• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Maestro Car Dryer: deze zomer verkrijgbaar!

Net thuis even aan gehad.
Wat een bak lucht komt eruit zeg!

20190731_114722.jpg
 
Die komt zonder twijfel uit dezelfde fabriek :p Overigens met wat Googlen kun je nog veel meer 'exact' dezelfde vinden van verschillende merken. Gisteren ook die van mij eens uit de doos gehaald. Er komt zelfs op de allerlaagste stand gigantisch veel lucht uit, dus dat zal zeker gaan bevallen!
Ja, dat kan heel goed. Je kunt voor veel specs kiezen trouwens. Die van Carbon Collective komt qua motor overeen en qua prijs ook ongeveer.
 
Vandaag beide auto's gewassen. En de Monello blower ook gebruikt.

Dus hier even mijn mening:

Er komt erg veel lucht uit! Ik heb hem op de koude stand gebruikt. En ongeveer op de helft.
Ondanks dat hij op de koude stand stond. Kwam er toch een beetje een warme lucht uit. Maakt mij niks uit verder... Maar mijn vader wees me erop. "Oh, blaast die warme lucht?"

Je auto moet wel goed in de wax of coating staan. Anders blijf je lang blazen. Je blaast wel ideaal je spiegels, handvaten, velgen en dergelijke droog.

Grootste nadeel vind ik, dat de blower erg veel lawaai maakt. Aan de ene kant logisch. Maar mijn moeder keek niet zo vrolijk... Natuurlijk wil ik ook niet dat mijn buren er last van hebben...
Daarom heb ik als laatste nog even met de gyeon silk dryer xl de auto nagelopen. Omdat ik toch niet alles goed droog krijg.

Ga Ik hem bij elke wasbeurt gebruiken? Nee dat denk ik niet...
 
  • Leuk
Reactions: StijnV en BZwart
@RoyR Je zou ook de grote lak-oppervlakken met een droogdoek kunnen doen, en vervolgens alle kieren en naden nalopen met de blower. Uiteraard in je andere hand een kleine droogdoek, anders kun je weer opnieuw beginnen. Zo doe ik het meestal.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik heb hem gisteren gebruikt om velgen droog te blazen na het wassen als voorbereiding op gyeon Rim. Echter wordt de lucht niet warm, en ja hij staat op het zonnetje. Na 10min was de lucht nog steeds koud. Is de temperatuur vast, ongeacht de snelheid? Ik had hem 10min op 50% staan.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV en RoyR
@RoyR met m’n sidekick blaas ik ergste water er van af, de sponningen, spiegels, grill, velgen etc blaas ik wel helemaal droog en daarna met de droogdoek lakwerk nalopen.
Werkt prima, krijgt hem goed droog en je droogdoek wordt niet zeiknat. Ook als er minder bescherming op zit. Met een droogdoek doe ik nu twee auto’s.
 
Mee eens @RoyR dat je auto inderdaad goed in de wax / coating moet staan om hem lekker droog te blazen. Ik gebruik eerst de silk drayer voor de grote oppervlakken en voor de bumper delen en randjes en kantjes de blower.
En inderdaad komt er ook warme lucht uit als je hem om de koude stand hebt staan.
Lawaai vind ik reuze mee vallen (misschien ben ik wel doof :p)

Verder prima apparaat
 
  • Leuk
Reactions: StijnV en RoyR
Vandaag voor het eerst gebruikt. Hele auto ermee gedroogd, duurde wel iets langer als met een droogdoek, maar was goed te doen. Geluid vond ik juist meevallen, voornamelijk op de hoogste stand gebruikt. Heb ook nog een Sidekick, maar die lijkt wel meer geluid te maken.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV en RoyR
Inhakend op de herrie. Ik heb dan de 'andere' blower maar die maakt ook geluid. Ten eerste de machine opzich maar ook de verplaatsing van de lucht maakt geluid. Ik heb de machine opgehangen in de schuur, vlak naast de deur en door de 9 mtr slang (dank @Jansen) kan ik de deur op een kiertje zetten. Hierdoor wordt de herrie aanzienlijk vernminderd. Hierbij kwam wel een nieuw probleem om de hoek (haha) kijken. Het aan en uit zetten. Dit heb ik opgelost door er een via afstandsbediening op afstand bedienend (huh) stopcontact er tussen te zetten. Ofwel klik aan klik uit om reclame te maken. Werkt fantastisch.
 
Vandaag beide auto's gewassen. En de Monello blower ook gebruikt.

Dus hier even mijn mening:

Daarom heb ik als laatste nog even met de gyeon silk dryer xl de auto nagelopen. Omdat ik toch niet alles goed droog krijg.

Ga ik hem bij elke wasbeurt gebruiken? Nee dat denk ik niet...

Anders wil ik hem wel overnemen hoor RoyR? Hij is nu natuurlijk wel gebruikt hè...
 
Vandaag nog eens een grote wagen met droog geblazen en het werkt goed.
Op stand 1 werd de buis goed warm.
Op stand 2 eigenlijk te warm om ze in de handen te houden. :)
 
Ik denk dat je voor het geld ook niet moet verwachten dat deze machine je auto ''ff'' droog blaast. Dat zal idd wel ff duren wil je helemaal geen droogdoek gebruiken. Dan moet je toch naar zo'n 8hp Metropolitan-ding kijken, al ben je dan ook niet in 5 minuten klaar..

Zelf gebruik indien er perslucht is de Tornador om de kieren bij langs te gaan. Daarvoor prima maar je wil niet de hele auto drogen met dat ding :p
 
Ik heb de laatste keer de velgen ermee gedroogd en toen ik zag hoe snel dat ging ook de rest van de auto. Op halve kracht ging dat al super snel (auto was met open slang afgespoeld).

Alleen wordt hij niet voelbaar warm ookal staat hij op de juiste stand (de slang wel). Nog eens mee experimenteren na mijn vakantie anders toch eens met CC contact opnemen.