• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke trim dressing raden jullie aan?

TNThomas

Detailing addict
24 jul 2020
52
50
De meeste detailing spullen heb ik nu wel, maar een goede trim dressing mist nog. Ik lees online zeer wisselende ervaringen met zo goed als elke dressing, dus is het lastig kiezen... Zelf kwam ik uit op de volgende drie:
  • Autoglym Bumper & Trim Gel
  • Nanolex Trim Rejuvenator
  • CarPro PERL
Hebben jullie ervaring met (één van) deze producten? Welke raden jullie aan?
 
Hoi @TNThomas , ik heb geen ervaringen met bovenstaande dressings, mede omdat CarPro niet verkocht wordt door CarClean en dit hun specifieke forum is.
Wel heb ik ervaring met Stjärnagloss Gummi Tyre and Trim Dressing en vind deze heel prettig.
Mijn algemene ervaring met producten van Nanolex is dat ze doen wat ze beloven dus dat zit ook wel goed.
 
  • Leuk
Reactions: TNThomas
@TNThomas ,alle dressings zijn vrij tijdelijk en ik heb er echt een hoop geprobeerd .
Ik vind onderstaande producten prettig in gebruik.
-Solution finish (restorer)
-Carpro Perl
-Autofinesse Revive

Eens met @Altos dat Nanolex idd vaak goede producten heeft en Trim rejuvinator heeft ook mijn aandacht om een keer te proberen wanneer mijn huidige voorraad eindig is .
 
  • Leuk
Reactions: TNThomas
Met een keuze uit deze drie dan absoluut de Nanolex !

Echt een topper, makkelijk aan te brengen, blijft heel lang zitten, is enorm zuinig aan te brengen en geeft een mooie finish.
 
  • Leuk
Reactions: TNThomas
+1 voor Stjarnagloss gummi als dressing. Kan op banden, rubbers (werkt ook tegen vastvriezen in winter) en plastic/trims. Dus heb je gelijk iets voor meerdere doeleinden. ;)

Bij Autofinesse revive begreep ik dat ze de samenstelling hebben aangepast, waardoor die nu t.o.v. voorheen stuk minder werkt. Zelf niet gebruikt maar las ik ergens. Misschien dat anderen dit weten?

@Juffer1
Nanolex trim rejuvenator is toch coating zoals gyeon trim? Standtijd ben ik ook wel benieuwd naar.
 
  • Leuk
Reactions: Ester en TNThomas
Twee man die Stjärnagloss Gummi, dus dat maakt me nieuwsgierig! Recencies in de Carclean-shop zijn ook goed zie ik. @Altos en @Redhouse, wat is ongeveer de standtijd van deze dressing?
 
Bedankt voor de reacties! :)

@Juffer1, wat voor een standtijd zag jij met Nanolex?
Op de eigen auto’s heb ik Gyeon Trim als exterieur coating zitten. Op de auto’s die ik ermee van anderen heb behandeld was het na 3-4 maanden nog prima aanwezig en was er geen slijtage aanwezig, wat de huidige status is durf ik niet te zeggen omdat ik die auto’s niet meer heb gezien.

Nu zal het er wel vanaf hangen of je de auto met de hand wast met ph neutrale shampoo of in een wasbox of wasstraat.

@Redhouse : Nanolex noemt het een coating omdat het moleculair verbind met de ondergrond. Voor mezelf vindt ik het een ander soort coating als in vergelijk met bijvoorbeeld de Gyeon Trim.
Na applicatie hard de applicator van Trim bijvoorbeeld uit, iets wat ik met de Nanolex niet terug zie.
 
+1 voor Stjarnagloss gummi als dressing. Kan op banden, rubbers (werkt ook tegen vastvriezen in winter) en plastic/trims.

De Nanolex rejuvenator is geen dressing. Een dressing zoals de revive of PB Trim restitueren breng je iedere x weken opnieuw aan, dat heb ik met de Nanolex nog niet hoeven te herhalen.
 
  • Leuk
Reactions: Redhouse
Twee man die Stjärnagloss Gummi, dus dat maakt me nieuwsgierig! Recencies in de Carclean-shop zijn ook goed zie ik. @Altos en @Redhouse, wat is ongeveer de standtijd van deze dressing?
Banden blijven bij mij ongeveer maandje mooi. Dan niet hard schrobben met borstel of met apc reinigen bij navolgende wasbeurten. En voor aanbrengen dressing met apc 1:15 (of 1:10) reinigen.

Kunststof blijft nog iets langer mooi, zeg 6-8 weken (wel afhankelijk van kwaliteit van kunststof). Dus prima standtijd vind ik.

Hangt ook af van hoe vaak je wast en hoeveel je rijdt.

