo? :)
 
@Vlerk :
tip: je nrpl is geblurd op autoscout.. hier bij cc op de detailfoto's is ze echter nog te zien... mss daar ook weghalen of blurren... ;)
 
@Vlerk :
tip: je nrpl is geblurd op autoscout.. hier bij cc op de detailfoto's is ze echter nog te zien... mss daar ook weghalen of blurren... ;)
Op Autoscout heb ik de nummerplaat wit gemaakt omdat dat expliciet gemeld werd (en omdat ik dat fraaier vind om te verkopen). Ik zie echter het gevaar niet om een foto van mijn motorfiets met nummerplaat op het internet te zetten. Als ik rondrijd met mijn RT is mijn nummerplaat ook leesbaar. :confused: En dat heeft mij tot nu toe al veel meer gekost dan dat ze leesbaar is op dit forum. :worried:
Maar toch bedankt voor de bekommernis! :)
 
@Vlerk graag had ik wat meer info betreft u motor ..ik ga me moto kopen in dezelfde kleur als u bmw rt ...prachtige kleur trouwens calisto grey

Nu had ik wat vragen u wast u de moto met een neutrale zeep aangezien dit een matte lak is , en hoe onderhoud he deze matte lak het beste ,ik zie dat u ervaring hebt met deze kleur.
De detailers die u gebruikt geven deze geen licht glans af ...als u een lichte kras hebt die je er bij een gewone lak gewoon uitpolijst is dit niet mogelijk bij deze kleur omdat je dan glans toevoegt aan de matte vernislaag.
Iemand heeft me gezegd van u moto als deze gewassen is wat glascleaner opspuiten en met zachte doek oppoetsen.
Welke producten hebben het beste effect op deze kleur in u ervaring?
Graag een oplijsting van beste producten en waarvoor u ze precies gebruikt .
Windscherm onderhoud suggesties?
Graag meer info
Greetz
 
@Vlerk graag had ik wat meer info betreft u motor ..ik ga me moto kopen in dezelfde kleur als u bmw rt ...prachtige kleur trouwens calisto grey
Beste Taaf
Ik had jouw bericht niet gemist, maar de vragen zijn nogal uitgebreid, waardoor ik er niet meteen op gereageerd heb.
Wat de producten betreft, heb ik steeds gebruik gemaakt van het assortiment van Nanolex (zie mijn post #1). Deze producten maken goed proper en laten de matte finish intact.
Polijsten is met deze lak uit den boze, dus absoluut te vermijden; gelukkig is de matte afwerking niet erg krasgevoelig.
Het windscherm heb ik één keer behandeld met Gyeon Trim.
Veel succes ermee! En veel plezier met de RT.
 
Hoi,
Wat een leuke fotoserie. Zojuist heb ik de 2012 rt ingeruild op een 2014 rt LC. Hoe heb je de quadlock mount gemonteerd op de plek waar de navi zit? Dat wil ik ook graag!