• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Machinaal of handmatig waxen

nielzemans

Detailing trainee
5 jan 2018
14
25
Afgelopen zaterdag voor het eerst machinaal (Dap 900v3) collinite 845 aangebracht. (Over een laagje poorboy's black hole)

Voor mijn gevoel heb ik 3x zoveel wax gebruikt als normaal, 2x zo lang bezig om alles af te nemen nadat het gecured was en het resultaat oogde het zelfde.
Dit leek me dus niet echt de moeite voor de volgende keer.

Tot het zondag regende.
Wat een strakke beading!
Perfect rechte lijnen en exact even grote druppels.

Wat is jullie voorkeur en waarom?
 

Bijlagen

  • IMG-20190504-WA0001.jpeg
    IMG-20190504-WA0001.jpeg
    182,3 KB · Weergaven: 379
Machinaal waxen deed ik alleen met de DAP en de 845. (Omdat vloeibaar) Als ik binnen een bepaalde tijd een auto moest klaarmaken, dan was het zeker sneller én egaler om dit met de machine te doen. Zodra de pad verzadigd is met wax, dan kan je met name de 845 blijven uitsmeren, bijna onzichtbaar.

* Sneller.
* Egaler en flinterdun.
... Hierdoor...
* Korter curen.
* Makkelijk afnemen.

Maar... Aangezien het nu alleen nog maar een hobby is, dan wil ik een wax lekker op mijn gemakkie (handmatig) smeren. Therapeutisch, kers op de taart na veel werk. :p
 
Hangt voor mij niet alleen van de wax maar ook van de vorm van de auto af.
Een BMW E60 5 serie heeft bijvoorbeeld een groot oppervlak vlakke carrosseriedelen terwijl een Z3 Coupe veel rondingen heeft. Bij een E60 vind ik machinaal polijsten erg handig want juist daarop kun je machinaal niet alleen snel maar ook dun aanbrengen.
 
  • Leuk
Reactions: nielzemans
Hier ook gewoon handmatig. Vooral voldoening om de laatste stap in het proces toe te passen en terug goede bescherming te hebben op de wagen.