• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke (goedkope) goede producten om te starten

Toevallig nog een wat minder duur setje dan deze welke ook mooi zwart wordt met een mooie lange standtijd?
Goedkoop = Duurkoop, in de meeste gevallen. Dan slaat op alles in dit topic, want je wil voor een duppie vooraan zitten. ;)

Ik probeer zelf altijd een middenweg te vinden tussen; ''Er is een reden dat het zó goedkoop is, want het werkt simpelweg niet zo goed'' en ''Vanaf dit segment ga ik voornamelijk betalen voor merk/naamsbekendheid of overdaad aan kwaliteit''.

Neem bijv. de HD's; In mijn ervaring zijn de goedkope 'bouwmarkt-modellen' zoals de Nilfisk - C110 en Karcher - K2 prima om wat mee te spuiten, maar leggen het eigenlijk al snel af in duurzaamheid, gebruik en gevoel. (Zo vond ik het verschil tussen een C110 en C120 al vrij groot) Dit merk je allemaal niet zo duidelijk, totdat je een nét iets betere HD hebt gebruikt.

Dan kan je gaan kijken naar modellen van honderden euro's, zoals de Karcher K7 en Nilfisk - Premium/180's en Kranzle's. Ja, je merkt de kwaliteit en het is allemaal 'mooi', maar de voordelen wegen voor mij niet op tegen de hoge prijzen.

Dus dan duik ik ergens in het midden en kijk simpelweg naar; ''Wat moet voornamelijk goed zijn en niets meer?''. In mijn geval kwam dit neer op duurzaamheid, geen korte k*t-slang die in de weg zit, voldoende druk en water en natuurlijk de prijs.
In mijn geval werd het opnieuw een Nilfisk omdat de ervaring hiermee goed was en qua voorwaardes voldeed de E145 aan alles. Prijs was zo'n €250, wat het dubbele is van een C120 die ik al had. Maar voor deze was het lastig om aan onderdelen te komen en/of deze waren in verhouding duur en kwam in totaal op hetzelfde bedrag als een nieuwe C120 aanschaffen.


Gyeon - Trim te duur? Dan wordt het zoeken (middels de zoekfunctie) naar een dressing. ;) Dit zal je echter regelmatig opnieuw aan moeten brengen, kan soms vlekken of snel afnemen in werking, etc.
 
Erik, wil je een goede dressing, niet te duur,
Neem dan de Stjrarnagloss Gummi Trim and Tyre Dressing.
500 ML voor 15 euro.
Droogt heel mooi zijde achtig op en gaat best lang mee.
Niets mis mee, ook geen last van vlekken!
 
  • Leuk
Reactions: Erik1985
Goedkoop = Duurkoop, in de meeste gevallen. Dan slaat op alles in dit topic, want je wil voor een duppie vooraan zitten. ;)

Ik probeer zelf altijd een middenweg te vinden tussen; ''Er is een reden dat het zó goedkoop is, want het werkt simpelweg niet zo goed'' en ''Vanaf dit segment ga ik voornamelijk betalen voor merk/naamsbekendheid of overdaad aan kwaliteit''.

Neem bijv. de HD's; In mijn ervaring zijn de goedkope 'bouwmarkt-modellen' zoals de Nilfisk - C110 en Karcher - K2 prima om wat mee te spuiten, maar leggen het eigenlijk al snel af in duurzaamheid, gebruik en gevoel. (Zo vond ik het verschil tussen een C110 en C120 al vrij groot) Dit merk je allemaal niet zo duidelijk, totdat je een nét iets betere HD hebt gebruikt.

Dan kan je gaan kijken naar modellen van honderden euro's, zoals de Karcher K7 en Nilfisk - Premium/180's en Kranzle's. Ja, je merkt de kwaliteit en het is allemaal 'mooi', maar de voordelen wegen voor mij niet op tegen de hoge prijzen.

Dus dan duik ik ergens in het midden en kijk simpelweg naar; ''Wat moet voornamelijk goed zijn en niets meer?''. In mijn geval kwam dit neer op duurzaamheid, geen korte k*t-slang die in de weg zit, voldoende druk en water en natuurlijk de prijs.
In mijn geval werd het opnieuw een Nilfisk omdat de ervaring hiermee goed was en qua voorwaardes voldeed de E145 aan alles. Prijs was zo'n €250, wat het dubbele is van een C120 die ik al had. Maar voor deze was het lastig om aan onderdelen te komen en/of deze waren in verhouding duur en kwam in totaal op hetzelfde bedrag als een nieuwe C120 aanschaffen.


Gyeon - Trim te duur? Dan wordt het zoeken (middels de zoekfunctie) naar een dressing. ;) Dit zal je echter regelmatig opnieuw aan moeten brengen, kan soms vlekken of snel afnemen in werking, etc.
Bedankt voor je ervaring en mening, super verwoord. Het enigste min punt is de kosten die alles met zich meebrengt, ik wil starten en dan kost het al best wel wat. Mocht een HD na een 2 haar stuk gaan kan ik alrijd nog kijken naar wat beters en degelijkers...
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Dat was ook mijn punt, ongeveer. Met de goedkope HD's kan je misschien wel jaren doen, maar misschien ook maar een jaartje. De C120 waar ik het over had, die heeft mijn vader jarenlang gebruikt en daarna heb ik 'm dagelijks gebruikt toen ik veel detailde, eveneens voor een paar jaar. Stomme ding staat nog steeds in de schuur... Maar gebruik een E145.

Een C120 is prima om mee te wassen. Kost niet veel, maar je zal de nadelen zoals een stugge slang voor lief moeten nemen.
 
Dat is het punt wat @Quantoxx probeert te maken, dat is prima om mee te beginnen. Ben zelf begonnen met een K2 en dat voldeed, tot zover dat ik de HD meermaals moest verzetten, de lange lans en de stugge slang. Nu na een dik jaar intensief detaillen de AVA gekocht omdat ik mijzelf ergerde aan bovenstaande punten en dan kom je erachter dat het inderdaad ook anders kan.

Als ik jouw was zou ik starten enkel goed wassen dus niet gelijk met dressings etc. Eerst het op de juiste manier en daadwerkelijk goed wassen van de auto, dit kan je dan langzaam uitbreiden met een foamcanon, elgenreiniger, klei, dressing, APC, etc. Etc. Etc.
 
Ik wou ook niet echt met dressings en alle bijkomende zaken gaan werken, echter de auto van mijn vriendin heeft nogal wat zwarte plastic delen, dus t zou mooi zijn als ik die dan ook weer mooi zwart zou krijgen, vandaar die vraag...