• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke trim dressing raden jullie aan?

Update na ongeveer 6 weken.

De echte trim coating houd zoals verwacht beter stand.

IMG_0737.webp
 
Update na ongeveer 6 weken.

De echte trim coating houd zoals verwacht beter stand.

Bekijk bijlage 163557
Dat was natuurlijk te verwachten. Al moet ik zeggen dat de Nanolex Trim Rejuvenator zeer makkelijk aan te brengen is en alleen maar beter wordt na een paar keer te gebruiken en ook duurzamer wordt. Ook moet ik zeggen dat de Trim Rejuvenator beter houdt op bumpers en andere automotive kunststof. Waarom? Geen idee...misschien dat het beter in de poriën trekt van die soorten kunststof ipv gladde kunststof zoals tuinstoelen en vuilbakken. Ik blijf het allesinds gebruiken om de 2 maanden gewoon omdat ik het graag gebruik, maar niet omdat het nodig is

Hier zit hij al 2 maanden op en de beading is nog fantastisch.
IMG_20230805_231555.webp
 
Stoel word gewoon gebruikt hoor. Verklaart ook dat de rugzijde meer heeft afgezien.

Spijtig genoeg had ik gyeon trim niet tot mijn beschikking. En om nu een flesje open te maken alleen voor zo een test vind ik ook zonde.

Bij een full detail ga ik toch voor een coating. Voor onderhoudsklanten is nanolex dan weer uitermate geschikt.
 
#weirdopinion

Bij mij werkt autoglym tyre gel super voor plasic, beter dan menig watergebaseerde dressings die na 1 regenbui weg zijn of beginnen te vlekken
 
Ik heb de Gyeon Trim nog steeds staan met flesje nog steeds ongeopend. Ik heb het nog niet nodig gehad omdat mijn trim perfect is met de Nanolex Trim Rejuvenator...Ik had de Gyeon Trim er bij gekocht voor als het nodig zou zijn....
Bekijk bijlage 163588

Ik heb trouwens ook Owatrol Polytrol voor de ergste gevallen van verwaarloosde bumpers die grijs zijn.

Mocht je het ooit gebruiken en een restje over hebben mag je het me altijd opsturen. Ik zal de verzendkosten betalen.

Dan doe ik dezelfde test met Cerakote, Trim en Nanolex op 1 stoel.
 
De Nanolex rejuvenator is geen dressing. Een dressing zoals de revive of PB Trim restitueren breng je iedere x weken opnieuw aan, dat heb ik met de Nanolex nog niet hoeven te herhalen.
Nanolex Rejuvinator is idd niet te vergelijken met bv Gyeon trim maar Rejuvinator gaat wel een permanente verbinding aan met het kunststof wat ook betekend dat dat kunststof na behandeling zich niet meer laat dressen in de zin dat dat kunststof geen dressing meer zal opnemen (dus dat het echt je kunststof in zal trekken).

(Ja is een wat ouder topic maar wellicht is het info waar iemand nog wat aan heeft).
 
Laatst bewerkt:
Idd, maar trim coatings kunnen ook nadelen hebben. Ik heb al auto's behandeld waarvan de eigenaar Gyeon Trim gebruikt had en de trim begon er echt afschuwelijk uit te zien. Ik heb het kunnen verwijderen en de trim weer mooi kunnen maken. Ik ben geen fan van Gyeon Trim. Misschien is de nieuwe Gyeon Trim Evo beter?



Ik heb wel al Owatrol Polytrol gebruikt op afschuwelijke en lelijke grijze bumpers van een Opel Corsa. De bumpers goed gereinigd, ontvet en dan aangebracht volgens de instructies. Was eigenlijk niet gepland en was een afgeragd auto'tje van mijn nichtje. Heeft 15 min geduurd en ik was zo onder de indruk dat ik het amper kon geloven. Ik had ook spijt dat ik geen voor en na foto's heb genomen. 9 maanden nadien heeft ze de auto verkocht en de bumpers zagen er nog steeds fantastisch uit.



