Met de Monello Lancia helemaal vol (1000 ml fles) kan ik twee auto's (Toyota Yaris en Auris station) doen met Bilt Hamber Touchless met 1 vulling (pir 2%). Beide auto's krijgen dan 1 laag.
Voor een grotere wagen lijkt 600ml toch wat krap zo te lezen. Is zie dat er wel een setje te bestellen is, de Premium Foam Cannon Bundle, maar 69 euro voor een grotere beker is wel wat duur. De rest heb ik niet nodig. Zijn er ook losse bekers te koop?600ml is denk ik dan echt het minimale, al dacht ik dat de losse flessen nu ook leverbaar waren. Ik heb 3 flessen en gebruik er meestal 2, 1 voor de foam en 1 voor een wetcoat, bathe+ en sinds kort de bilthamber variant. Die vul ik voordat ik begin, dat scheelt ook al. Van de foam voor het wassen vind ik het fijn om net iets meer te hebben en dan is de 600 wat krap. Voor de wetcoat gebruik ik de helft dus +-500ml.
Waarom er bij de Ava's geen koppeling met aqua stop mag gebruikt worden is omdat de Ava in stand-by water onder druk weer kan afvoeren naar de lage druk kant(water aansluiting dus). Het ventiel gaat dan dicht en het water kan dan geen weg meer wat soms tot een defect kan leiden.
Neen, het ventiel sluit als er druk op de waterslang komt in de richting van de spuit/HD en er geen spuit of de slang niet aangesloten is op de HD. Als je een spuit in de aquastop steekt gaat het ventiel open. Maar als de HD in standby weer water retour wil sturen en de druk is groter dan de druk van de waterleiding, dan duwt de retour het ventiel weer dicht en kan het water geen weg meer. Het ventiel werkt dus langs 1 richting langs de kant van de waterflow. Als je eens kijkt in de Gardena Aqua stop zie je hoe dit werkt.Ik bedoel dit niet betweterig maar... Een aqua-stop werkt als een stop om water niet uit de slang te laten komen. Als de HD water terug drukt dan zou dit betekenen dat de stop juist wordt open gedrukt. Hij wordt immers dicht gedrukt als er druk uit de slang komt en niet van buitenaf... Toch?