Toevallig nog een wat minder duur setje dan deze welke ook mooi zwart wordt met een mooie lange standtijd?
Goedkoop = Duurkoop, in de meeste gevallen. Dan slaat op alles in dit topic, want je wil voor een duppie vooraan zitten.Toevallig nog een wat minder duur setje dan deze welke ook mooi zwart wordt met een mooie lange standtijd?
Bedankt voor je ervaring en mening, super verwoord. Het enigste min punt is de kosten die alles met zich meebrengt, ik wil starten en dan kost het al best wel wat. Mocht een HD na een 2 haar stuk gaan kan ik alrijd nog kijken naar wat beters en degelijkers...Goedkoop = Duurkoop, in de meeste gevallen. Dan slaat op alles in dit topic, want je wil voor een duppie vooraan zitten.
Ik probeer zelf altijd een middenweg te vinden tussen; ''Er is een reden dat het zó goedkoop is, want het werkt simpelweg niet zo goed'' en ''Vanaf dit segment ga ik voornamelijk betalen voor merk/naamsbekendheid of overdaad aan kwaliteit''.
Neem bijv. de HD's; In mijn ervaring zijn de goedkope 'bouwmarkt-modellen' zoals de Nilfisk - C110 en Karcher - K2 prima om wat mee te spuiten, maar leggen het eigenlijk al snel af in duurzaamheid, gebruik en gevoel. (Zo vond ik het verschil tussen een C110 en C120 al vrij groot) Dit merk je allemaal niet zo duidelijk, totdat je een nét iets betere HD hebt gebruikt.
Dan kan je gaan kijken naar modellen van honderden euro's, zoals de Karcher K7 en Nilfisk - Premium/180's en Kranzle's. Ja, je merkt de kwaliteit en het is allemaal 'mooi', maar de voordelen wegen voor mij niet op tegen de hoge prijzen.
Dus dan duik ik ergens in het midden en kijk simpelweg naar; ''Wat moet voornamelijk goed zijn en niets meer?''. In mijn geval kwam dit neer op duurzaamheid, geen korte k*t-slang die in de weg zit, voldoende druk en water en natuurlijk de prijs.
In mijn geval werd het opnieuw een Nilfisk omdat de ervaring hiermee goed was en qua voorwaardes voldeed de E145 aan alles. Prijs was zo'n €250, wat het dubbele is van een C120 die ik al had. Maar voor deze was het lastig om aan onderdelen te komen en/of deze waren in verhouding duur en kwam in totaal op hetzelfde bedrag als een nieuwe C120 aanschaffen.
Gyeon - Trim te duur? Dan wordt het zoeken (middels de zoekfunctie) naar een dressing. Dit zal je echter regelmatig opnieuw aan moeten brengen, kan soms vlekken of snel afnemen in werking, etc.