Ik had het al een tijdje en wou het niet gebruiken op een mooie auto, maar dit was de perfecte test auto. :laughing:
 
  • Leuk
Reacties: Cordoba
@Morpheus02007 hoe heb jij die laag Trim dan kunnen verwijderen?
Ik denk namelijk dat omdat zowel Rejuvinate als Trim echt in het poreuze kunststof trekt dat in het geheel verwijderen zo goed als onmogelijks is (hooguit de toplaag),in de zin dat dit kunststof nooit geen dressing zal opnemen bv.

Ik heb zelf een keer contact gehad met een coatingmerk waarbij men aangaf dat een (trim) coating verwijderd kon worden met een sterke Teer verwijderaar maar ik heb tegelijkertijd ook begrepen dat dat niet geheel zonder risico is…

Kijk ik heb de trims van de Prius (en bmw maar goed die is verkocht) ermee verziekt dus Trim is leuk op koplampen/ruitenwissers maar bij mij komt het verder nooit meer op andere delen van de auto.
 
Ik heb de Gyeon Trim er af gekregen met APC in combinatie met melaminesponsje. Gewoon een emmertje lauw water om af en toe het sponsje eens in uit te spoelen. Dan weer wat APC in sterke concentratie en weer wrijven. Je ziet zelf wel hoe hard je moet wrijven. Valt best wel mee. Misschien dat het klusje nu makkelijker zou zijn met de Total Remover van Gyeon? Maar ik had echt wel een melaminesponsje nodig toen...
 
Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en heb e.e.a. in dit topic meegelezen. Ik zit momenteel een beetje met de handen in het haar wat betreft de kunststof delen van mijn auto (Hyundai Tucson uit 2023). Hopelijk weer iemand hier raad. Op bepaalde delen van het kunststof zat een witte waas (ws wax en/of restant van een coating die een jaar geleden is aangebracht). Ik wilde dit weg hebben, dit heb ik al gedaan / geprobeerd:

1. Kunststof gereinigd met apc van Meguairs, daarna Meguairs Ultimate black aangebracht: leuk resultaat voor korte termijn. Echter, na een regenbui al witte strepen op het kunststof, dus niet het gewenste (langduriger) resultaat. Dit heb ik vorig jaar overigens al geprobeerd, inmiddels is auto al diverse malen weer gewassen in de wasbox (zonder extra behandeling van het kunststof);
2. Omdat de dressing vorig jaar niet de ingetrokken wax verwijderd, en ik me meer en meer aan die ingetrokken witte vlekken ging ergeren, heb ik na telefonisch raadplegen van Carclean, Mother's heavy duty trim cleaner aangebracht. Eerst auto gewassen met Mitt in de wasbox, de auto vervolgens gedroogd met een microvezeldoek. Vervolgens (paar uur later) Mother's aangebracht met een melamine spons, maar ook met een pad en een reguliere handdoek. Op alle kunststof delen. Het zag er goed uit gister, maar vanochtend na de eerste regenbui, allemaal witte strepen / uitslag.

Ik ben daarom vanavond weer naar de wasbox gereden om af te spuiten, met de Mitt met schoon water te wassen en vervolgens weer afspuiten. Het is nu donker en kon het resultaat nog niet goed beoordelen, volgens mij is het iets beter maar nog steeds witte waas / strepen, en niet egaal mooi donkergrijs kunststof (morgen bij daglicht nog eens goed bekijken).

Vragen die ik heb:
1. Krijg ik de witte waas vlekken nog fatsoenlijk weg? En zo ja, wat is een goed stappenplan?
2. Vervolgens: welke behandeling is nodig om het kunststof weer in topconditie te krijgen (mooi donkergrijs/zwart)? Het hoeft geen coating te zijn (ik lees dat dit permanent is en dat daarna dressings niet meer werken) , maar het moet wel goed blijven zitten voor het liefst enkele maanden. Coating aanbrengen zie ik zelf bovendien niet zitten omdat ik nog geen was professional ben en bang ben dat ik het nog meer verknoei.

