• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

collinite 476s op fusso coat

s3wage

Detailing addict
6 sep 2009
17
50
Omdat ik ik de indruk heb dat er in de 476s het minst oplosmiddelen zitten van de Collinite reeks kreeg ik het idee om het over de fusso coat aan te brengen voor meer glans.

Iemand ervaring hiermee of tips?
 
Ik betwijfel of het layeren überhaupt zin heeft. Fusso Coat heeft al flink wat oliën en dergelijke in huis en de 476S staat hier niet zo bekend om. (Winter-wax)

Fusso Coat blijft één van mijn favoriete waxen, misschien naast de 915. Als je dan al wilt layeren, zou ik eerder de 915 pakken. (Maar in mijn achterhoofd dat het verschil van één of twee waxen niet veel of niets zal toevoegen)
 
Ik vraag mij ook af of dit merkbaar iets toevoegt qua glans en of je niet de eigenschappen van Fusso teniet doet;
 
Als het doel is om "meer glans" te behalen, dan moet je het niet zoeken in meer lagen wax smeren. Dit moet je voorafgaand aan het smeren van een wax doen, bijvoorbeeld door decontaminatie, een paint cleaner, een glaze of polijsten. Als je voor de Fusso Coat wil gaan, dan beter geen glaze, deze heeft het best een schone ondergrond.
 
  • Leuk
Reactions: Riez en Wax Master
Tis me eigenlijk t meest te doen om een dikke laag waar remstof moeilijk op hecht.

Kep nu aan de ene kant 2 velgen met 2 lagen fusso coat en de andere kant 2 velgen met 2 lagen fusso en 1 laag collonite 476s.

We zullen is kijken.

Ja in de vraag liet ik ff open wat de toepassing was omdat het me meer erom gaat of het nut heeft/goed hecht en of iemand het al een geprobeerd heeft.
 
Voor de toepassing op velgen zou ik een coating kiezen zoals Gyeon Rim, dat werkt perfect om makkelijk schoon te houden. Ik denk persoonlijk dat het over elkaar aanbrengen van meerdere lagen wax weinig toevoegt.
 
Las op een amerikaans forum iemand die beteren resultaten haalde met collinite 845 dan met PB wheel sealant op de velgen qua effectieve standtijd en bescherming