• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke trim dressing raden jullie aan?

IMG_6733.jpeg
Toevallig ook een Hyundai maar dan een Kona.
Deze auto heeft ook veel kunststof rond de auto.
Nu heb ik hier iets gelezen over Owatrol Polytrol @Morpheus020 is over het product zeer te spreken.
Zelf gebruik ik van Sonax Xtreme Ceramic kunststoff versiegelung flesje gekocht net over de grens.
Bij Hyundai zullen ze de kunststof delen wel van dezelfde fabriek krijgen dus het materiaal zal hetzelfde samenstelling zijn.
Zou eerst eens zoeken hier naar Owatrol Polytrol lees wat berichten hierover.
Persoonlijk vind ik Sonax kunststof versiegelung zeer goed makkelijk aan te brengen en blijft lang zitten.
De auto zelf maakt per week in 2 dagen 400 km autosnelweg als deze terug is dan zie je dat er mee gereden is.
Even langs de wasbox de auto met hoge druk goed afspuiten en je ziet meteen dat de kunststof delen mooi schoon worden. Het water loopt er mooi vanaf.
 
Om kunststof te cleanen gebruik ik APC maar ik heb ook black wow staan (zuinig in gebruik) en dat lijkt wat krachtiger:
Om (vrij duurzaam) te voeden :
Nanolex Tire& rubber bevalt mij ook.
Runner up = Autofinesse revive
Van alle producten vond ik het het meest lastig om voor kunststof exterieur delen een goed (duurzaam) product te vinden maar ben er van overtuigd dat goed bijhouden de truc is hierin.
Ik ben fan van sio2 producten in het algemeen maar ik ben er voor mezelf uit dat ik geen sio2/ceramic producten wil op kunststof delen die je niet makkelijk kunt vervangen.
 
@Quantoxx,

Dank voor je reactie! Ik denk dan idd overtollig product (destijds bij de Meguairs Ultimate Black alsook dit weekend met Mothers HD trim cleaner).

Gisteravond wasbox heeft geholpen om de strepen weer grotendeels weg te krijgen.

Het klopt idd dat ik de cleaner heb gebruikt, om de witte (ingetrokken) waas weg te krijgen; heeft wel enigszins geholpen.

En wat betreft jouw punt over hechting: ik denk dat dit wellicht idd meespeelt (water blijft er nu wat opliggen).

Ik overweeg nu om eerst maar weer eens goed te reinigen (volstaat Meguairs APC of wellicht @Poorte de hierboven genoemde Q2M Trim cleaner)? Op de site zie ik namelijk dat deze vooral voor interieur kunststof is bedoeld? En kan het geen kwaad, al die verschillende producten of maakt dit niet uit mits goed gebruikt?

@martin07, dank, ik ga ook even kijken naar Owatrol en de genoemde sonax versieglung.
 
@Ric325i ,

Dank voor de tips!
Ik denk dat het vooral de uitdaging voor mij gaat zijn om deze (na eerst goede reiniging) goed aan te brengen (dusdanig dat het hecht en geen witte strepen achterlaat na een regenbui). Ik ga morgen alle genoemde producten nog eens goed bekijken/vergelijken.
 
  • Leuk
Reactions: Poorte.
@CleanTrim87 ,in principe zou megs APC moeten volstaan om kunststof te reinigen (hardnekkige vervuiling= hogere concentratie APC mengsel) ,kijk wanneer de trims behandeld zijn met een product wat “bescherming” geeft zal schoonmaken wat lastiger zijn.
De trims zouden na de schoonmaakbeurt geen vlekken moeten hebben voordat je de boel gaar dressen.
Omdat een leverancier een product een “trim/plastic cleaner)” noemt hoeft dat niet per se te verschillen met APC maar bv slechts en hogere dosering betreffen…
Zelfde geld voor interieurcleaners…