• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Handfoamer of Hogedruk

Dat lijkt me een tof besluit :) Ik weet niet met wat voor hogedrukreiniger je de lak van die Kadett af spoot maar dat moet dan een stevig beestje geweest zijn. Zelf heb ik een eenvoudige Nilfisk C120 (=120 bar druk) en die maakt geen straal met zo veel kracht dat je er schade mee maakt. Vooral niet als je een beetje afstand houdt. Niet snel bang zijn.
 
Dat was volgens mij een oude Landa hd op benzine, die gebruikte mijn oom vroeger om de kippenstallen schoon te spuiten. Ik heb hem al jaren niet meer. Ik meen dat er met rode letters 3500 op stond, dus zal wel 3500 psi geweest zijn, zo'n 250 bar.
 
Ik heb thuis de karcher k3 en de nilfisk c-135 liggen. Karcher wordt nu gebruikt voor de leidingen etc proper te maken eens per jaar. De rest gebeurt met de nilfisk. Langere en soepelere slang maakt het net iets prettiger werken
 
Ik was ook al voor nilfisk aan het kijken inderdaad.
Welke foamlans en foam raden jullie aan? Ik zat te denken aan de foamlans van monello en wou eigenlijk op basis van wat reviews magifoam kopen, maar ik zie dat carclean deze niet heeft. Is het raadzaam om deze ergens anders te kopen of is er andere goede foam die een beetje economisch is in gebruik?
 
Bilt-Hamber Autofoam is prima en niet al te duur en Auto Finesse Avalanche is ook een goedreinigende foam, maar wel iets duurder.
 
Ik was ook al voor nilfisk aan het kijken inderdaad.
Welke foamlans en foam raden jullie aan? Ik zat te denken aan de foamlans van monello en wou eigenlijk op basis van wat reviews magifoam kopen, maar ik zie dat carclean deze niet heeft. Is het raadzaam om deze ergens anders te kopen of is er andere goede foam die een beetje economisch is in gebruik?
Ik zou gaan voor het combi pack. Monello foamgun met artico magico. Dan heb je ineens 5 liter foam voor maar 20 euro xtra ;)
 
De voordeelset is niet beschikbaar omdat de Artico Magico niet op voorraad is. Persoonlijk zou ik een een paar euro meer betalen en dan de Dodo Juice - Apple Ifoam nemen. In mijn ervaring vergelijkbaar met elkaar qua werking, maar de Ifoam is veel zuiniger. (1:4 - 1:10 vs. 1:10 - 1:20)