Voordeel van gummi is dat je ook in 100ml flesje kunt kopen. Kun je mooi proberen. Werkt erg zuinig dus doe je nog best lang mee.
Op banden breng ik aan met blauw schuim banden applicator van monello. Voor trims gebruik ik disco duo.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: TNThomas
Standtijd vind ik niet zo belangrijk maar idd een weekje of 5-6 zeker, vind vooral de looks goed en hoe het verwerkt.
 
  • Leuk
Reactions: TNThomas
Ik zag op YouTube best wat filmpjes voorbij komen waar ze de trips opnieuw zwart spuiten..

Iemand daar ervaring mee?
Schuren, plastic primer er op en dan zwarte lak er op.
 
Ik heb tamelijk veel trim dressings waaronder:
- Stjarnagloss Gummi
- CarPro Perl
- Nanolex Trim Rejuvenator
- Owatrol Polytrol
- 303 Aerospace Protectant
- Poorboy's Natural Look
- Gyeon Trim....

Van al deze vind ik toch wel de Nanolex Trim Rejuvenator de beste. Zeer mooi resultaat zonder strepen, loopt niet uit en dringt echt diep in de trim door, zeer zuinig in gebruik en best duurzaam...om de paar maanden breng ik een beetje aan. De standtijd zal ongeveer 6 maanden halen naargelang de omstandigheden. Ook een zeer mooie beading btw.(check foto hieronder).

Als je echt met super verweerde grijze verwaarloosde trim en bumpers moet werken die jarenlang door de zon afgebleekt zijn, dan is Owatrol Polytrol wel een uitkomst of Gyeon Trim, maar ik zelf heb mijn Gyeon Trim nog niet moeten openen omdat ik zo tevreden ben van de Nanolex Trim Rejuvenator.

IMG_20230307_202341.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zag op YouTube best wat filmpjes voorbij komen waar ze de trips opnieuw zwart spuiten..

Iemand daar ervaring mee?
Schuren, plastic primer er op en dan zwarte lak er op.
'Opnieuw' zou ik het niet noemen.
Waar we het hier over hebben is ongelakte kunststof. Meestal zwart/donkergrijs en soms met wat lichte textuur.
Ik zou verwachten dat dat na spuiten dat er heel anders uit gaat zien. Ligt er ook een beetje aan wat je skills zijn met lak spuiten. Ik verwacht dat het voor de meesten een no-go is.
 
  • Leuk
Reactions: Erikkyw
Je kan het aanbrengen met een make-up padje, maar ik breng het aan met een klein stukje mousse van bv een sponsje. Gewoon aanbrengen, wat zeer makkelijk gaat btw en je hebt er ook niet veel van nodig. Nadien een paar minuten wachten en dan met een microvezeldoek die ik hiervoor steeds gebruik nawrijven en klaar. Je hoeft niet te wachten. Nogmaals....zeer gebruiksvriendelijk en met zeer mooi resultaat...en is ook veel duurzamer dan de meeste trim dressings die er na de eerste wasbeurt alweer af zijn. Ik heb mijn flesje van 200ml al 2 jaar en ik heb denk ik nog 170ml over.

Dit gebruik ik voor die Trim Rejuvenator aan te brengen. Is van die plukmouse uit van die koffers
IMG20230509141124.jpg
 
Moet het oppervlak na aanbrengen (en afnemen) nog bepaalde tijd droog blijven / vrij van regen?
En moet je nog rekening houden met temperatuur / luchtvochtigheid tijdens aanbrengen of daarna?
 
Neen, omdat de Trim Rejuvenator diep in de plastic dringt, gewoon egaal aanbrengen, 2 minuutjes wachten en dan gewoon nog eens overgaan met microvezeldoek en klaar. Mag denk ik zelfs direct nat worden. Wel moet je het oppervlak reinigen voor het aanbrengen wat denk ik wel logisch is. Ik doe dat steeds met een mix van IPA+2% Surfex-HD mix. Reinigt goed, ontvet goed, laat geen residue achter en droogt snel. Nadien de Trim Rejuvenator er op. Ik doe het zo altijd.
 
  • Leuk
Reactions: Redhouse
O die kende ik nog niet. Deed altijd met met 6% apc (1:15).
Meng je dan IPA en APC door elkaar en spuit je er dan op / breng je aan met doek.
Of gebruik je IPA en APC na elkaar?

Bij door elkaar gemengd laat je dan gewoon in sprayflesje zitten (blijft dan gewoon goed)?
 
Ja idd...de mix is:

2% APC
25% IPA
73% demi-water

Goed schudden en je hebt zelf een mix gemaakt die goed reinigt en ontvet en snel opdroogt. Blijft ook gewoon goed. Ook te gebruiken als panel whipe. De APC zorgt voor extra reinigend vermogen en wat als glijmiddel. Ik vind de 2% Surfex-HD de beste. Maar andere zal ook wel goed zijn. De Poorboy's APC+D is ook een goede APC, maar heeft meer last van residue bij hogere concentratie mixen.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat en Redhouse