• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V70R '98 Saffron

Zojuist toch gezien dat ik rond de kentekenplaat niet echt lekker had afgenomen, met wat high spots als gevolg. Met Gyeon Total remover en Prep verwijderd. Ik zou graag de kentekenplaat eraf halen, maar daar is iets geks mee aan de hand. Binnenkort maar even vragen aan de garage.

Bijlagen

• IMG_0988.webp
    IMG_0988.webp
    111,7 KB · Weergaven: 39
  • IMG_0989.webp
    IMG_0989.webp
    223,8 KB · Weergaven: 36
  • IMG_0990.webp
    IMG_0990.webp
    108,2 KB · Weergaven: 34
  • IMG_0991.webp
    IMG_0991.webp
    139,7 KB · Weergaven: 35
Van het mooie weer gebruik gemaakt om het dak en de spoiler aan te pakken. Even afgenomen met wat pluche doeken en 2% mengsel Phat Neut, en daarna gekleid met hetzelfde mengsel. Had even niks anders staan en dit beviel prima. Kwam nog best wat vervuiling vanaf!
IMG_1031.webp

Het plan was om daarna te polijsten met Gyeon Primer en te coaten met Cancoat, maar ik kon het toch niet laten om ietsjes meer te doen. Sinds ik de dakrails eraf heb gehaald zat er een lijn met vervuiling langs het rubber. Die is er nooit afgegaan (en nu ook nog niet met kleien), maar ik wilde toch even kijken wat polijsten zou doen. Met de PXE op de roterende stand kon ik mooi langs de rand werken, en dat heeft de boel flink opgeknapt! Nog niet 100%, maar de staat van het dak is ook dusdanig dat ik hier genoegen mee neem. De andere kant neem ik mee als ik de zijkanten ga doen.
Voor:
IMG_1041.webp

Na:
IMG_1042.webp

Vervuiling die eraf kwam:
IMG_1038.webp

Zoals ik eerder wel eens heb laten zien zitten er een aantal plekken met ingebeten vogelpoep op het dak, en zit er (weer) een soort waas over vooral de voorkant van het dak. Die heb ik zes jaar geleden goed weggekregen, maar durfde het nu niet aan om weer met denimpads aan de gang te gaan. Het is nu ook niet zo erg als het toen was, dus ik vind het wel gezegend.

IMG_1033.webp

IMG_1046.webp

En nog een reflectiefoto:

IMG_1047.webp