• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Welke trim dressing raden jullie aan?

Doe ik ook...Die 5l bidon met kraantje is gewoon onklopbaar in prijs/kwaliteit/kwantiteit.

Om een vb te geven...De Gyeon Tire Cleaner kost 15,99€ voor 1000ml. Heb je de Surfex-HD al eens gebruikt voor de banden aan 25%? Aan slechts 25% werkt de Surfex-HD op de banden zelfs beter dan Gyeon Tire Cleaner puur.

Ik gebruik de Surfex-HD zeer veel, ook in huis. 29€ is spotgoedkoop als je ziet hoeveel product je er mee kan maken.
 
  • Leuk
Reactions: Redhouse
Spuiten zou ik je trims niet doen.

Toen de VW golf 5 uitkwam, wou iedereen die zwarte plastic bumper "spoiler" vanachter in de carrosseriekleur gespoten hebben.
Helaas zijn er velen terug gekomen omdat de lak losliet na x aantal tijd, ondanks wij altijd de kunststof schuurden, hechting primer, primer spoten, na het uitharden schuurden en opnieuw primer spoten (om de structuur van het kunststof enigszins minder te doen opvallen).

Nu is het ook wel weer even geleden dat de VW golf 5 is uitgekomen en intussen is er wel het één en ander veranderd/verbeterd maar dan nog zou ik het niet doen.
 
Laatst bewerkt:
Hier nog een foto van de Nanolex Trim Rejuvenator...mooie beading.
IMG20230511173847.jpg
 
Volgens mij heb ik dit nog niet zo lang geleden in een ander topic ook gemeld, maar ik ben fan van de autoglym. Ik gebruik het zelfs op kunststof tuinmeubilair dat de hele dag in de zon staat. Houd het lang mooi.
 
Bij een renault scenic uit 2008 zag het er een paar maanden later nog goed uit, maar die stond in een garage. Een auto die nogal mishandeld wordt qua poetsen, een mitsubishi colt, was het geloof ik sneller minder. Maar die heeft slechts 1 behandeling gehad, dus wellicht dat na drogen en een 2de laagje de boel langer mooi was gebleven.

Op mijn tuin meubels werkt het ook zeker een maand of 2 goed, dan neemt het af, maar die staan dus de hele dag buiten in weer en wind.
 
Goed om te horen, bedankt!

Ik wilde dit weekend Nanolex Trim Rejuvenator bestellen, maar nu twijfel ik toch weer. ;) De Nanolex lijkt de langste standtijd te hebben (zonder een echte glascoating aan te hoeven brengen), maar de Autoglym is een stuk goedkoper.
 
Ja idd...de mix is:

2% APC
25% IPA
73% demi-water

Goed schudden en je hebt zelf een mix gemaakt die goed reinigt en ontvet en snel opdroogt. Blijft ook gewoon goed. Ook te gebruiken als panel whipe. De APC zorgt voor extra reinigend vermogen en wat als glijmiddel. Ik vind de 2% Surfex-HD de beste. Maar andere zal ook wel goed zijn. De Poorboy's APC+D is ook een goede APC, maar heeft meer last van residue bij hogere concentratie mixen.

ik ga ook de mix proberen, heb hier nog een flesje Gyeon Prep, zo goed als vol, mag ik het gebruiken of moet echt IPA?
 
@Josie - Als je zelf een ontvetter wilt maken, dan heb je IPA nodig. Prep bevat IPA, maar een lage concentratie en is dus al verdund.

Zolang je niet liters Prep of andere ontvetters nodig hebt, zou ik gewoon lekker je Prep gebruiken. ;) IPA 99% moet je waarschijnlijk online ergens bestellen, aangezien je in de winkel meestal alleen 79% o.i.d. kunt krijgen. Die paar druppels APC erbij gaan ook niet veel uithalen.
 
Ik meen te herinneren dat er in de MSDS van Prep een lagere concentratie IPA van 30% werd aangegeven en bij de EX zo'n 60%.

Ik weet niet tot in hoeverre de APC de samenstelling van de Prep aan kan tasten en dus ook hoe de andere bestandelen het vervliegen en schraal maken van de lak tegengaan.

50% Prep is dus al een verdunning naar minstens 15% IPA in je mengsel. Dit zal weinig voor je gaan doen. Als dit zou werken, zou iedereen z'n Prep gaan verdunnen om zo meer product te hebben. ;)

Daarbij zou ik persoonlijk niet een mixje gaan gebruiken als ik coatings ga aanbrengen. Zo kiest je voor IPA omdat het vervliegt zonder residu achter te laten, waar bijv. Ethanol nog wél wat achterlaat. Als je er dan zelf nog APC bij doet, werkt je dit idee tegen.
 
  • Leuk
Reactions: Josie