Tips / stappenplan meer dan welkom! Ook tips van eventuele poetsbedrijven (regio Utrecht) die hier een goede oplossing voor hebben zijn welkom!

P.s.: bijgaand een foto van de verregende Mothers heavy duty trim cleaner op een van de kunststof delen.

Dank alvast!

Groet,
CleanTrim87
 

Bijlagen

  • Screenshot_2024-09-16-23-02-21-49_92460851df6f172a4592fca41cc2d2e6.webp
    Screenshot_2024-09-16-23-02-21-49_92460851df6f172a4592fca41cc2d2e6.webp
    54,7 KB · Weergaven: 38
Ik zelf volg dit draadje ook!
Heb ook dit probleem op oud kunststof (hardplastic) of dan wel trims.
Heb ook een wat nieuwere auto dat wil ik voor de winter nog behandelen met @Gyeon Q2M Trim EVO.
Volgens mij is de beste oplossing voor gebruik eerst grondig wassen en spoelen.
Dan @Gyeon Q2M TrimCleaner te gebruiken om het plastic te reinigen en als volgens @Gyeon Q2M Prep te gebruiken om het plastic goed te ontvetten. En dan als laatste (spannend) die Trim Evo.

@CleanTrim87 ik ben benieuwd naar jou vraag.
Wat nu een iets betere product mag zijn naar 3x wassen bij oudere plastic delen.
Want dit schiet niet op zo.
Koning winter staat alweer voor de deur.
 
@CleanTrim87

Enkele dingen zijn opvallend;

- Het betreft een vrij nieuwe auto waarbij er dus blijkbaar een witte waas zat op het onbehandelde kunststof. Na reinigen met een APC en behandeling met een dressing, ontstonden er al snel witte strepen/druipers, na een regenbui.
Veelal bij dressings die wit uitslaan, is het een kwestie van overtollig product dat bij een regenbui/wasbeurt/dauw/etc. kan gaan vermengen en druipen. Bijkomend kan het zijn dat de hechting van een dressing niet goed heeft kunnen plaatsvinden.
Een slechte hechting komt veelal door onvoldoende of onjuiste manier van reinigen en/of ontvetten.

- Een dressing verwijdert minimaal tot géén oude waxresten.
Het kan de boel wel voeden en/of dichtsmeren, waardoor je het niet of minder goed meer ziet. Maar dan is het dus nog wel aanwezig.

- De Ultimate Black-dressing liet dezelfde witte strepen/druipers zien.
Dus ik zou dan denken aan een slechte hechting en/of er was nog overtollig product aanwezig tijdens de regenbui.

- De Mother's HD Trim Cleaner is... een cleaner. Dus niet een dressing. Na het gebruik hiervan zag je wederom witte strepen en dus moet er iets zijn wat de strepen veroorzaakt. Dat zou ik alle logica dus wederom product moeten zijn dat uitloopt. (Misschien heb je ook de Restorer gebruikt?)

Je zou dus kunnen beginnen met het goed bekijken van het materiaal; Is het waterafstotend, laat het zich goed voeden door bijv. een beetje water of een natte vinger, wat is het gedrag van de witte vlekken. (Ligt het erop, wat zie je als je bijv. een stukje eraf wilt krabben, veranderd de kleur als het nat wordt, etc)

Als het kunststof zich door bijv. water niet laat voeden, zal een product er (grotendeels) op blijven liggen, niet goed hechten en dus weer eraf spoelen/slijten. Is het vrij ''droog'' c.q. ''dorstig'' kunststof, dan zal het zich goed laten voeden. (Kunststof-en-rubberdressing, coating, bandendressing, etc)
 
  • Leuk
Reacties: CleanTrim87