• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

1-staps polijsten

tonnyalfonso

Detailing trainee
9 nov 2018
4
25
Beste autoliefhebbers,

Steeds vaker krijg ik de vraag van klanten om hun auto te polijsten. Echter hebben zij niet allemaal het geld ervoor over om dit in 2/3 staps uit te laten voeren.
Nu ben ik op zoek naar een goed 1-staps polijstmiddel i.c.m. een pad. Heeft er iemand ervaring met een goed 1-staps polijstmiddel?
Ik zie graag jullie reactie tegemoet!

Groetjes
 
Middels de zoekfunctie kan je een scala aan topics vinden. ;)

Je moet alleen even gaan afwegen of je 1-step wil gaan polijsten of All-in-One producten wilt gebruiken.

* Niet elke lak laat zich met een 1-step polijstmiddel voldoende corrigeren en behaal je dan wel wat je klant verwacht.
* Met een All-in-One product kan je dan meer behalen, maar is wel tijdelijk.

Rupes UHS / Scholl S20 zijn bijv. polijstmiddelen die redelijk wat cuttingpower hebben en mooi afbreken om aan je finish te werken.
Menzerna 3in1 / Triple / SRP zijn bijv. prima All-in-One's.

Etc etc. ;)
 
Tja eenstaps, zoals S20black, de korrel breekt af en doet dan niks meer, maar vaak wil je twee hits maken met een medium polijstmiddel voordat je naar een finale gaat, dat kan dan dus niet met een eenstaps product, dus leuk voor auto's die geen grote correctie (meer) nodig hebben, anders ben je eigenlijk steeds dubbelwerk aan het doen
 
  • Verdrietig
Reactions: Quantoxx
Ik zou eerder een rondje S20 doen en daarna een Wax zoals collinite ipv een aio omdat S20 vermoedelijk net wat meer kan corrigeren.
Aio kan ook wel een resultaat geven zeker op auto’s die goed bijgehouden worden En vervolgens nog aftoppen met een leuke Wax bv
 
Menzerna 400 met een oranje monello pad is een fantastisch 1-stap polijstmiddel.

Wat verwacht een klant van polijsten trouwens?
Diepe glans of minder swirls?

Als het puur om diepte en glans gaat kun je Autoglym Srp nemen en toppen met Autoglym Egp of Colli 476s.
 
Ik zou gaan voor Scholl S17 of S20 of voor Sonax EX 04-06. Vooral die laatste vind ik een goede balans tussen cut en finish hebben.

Als mensen het geld er niet voor over hebben betekent dat een compromis, dat betekent dan dus simpelweg minder resultaat. Niks mis mee, zolang ze dat begrijpen.
 
Ik zou kiezen voor de rupes uhs, icm de bijbehorende pad. Dat is namelijk een echt 1 staps polijstmiddel wat ook geschikt is voor harde lakken.

Ik heb het zelf ook een paar keer gebruikt en ik vind het resultaat echt behoorlijk goed.
 
Sonax Ex 04-06 gaat inderdaad heel mooi.
Maar Perfect Finish werkt ook heel goed, zelfde resultaat, maar verwerking net iets fijner( mijn mening).
Heb je wat hardere lakken bevalt mij Cut en Finish ook goed.
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
Wat ervaar jij als het verschil waardoor de verwerking fijner is?

Gebruik je ze op een rotary of op een DA machine?
 
Dat is beetje moeilijk uit te leggen.
Is kwestie van gevoel, ik gebruik ze beide voor zowel de rotary als op de DA.
Gaat beide prima.
Heb het idee dat de Perfect Finish zn werk net wat sneller doet, met hetzelfde resultaat.
Persoonlijk heb ik het beste gevoel bij de Perfect Finish.
Maar doet elkaar niet veel hoor, ben met beide zeer tevreden!
 
  • Leuk
Reactions: 350Z
Mocht je de S20 overwegen; Deze is volgens SC ontwikkeld om bij voorkeur met de Navy Spiderpad te gebruiken. Op mijn vrij harde lak vond ik dit een prima one-step. (Je behaalt minder resultaat dan meer-staps natuurlijk, maar ik vond het niet verkeerd)

S20 op een zachtere pad, in dit geval Raffini Geel, leverde minder resultaat op.