Afgelopen woensdag kwam een Astra rijder een bakje doen in de loods en om te vragen of ik zijn matten een droog kon zuigen met de extractor want die waren toch wel erg vochtig.
De matten voelde inderdaad "vochtig" aan dus de extractor er maar opgezet. Bij het zuigen kwam het water er echter met glazen vol naar boven waardoor we besloten om maar eens onder de vloebedekking te gaan kijken :
Er stondt zeker 2 tot 3cm water tussen de carosserie en de schuimrubberen matten waar de vloerbedekking op gelijmd zit.
Ik heb zoals jullie kunnen zien zoveel mogelijk delen gedemonteerd en ook de doppen die voor het verzinkproces worden gebruikt verwijderd.
Het verwijderen van zo'n dop gaf hetzelfde effect als wanneer je de stop uit het bad trekt. Er werdt gewoon een hele kolk getrokken 8o
Inmiddels heb ik al zo'n 4 liter water uit de matten ed kunnen zuigen maar vooral het schuim blijft lastig droog te maken.
De auto staat er nu zo bij :
Hebben jullie een idee hoe ik het verdamp proces kan versnellen ? Om de voorste vloerbedekking er ook uit te halen moet ik het gehele dashboard incl. kachel huis ed ook gaan monteren dus die laat ik liever zitten.
We hebben zelf al zitten denken aan een kachel, al is dat niet zo handig ivm het omvallen ed. Daarnaast is het een daily ride en wordt de auto ook gebruikt voor woon-werk verkeer.
Daarnaast vraag ik me af wat er gebeurd met schimmels / geurtjes ed en hoe ik dat tegen kan gaan ?
Heef het zin dat ik het ozon- kanon er straks inzet ?
De oorzaak is inmiddels gevonden in de vorm van een kabeldoorvoer die door een rubberen dop heenliep en op miraculeuze wijze naar binnen is gedrukt. Hierdoor is al het water wat in de parafaanplaat terecht komt tussen de carosserie en het schuim naar beneden gelopen.
Inmiddels is de dop teruggeplaatst en er rondom ook een tube siliconenkit leeggespoten aan weerskanten.
Gr. Arjan
De matten voelde inderdaad "vochtig" aan dus de extractor er maar opgezet. Bij het zuigen kwam het water er echter met glazen vol naar boven waardoor we besloten om maar eens onder de vloebedekking te gaan kijken :
Er stondt zeker 2 tot 3cm water tussen de carosserie en de schuimrubberen matten waar de vloerbedekking op gelijmd zit.
Ik heb zoals jullie kunnen zien zoveel mogelijk delen gedemonteerd en ook de doppen die voor het verzinkproces worden gebruikt verwijderd.
Het verwijderen van zo'n dop gaf hetzelfde effect als wanneer je de stop uit het bad trekt. Er werdt gewoon een hele kolk getrokken 8o
Inmiddels heb ik al zo'n 4 liter water uit de matten ed kunnen zuigen maar vooral het schuim blijft lastig droog te maken.
De auto staat er nu zo bij :
Hebben jullie een idee hoe ik het verdamp proces kan versnellen ? Om de voorste vloerbedekking er ook uit te halen moet ik het gehele dashboard incl. kachel huis ed ook gaan monteren dus die laat ik liever zitten.
We hebben zelf al zitten denken aan een kachel, al is dat niet zo handig ivm het omvallen ed. Daarnaast is het een daily ride en wordt de auto ook gebruikt voor woon-werk verkeer.
Daarnaast vraag ik me af wat er gebeurd met schimmels / geurtjes ed en hoe ik dat tegen kan gaan ?
Heef het zin dat ik het ozon- kanon er straks inzet ?
De oorzaak is inmiddels gevonden in de vorm van een kabeldoorvoer die door een rubberen dop heenliep en op miraculeuze wijze naar binnen is gedrukt. Hierdoor is al het water wat in de parafaanplaat terecht komt tussen de carosserie en het schuim naar beneden gelopen.
Inmiddels is de dop teruggeplaatst en er rondom ook een tube siliconenkit leeggespoten aan weerskanten.
Gr. Arjan