• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Velgrand spuiten

Bomo42

Detailing rookie
11 mei 2025
3
15
Hallo ik heb mijn velgrand af laten draaien en moet de rand nog spuiten met blanke 2K lak en hoe plak ik de velg af zodat ik alleen de rand kan spuiten, mijn velgen zijn zwart met een chroom rand
Screenshot_20200824-212726_Samsung Internet.webp

Mijn eerste vraag is, waarom heeft de velgen hersteller dit niet gespoten? Volgens mij doet 80% van de velgenherstellers, na het afdraaien, spuiten in de 2K blanke lak?

Nu je het zelf moet gaan doen, wordt het waarschijnlijk nooit zo goed, aangezien de band er nu ook omheen zit.
Ik zou de delen op de velg afplakken met schilderstape. En de band uiteraard ook. En dan hopen dat het spuiten lukt.

Ik zou persoonlijk, als ik ze al heb laten afdraaien ze ook door een professionele spuiter laten spuiten; ik vermoed dat je dit niet zo duurzaam en netjes krijgt met een spuitbus en dan vind ik het zonde dat ze wel professioneel afgedraaid zijn.

• Leuk
Reacties: Bomo42 en RoyR