• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruitensproeiervloeistof concentraat.

Ik heb altijd twee kleine sprayflesjes in het bergvak onder mijn armsteun: eentje met Spray & Wipe en een met Meguiar's Glass Cleaner Concentrate (1:10)
Nooit ergens last van gehad.
 
Zijn er ook grotere verpakkingen van de autoglym screen wash te verkrijgen? Ik weet dat ze in de uk ook in 5 en 25 liter bestaan. Met vier auto's die het hier allemaal gebruiken zou dat best handig zijn?
 
Jan,

Ik heb al bij Viba gekeken en staat niet op de site.
Morgen bel ik ze even met deze vraag.

Ik gebruik zelf alleen maar AG vloeistof en wil niet anders.

Voorheen maakte ik zelf ruitensproeier vloeistof omdat er op het Lab waar ik werkzaam was ladingen Ethanol, Methanol en Glycerine aanwezig waren.
 
ik gooi wellicht de grootste rommel erin, maar als ik op een ritje van 400 km weleens 5 liter vloeistof erdoorheen gooi met die pekel zooi dan vind ik het wel prima. Zelf nog nooit last gehad van uitgebeten vlekken of iets dergelijks. Echt schoon krijg je een voorruit toch niet met de wissers, blijft altijd wel een beest plakken.
Koplampsproeiers zijn echt een nadeel voor het verbruik van de vloeistof. Met zon tuinslang diameter gaat dat best snel erdoorheen.

Natuurlijk, alles kan beter. Maar soms is goed, goed genoeg;).
 
Ieder zo zijn oordeel over Sonax maar ik gebruik nog steeds met volle tevredenheid het concentraat van Sonax. Ik heb nog steeds een flesje van Sonax destijds gekocht bij Carclean met enorm sterk concentraat (zomervloeistof) en merkte weldegelijk verschil in schoonmakende werking tussen goedkope en "dure" Sonax. Bij de laatste beurt aan mijn auto is er door de monteur één of ander bocht in gegooid wat enorm vettig is en dus ook weer vuil aantrekt. Je ziet naderhand precies waar de vloeistof heeft gelopen. Daarnaast schuimt het ook veel te veel wat ook weer niet ideaal is.
Ik heb getwijfeld over Autoglym maar ik vind dit gewoonweg te duur omdat ik best redelijk wat verbruik. Zodoende ben ik ook speciaal naar de Brezan gereden om ook voor de winter Sonax ruitensproeiervloeistof te kopen.
 
Was het verschil in schoonmakende werking positief voor Sonax of voor het product van Carclean.com? Want dat is me even niet duidelijk...

Zelf gebruik ik momenteel Sonax zomerconcentraat en gaat er binnenkort winterconcentraat in (ik geloof ook van Sonax, maar kan mis zijn...)
 
Vadebo;304104 zei:
Jan,

Ik heb al bij Viba gekeken en staat niet op de site.
Morgen bel ik ze even met deze vraag.

Ik gebruik zelf alleen maar AG vloeistof en wil niet anders.

Voorheen maakte ik zelf ruitensproeier vloeistof omdat er op het Lab waar ik werkzaam was ladingen Ethanol, Methanol en Glycerine aanwezig waren.

:cool:

Ze bestaan, ik Engeland vind ik ze regelmatig en zijn ze ook goedkoop.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Ik heb nu een concentraat van het merk WURTH

iemand ervaring hiermee

Hij ruikt wel lekker :heart_eyes:

maar voor de rest geen idee :auw
 
Ik gebruik ruitenvloeistof practish nooit,enkel als de auto al vuil is en toch gewassen moet worden.
Ik reinig daar tegen wel vaak mijn ruiten met een reiniger (momenteel de dodo juice ethanol versie) .
Mijn ruit op de astra zorgt dat de sproeiers niet enkel spuiten op de ruit maar ook soms op het dak en a stijlen en dat is best vervelend.
Ik dacht dat ze van het fabriek af verkeerd waren gezet,maar is bij dealer geweest en hebben ze aangepast en 100 % puur op de ruit ging dus niet met deze sproeiers spijtig genoeg.
Mede daarom gebruik ik dat spul amper,verder heb ik thuis nog een concentraat van sonax liggen :)
 
Even gekeken, degene die ik nu gebruik is alcohol en glycol. -60 verdund tot -20 1:2. Was aanbieding bij de Lidl :).

Ik moet helaas wel regelmatig spuiten op de snelweg door opspattend vuil en straks door het strooizout...


Zie de effecten wel aan de waxlaag. Mijn sproeiertjes lekken behoorlijk en dit stript de wax behoorlijk. 2 weken voor Collinite 845 :O...

Als het reservoir leeg is maar eens op zoek naar andere. Welke stoffen moet ik voor oppassen en welke zijn waxveilig? Ethanol basis is beter?

Gaat CC de 5 liter AutoGlym binnenkort aanbieden?
 
Hey, even een vraagje over dit topic:

wat is het beste om de ruiten ijsvrij te krijgen, ik gebruik nu zo'n goedkoop ruitenwisservloeistof (1:1 verdunt met water) in een spray maar heb wat schrik dat dit de sealant (EXP) aantast. Iemand hier een antwoord op? Op de voorruit is dat geen probleem denk ik aangezien de vloeistof weggeleid word en niet in contact komt met de lak, voor de zijruiten is dit een ander verhaal. Iemand raad?
 
Thegame1512;312607 zei:
Een krabber?

Vandaag flink moeten spuiten met alle sneeuw en zout, denk wel half reservoir (200 km gereden)...:/

Ja, ik heb nogal slechte ervaringen met een krabber, al mijn ruiten staan er nog vol krassen van...tip voor een goede krabber dan?
 
Ik gebruik zelf de Autoglym - De-Icer - 500ml. Werkt erg goed, even insprayen en met een gewone trekker afnemen.
en anders idd een ruitensealent nemen. Dan kan het ijs bijna niet hechten.
 
nicknameless;258205 zei:
Zoals ik al eerder had gezegd...




Ik gebruik de vloeistof niet eens, puur en alleen om te voorkomen dat de waxlaag gestript wordt.

Straks komt er een laag C-quartz over de Rolla. Tim, kun jij enigzins zeggen of deze laag ruitenwisservloeistof proof is?
Wat doe jij dan als er pekel en andere zooi op je ruit komt?
 
Ik lees toch wel met enige verbazing dat men de ruitensproeiers niet gebruikt omdat de beschermlagen aangetast kunnen worden... 8-())

Veilig zicht moet toch zeker prioriteit nummer 1 zijn. Zeker met dit weer! De waxen moeten hier toch wel tegen kunnen. En zo niet, dan hebben we weer iets te doen, niet? In de zomer met enige regelmaat weer een laagje toevoegen en nu bang zijn dat je bescherming gestript wordt. Nu kan het ook zijn dat de sproeiers van mijn auto goed gericht zijn en amper onnodig mijn auto ondersproeien.

Ik gebruik de 5 ltr kannen die ik ergens tegenkom en heb nog nooit kunnen bemerken dat m'n laagje provision of Collinite er minder op wordt. En mocht dat zo zijn, voeg ik er weer een laagje aan toe. No problem!

Op de snelweg met spray van auto's voor me tegen mijn ruit is m'n waxlaag echt geen prioriteit.
 
Ik gebruik gewoon ruitensproeiers. Waxlaag weg of niet.
Goed zicht is belangrijk.