• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alles over de AVA of Norway

600ml is denk ik dan echt het minimale, al dacht ik dat de losse flessen nu ook leverbaar waren. Ik heb 3 flessen en gebruik er meestal 2, 1 voor de foam en 1 voor een wetcoat, bathe+ en sinds kort de bilthamber variant. Die vul ik voordat ik begin, dat scheelt ook al. Van de foam voor het wassen vind ik het fijn om net iets meer te hebben en dan is de 600 wat krap. Voor de wetcoat gebruik ik de helft dus +-500ml.
Voor een grotere wagen lijkt 600ml toch wat krap zo te lezen. Is zie dat er wel een setje te bestellen is, de Premium Foam Cannon Bundle, maar 69 euro voor een grotere beker is wel wat duur. De rest heb ik niet nodig. Zijn er ook losse bekers te koop?

Edit: is zie dat onder Foamlans onderdelen extra bekers staan. Dus, dat is fijn: https://www.carclean.com/nl/ava-hog...t-maatverdeling-voor-premium-foam-cannon.html

Het maakt niet uit echt hoe groot de beker is. Je kan altijd een sterker mengsel aanmaken en met de stelknop meer water laten meespuiten. In het uiterste geval kan je de foam puur in de fles doen en 10 auto's foamen.

Dat is waar, al zijn veel mengsels bij mij 1 op 10 met de maximale/minimale (afhankelijk hoe je het ziet) stand, en ik ben lui dus denk helemaal niet na over dat soort dingen maar, een extra beker is wel handig.

In de gebruiksaanwijzing van de Ava Go P55 staat dat er geen waterslang met een auto-stop aansluiting gebruikt mag worden. Mijn Gardena-aansluiting is standaard voorzien van een auto-stop. Ik begrijp niet goed waarom dit een probleem zou zijn. Wanneer je de slang op de machine aansluit, duwt de aansluiting volgens mij de auto-stop open, waardoor de watertoevoer normaal verloopt.

Of werkt een auto-stop anders dan ik denk, en moet ik deze toch vervangen?

Hebben jullie de aansluiting vervangen?