• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruitensproeiervloeistof concentraat.

@Ivo's: Oh niet zozeer te duur voor het product zelf hoor! Maar wat te duur voor mijn portemonnee ;) Moet nog 2 vakanties en een nieuwe auto betalen en daarnaast staat er nog voor €150 in mijn winkelwagen met dingen die een hogere prioriteit hebben dan een glass sealant, vandaar de vraag of een gewone sealant (qua vuil-afstotendheid, niet zozeer qua standtijd) enigzins in de buurt zou komen bij een glass sealant ;)
 
vormgeving van de wagen speelt volgens mij ook een rol.
Of beter gezegd hoe "recht" de voorruit staat.

Heb nu tijdelijk een A4 als bedrijfswagen, en het verschil is gigantisch tov de Mini.
Bij de mini staat de voorruit veel "rechter" dan de audi. En ik rij praktisch dagelijks met de mini.

Met dit weer doe ik niets anders dan sproeien met de mini. De audi daarintegen een pak minder.
Geen van beiden voorruiten zijn momenteel behandeld btw.

Wel leuk om te lezen dat die nanolex zo goed gaat.
Iemand ook "zomer" ervaringen op gebied van insecten?
 
Daar zit ook zeker wat in inderdaad,de stand van de voorruit...
Bij de Touran minder last dan de MK4...
 
Ik mieper eigenlijk altijd zo'n kant en klaar jerrycannetje in mijn rw-reservoir.

Of het goed of slecht is kan mij weinig boeien. Dat spul is er voor om mijn ramen schoon te houden of het nu regen of sneeuwt, anderzijds heb je wel weer de opspattende pekelzooi van je voorganger (en dan hoef je er nog niet eens dicht op te zitten)

Ik sproei zeker nu in de winterperiode, ook meerdere malen dagelijks mijn voorruit schoon. Zicht vind ik belangrijk. Of de waxlaag het houd, kan mij dan niet zoveel boeien.
Ze heeft in november een goed laafgje van me gekregen, houd het nog prima uit tot ergens in februari vermoed ik.

Tussendoor mits mogelijk doe ik lekker wassen en klaar.

Zomers, daarentegen sproei ik gewoon weg bijna niet, ik heb een tankje van 3liter rw-vloeistof. 's winters vul ik hem gemiddeld 2/3 keer bij. De rest van het jaar tot aan de volgende winter, doe ik gewoon makkelijk met 1 tankje rw-sproeistof.

Staat dus ook alleen maar blauw in de garage op voorraad. De roze hoef en wil ik ook niet.
 
Ik sproei me deze dagen helemaal suf. Dat 5 liter reservoir doe ik een hele zomer mee en in de winter een week of twee.

Maar ik vind het echt stuitend dat er mensen zijn die niet sproeien. Die minder zicht voor lief nemen om zo een waxlaag niet aan te tasten. Echt ongelooflijk!
 
In de Ibiza heb ik sproeivloeistof van Action of Halfords net waar ik in de buurt ben. Het gaat er vrij rap door dezer dagen.
 
In de winter: de voorgemengde Valma wat tot -20 gaat

Zomver: Valma concentraat

Had voorheen vaker problemen met mengen van verschillende merken, daarom koop ik de laatste jaren alleen nog Valma. Bij de garage vraag ik dan altijd om de ruitenwisservloeistof vooral NIET bij te vullen.
 
Ik heb momenteel een mengsel van een liter ruitensproeiervloeistof van de praxis (zo'n kant en klare kan) en 2 liter Born to be slippy....

Note to self: Born to be slippy concentraat in een oude ruitensproeier jerry-cannetje doen en dan markeren welke welke is :schaam :D
Dus de laatste weken veel sprayen om het eruit te krijgen voordat de winter echt aanslaat :p.
Ruitenwissers glijden wel soepel over het raam :)^
 
Hoe lengen jullie een concentraat aan?
Kan dit met kraantjeswater gezien de grote hoeveelheid kalk? Of gebruiken jullie drinkwater of gedeminiraliseerd water (duur)?

Iemand ervaring met aanvriezen van PB W S&W?
 
Ik kon ff geen goed topic vinden, daarom maar hier. Een vraag.

Ik heb de vijf liter Autoglym Screenwash concentraat.
Daarnaast heb ik nog een lege jerrycan staan, waar schoonmaak azijn in heeft gezeten.
Ik wil graag een kan van vijf liter “premix” hebben van de ruitenvloeistofconcentraat, zodat ik makkelijk kan bijvullen in vooraf aangemaakte gewenste mengverhouding.

Iemand een idee of het kwaad kan om na omspoelen met water in de voormalige “azijn jerrycan” de screenwash te doen, zodat je zelf vijf liter premix kunt maken??
 
Ik heb toevallig precies hetzelfde gedaan. :p Ik heb de screenwash aangemaakt met demiwater en een lege jerrycan (schoonmaakazijn) gevuld met het eindproduct.

Dit heeft vrij lang gestaan en geen negatieve werking ondervonden. Uiteraard wel goed gespoeld en ''gewassen'' met Dreft.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
In de lente en zomer zit er bij mij 1:2 Spray & Wipe in. Werkt goed en lijkt de Gyeon View die op de voorruit zit niet te deren. In de herfst en winter gebruik ik Autoglym Ultimate Screenwash, 1:2 of 1:4 afhankelijk van hoe "streng" de winter is. Na de winter hernieuw ik de View.
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met Autoglym screenwash concentraat in combinatie met het “blauwe garagespul”?

Er zit nog ong een litertje van dat blauwe spul in, maar dat ga ik er niet uit krijgen.
Gooien jullie de autoglym er gewoon bij in of...

Benieuwd naar jullie ervaring.
 
Potverdikkie! S&W! Goed plan, ik was al aan het kijken of ik die vervelende koplampsproeiers kon uitcoderen, maar met S&W voor de zomer is het denk ik niet zo'n probleem. Of je nou op de parkeerplaats met een doek en S&W bezig bent of het meteen op de ruit knalt:cool:
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr